Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez nori76 dnia 25 Mar 2020
  • Nigdy wcześniej nie miałem tak zaawansowanego automatu, w ogóle to jeden raz w swoim życiu corolle w automacie. Jak trochę depnę w podłogę i nagle trzeba się zatrzymać np na światłach to kilka sekund po zatrzymaniu czuć takie jedno szarpnięcie, jakby coś się odczepiało, przy spokojnym dojeżdżaniu do zatrzymania się tak się nie dzieje. Czy to normalne, jakieś np rozładowywanie nadmiernego ciśnienia w skrzyni, czy inny czort? Jak wspomniałem nie mam doświadczenia w automatach, nie wiem czy to norma, czy coś nie teges?

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • #2 wysłana przez Karol Kiedrowski dnia 27 Dec 2020
  • Cześć,
    sporo na ten temat piszą sąsiedzi https://www.motor-talk.de/forum/getriebe-nachtreten-im-stand-t6478524.html
    Pozdrawiam,
    Karol
  • #3 wysłana przez sewan dnia 28 Dec 2020
  • To normalne w 7G+ i 9G. Skrzynia wrzuca na N (nie do końca technicznie tak jest ale efekt jest ten sam). Musi być odłączony napęd na postoju, skoro ma działać start-stop.
    A im gwałtowniejsze hamowanie do zera, tym ta zmiana jest bardziej wyczuwalna, bo ciśnienia w skrzyni mogą się nie zdążyć wyrównać.
  • #4 wysłana przez greenwitch dnia 08 Mar 2021
  • Czy wyłączenie start stop cos zmienia?
    Czy to jest ten problem, który był rozwiązany zmiana w sofcie, że z 2 na 1 wrzuca już po zatrzymaniu?
    Kumpel ma w213 z ta skrzynią i ma ten problem.
    Ja mam w 212 FL i mam zapamiętywanie eco włączone i nie obserwuje tego problemu.

    Adam
  • #5 wysłana przez dive_popo dnia 08 Mar 2021
  • Ja mam 9g w s212 rocznik 15-16, ta skrzynia to poezja na autostradzie. 169km/h i 2tys obrotow spalanie 6 do 6.5 litra przy Bluetecu (w serii 176KM)

    nie mam takiego problemu

    Kiedy wymieniales olej w skrzyni ? Dodam ze koszty Cie zaskocza, bo miska ma zintegrowany filtr i kosztuje ponad 1000zl do tego olej i robocizna :D  w ASO ok 3000zl
  • #6 wysłana przez greenwitch dnia 08 Mar 2021
  • Ja mam 4matic 7gtronic+ i ze spalaniem nie jest tak wesoło. Bylem na serwisie 1kkm i sprawdzali olej i był jak nowy.
  • #7 wysłana przez sewan dnia 08 Mar 2021
  • Przy 4matic musisz dodać 1-1,5l na 100 do spalania.
  • #8 wysłana przez nori76 dnia 08 Mar 2021
  • Ok, wszystko pięknie, ale jeśli już założymy wymianę oleju to gdzie polecacie? Jednak ASO, czy warto zwrócić się do jakiś specjalistycznych warsztatów? Coś godnego polecenia?

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • #9 wysłana przez r66 dnia 08 Mar 2021
  • Ok, wszystko pięknie, ale jeśli już założymy wymianę oleju to gdzie polecacie? Jednak ASO, czy warto zwrócić się do jakiś specjalistycznych warsztatów? Coś godnego polecenia?

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

    Albo ASO albo zakład specjalizujący się w Mercedesach. Np. ja zmieniałem w 722.6 i w 7G na Regulskiej w Warszawie. W ASO zapłacisz dużo więc za tą samą usługę. Oczywiście nie oddawał bym do przypadkowego warsztatu bo łatwo coś schrzanić. Choć w 9G to chyba nawet złego poziomu nie da się zrobić bo zamiast bagnetu jest "przelew"? Czy mylę skrzynie?

    Uprzedzając kolejne pytanie - lałem oryginalny olej ale można też dobrać inny wg BEVO.

  • #10 wysłana przez nori76 dnia 08 Mar 2021
  • A jest sens ładować się w dynamiczną wymianę? Ma to sens?

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • #11 wysłana przez r66 dnia 09 Mar 2021
  • A jest sens ładować się w dynamiczną wymianę? Ma to sens?

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

    W 9G? Nie jestem pewien czy tam nie da się spuścić prawie całości oleju. Dynamiczna wymiana ma sens jeśli olej nie był dawno zmieniany (płucze się wtedy cały układ) i np. w skrzyniach 722.6 gdzie od m/w 2000 roku nie było korka spustowego oleju w konwerterze. Natomiast jak zmieniasz olej od nowości co 60-70 tysięcy km to chyba nie ma sensu się w to pchać. Oczywiście można, ale nie ma chyba takiej konieczności.
  • #12 wysłana przez nori76 dnia 09 Mar 2021
  • Ok, czyli wreszcie wiem, o co chodzi z sensem dynamicznej wymiany. Stosuje się ją wtedy kiedy nie można z układu opróżnić całego oleju, na zasadzie przepchania, aby jak najwięcej starego oleju z niedostępnego mca wypłynęło. No i w przypadku zaniedbań.

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • #13 wysłana przez 0okm dnia 09 Mar 2021
  • r66, ile płaciłeś? Oczywiście jeśli nie tajemnica. :)  
  • #14 wysłana przez r66 dnia 10 Mar 2021
  • r66, ile płaciłeś? Oczywiście jeśli nie tajemnica. :)
    Nie tajemnica ale już nie pamiętam. Musiałbym odkopać rachunek. Robiłem przy okazji wiele innych rzeczy w aucie i ile wyszła skrzynia nie pamiętam. Ale na pewno taniej niż w ASO.
  • #15 wysłana przez nori76 dnia 10 Mar 2021
  • Cytuj
    Ale na pewno taniej niż w ASO.

    Ciekawe, czy aż tyle mniej, aby opłacało się przyjechać z Poznania

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
  • #16 wysłana przez r66 dnia 10 Mar 2021
  • Cytuj
    Ale na pewno taniej niż w ASO.

    Ciekawe, czy aż tyle mniej, aby opłacało się przyjechać z Poznania

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

    Raczej nie, w Poznaniu masz też speców od Mercedesa i skrzyń - pamiętam, że to ktoś z forum W211.
  • #17 wysłana przez nori76 dnia 10 Mar 2021
  • Dzięki za wskazówkę, może znajdę tego kogoś.

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • #18 wysłana przez greenwitch dnia 10 Mar 2021
  • #19 wysłana przez nori76 dnia 10 Mar 2021
  • Dzięki

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu