Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Tomasz D dnia 20 Nov 2020
  • Dzień dobry,

    Nie wiedziałem gdzie umieścić moje pytanie, bo na razie nie wiem właściwie którego elementu dotyczy usterka.
    W212 E250 czuć paliwo na zewnątrz, na początku wydawało mi się, że czuję to w okolicach tyłu.
    Samochód świeżo kupiony i oddałem go na poprawienie kliku rzeczy do warsztatu kolegi Noc.
    Najpierw mechanik nie mógł znaleźć nic niepokojącego, ale w końcu zdjęli zbiornik i wymienili uszczelki, podobno było tam mokro.
    Dzisiaj rano pojechałem na wymianę kół, samochód był zimny i jak były zmieniane koła, to znowu poczułem zapach benzyny na zewnątrz, tym razem z przodu, ale wiał też wiatr.
    Mam wrażenie że bardziej czuć kiedy samochód jest zimny.
    Nie widzę żadnych plam pod spodem.
    Czy ktoś może miał coś podobnego i mógłby się podzielić doświadczeniem ?
    Czytałem kilka takich wątków na różnych forach, gdzieś ktoś pisał o przewodach paliwowych, ale bez konkretów.

    Tomasz
  • #2 wysłana przez 0okm dnia 20 Nov 2020
  • W CDI takie problem występował jak uszczelka od podgrzewacza paliwa w filtrze paliwa puszczała. Może w CGI też... Zobacz czy paliwo się na nim nie zbiera.
  • #3 wysłana przez Tomasz D dnia 22 Nov 2020
  • W CDI takie problem występował jak uszczelka od podgrzewacza paliwa w filtrze paliwa puszczała. Może w CGI też... Zobacz czy paliwo się na nim nie zbiera.
    Wydaje mi się, że w benzynach nie ma podgrzewacza filtra paliwa, przynajmniej kiedyś nie było.
    Chyba się zapowiada niezła zagadka.

    Tomasz
  • #4 wysłana przez cashoob dnia 10 Jan 2021
  • Dobry wieczór.
    Tomku, czy udało Ci się znaleźć przyczynę problemu ? U mnie niestety ten sam objaw. E250 lift 2013 rok, silnik M274. Po dłuższym postoju, po odpaleniu i przejechaniu bardzo krótkiego odcinka wyraźnie czuć benzynę na zewnątrz, a nawet wewnątrz. Wystarczy przejechać kawałek i problem mija. Brak widocznych wycieków, paliwa nie ubywa.
    Pozdrawiam,
    również Tomek ;)
  • #5 wysłana przez Tomasz D dnia 11 Jan 2021
  • Dobry wieczór.
    Tomku, czy udało Ci się znaleźć przyczynę problemu ? U mnie niestety ten sam objaw. E250 lift 2013 rok, silnik M274. Po dłuższym postoju, po odpaleniu i przejechaniu bardzo krótkiego odcinka wyraźnie czuć benzynę na zewnątrz, a nawet wewnątrz. Wystarczy przejechać kawałek i problem mija. Brak widocznych wycieków, paliwa nie ubywa.
    Pozdrawiam,
    również Tomek ;)

    Cześć,

    Niestety jeszcze nie znalazłem przyczyny.
    U mnie czuć już paliwo nawet jak otworzę drzwi z pilota, bo pewnie podnosi się ciśnienie w przewodach paliwowych. Ale patrzyłem na pompę paliwa pod siedzeniem i nie widać nieszczelności. Jak już pojeżdżę trochę, to nic nie czuję. To jest trochę dziwne, bo u mnie najbardziej czuć przy tylnych i przednich drzwiach, a tam nie ma temperatury od silnika.
    Pisałem o tym do Mercedesa, ale podobno nie było żadnych akcji naprawczych układu paliwowego, chociaż na forach amerykańskich jest trochę podobnych przypadków, ale tam były inne silniki.
    Ja chyba u siebie wymienię przewód wysokiego ciśnienia od zbiornika i zobaczę jak wtedy będzie.

    Tomasz

  • #6 wysłana przez cashoob dnia 11 Jan 2021
  • Dzięki za informację.
    To ja też dalej szukam. Jak się czegoś dowiem, to dam znać :)
    Pozdrawiam
    Tomek
  • #7 wysłana przez cashoob dnia 11 Jan 2021
  • Znalazłem taki film... Samochód teoretycznie inny, ale silnik praktycznie ten sam (patrząc po numerach) - jutro będę sprawdzał te przewody: Pozdrawiam
  • #8 wysłana przez cashoob dnia 12 Jan 2021
  • Bingo! U mnie śmierdzi dokładnie spod obudowy pompy wysokiego ciśnienia (2:06 na filmie). W warsztacie sprawdzę jeszcze dolny przewód doprowadzający do pompy, o którym gość mówi w dalszej części filmu. Jak będzie naprawione, to dam znać, co jest potrzebne do naprawy.
  • #9 wysłana przez Tomasz D dnia 15 Jan 2021
  • Super, dobrze wiedzieć.
    Teraz nie mam kiedy podjechać do warsztatu, ale może w przyszłym tygodniu dam radę to sprawdzić.
    Swoją drogą takie problemy w samochodzie marki premium....wszystko schodzi na psy.

  • #10 wysłana przez cashoob dnia 19 Jan 2021
  • Nie pisałem wcześniej, bo od tygodnia próbuję się umówić na wymianę przewodu paliwowego do swojego mechanika, a terminów brak ;)
    Wiem już jednak, co jest prawdopodobną przyczyną i trochę w ciemno kupiłem nowe przewody paliwowe i zaciski.
    Potrzebne będą (w przypadku opisanym na przesłanym przeze mnie filmie):
    1) Przewód paliwowy doprowadzający do pompy wysokiego ciśnienia: A 274 070 35 00 - 1szt.
    2) Cybanty do zabezpieczenia w/w przewodu: A 00 699 718 90 - 2 szt.
    w przypadku, gdyby ciekło również na dole, to dodatkowo:
    3) Kolejne dwa cybanty A 00 699 718 90
    4) Przewód cięty z metra A 23 047 687 26
    Problemem jest to, że aby wymienić w/w przewód do pompy wysokiego ciśnienia, trzeba ją prawdopodobnie całą wyciągnąć :/
    Nie zamierzam jednak robić tego na dworze, przy mrozie i muszę poczekać na wolny termin :/
    Ten przewód, jak zauważył słusznie mój kolega z serwisu Mercedes-Benz, zamawiali dosyć często i w/g EPC został dwukrotnie zmieniony na inny, więc coś musiało być z nim nie tak (wcześniej miał numery: A 27 407 000 81 oraz A 27 407 001 81). Odezwę się, jak będę po wymianie i testach, czy pomogło ;)
    Swoją droga masz rację - taka usterka w E klasie... słabo :/ Od razu przypomniała mi się tragedia na autostradzie, gdzie spłonęła nowa A klasa i zabiła swoją właścicielkę... masakra
  • #11 wysłana przez Tomasz D dnia 19 Jan 2021
  • Ja też na razie czekam, bo z powodu mrozów wysiadł małżonki samochód i jeździ moim.
    Ale co jest dziwniejsze, to teraz tego paliwa nie czuję, chociaż wcześniej, jak było chłodniej to zawsze się ten zapach pojawiał, a teraz przy mrozach nie, trochę to dziwne.
    W takim razie czekam na Twoje wieści po wymianie.
  • #12 wysłana przez cashoob dnia 23 Jan 2021
  • Jestem po wymianie przewodu opisywanego przeze mnie w poprzednim poście (A 274 070 35 00), oczywiście z nowymi opaskami. Dolny przewód był cały i siedział sztywno. U mnie jakikolwiek zapach benzyny zniknął i mogę zapomnieć o problemie. Jeżeli więc ktoś ma podobny problem, to w pierwszej kolejności proponuję obadać rzeczony przewód. Mój nie był nigdzie mechanicznie przerwany, ani dziurawy; nic nie wskazywało na to, że jest uszkodzony, ale po porównaniu z nowym było widać wyraźną różnicę w średnicy wewnętrznej na obu końcach, między starym a nowym (pewnie po prostu lata zrobiły swoje, albo faktycznie nomy ma minimalnie mniejszą średnicę. W efekcie przewód delikatnie się pocił na łączeniu z dolnym metalowym łącznikiem i stąd całe zamieszanie. Wymiana jest teoretycznie łatwa, ale jest bardzo mało miejsca i ciężko zacisnąć opaskę na przewodzie w dolnej części. Nie trzeba demontować pompy, a jedynie jej aluminiową osłonę, będącą jednocześnie hakiem do podnoszenia silnika, która z kolei również ma śruby w takich miejscach, że bez odpowiednich kluczy nie ma co do tego podchodzić.
  • #13 wysłana przez Tomasz D dnia 23 Jan 2021
  • U mnie jakoś teraz nie śmierdzi, ale wymienię go profilaktycznie.
    Dzięki za podzielenie się doświadczeniem.
  • #14 wysłana przez Tomasz D dnia 15 Apr 2021
  • W końcu udało mi się pojechać do mechanika z tym problemem i on powiedział, że powinna wystarczyć wymiana obejm przewodu paliwowego przy pompie, miał kilka takich przypadków.
    Zobaczymy, na razie jest ok.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj