Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez kolchoznik dnia 12 Oct 2019
  • Witam,
    Miałem problem z silnym szarpnięciem(uczucie jakby ktoś rozłączył napęd i walnięcie w plecy i znów jedzie) na 3 biegu w okolicach 2,5 tyś obrotów w momencie mocniejszego wciśnięcia gazu( tak na 3/4) oraz sporadycznie szarpnęło przy zmianie 3 na 4. Zleciłem wymianę oleju w skrzyni (przebieg 100 tyś, wymieniam co 50) , co spowodowało ustąpienie objawów na dwa dni. Obecnie skrzynia została zresetowana i uczy się jazdy od nowa. Po dniu jeżdżenia narazie nie wystepuje objaw pojawiający się na 3 biegu w okolicach 2,5 obrotów przy depnięciu. Skrzynia czasami szarpie przy zmianie 2 na 3 i przy zmianach 4 na 5 czasami 3 na 4. Co do tego zjawiska na 3 zauważyłem że wtedy, gdy to się dzieje to zapala mi się kontrolka utraty trakcji, więc myślę że będzie warto sprawdzić czujnik abs, być może któryś jest walnięty i wpływa na to, ale narazie to tylko taka moja teoria. Co do szarpania przy zmianie myślę nad wymianą zaworów B1 i B2 i ponownym serwisem olejowym . Czy po zmianie tych zaworów konieczne jest jakieś kodowanie, czy jest to tylko zmiana fizyczna? Jeżeli macie jakieś porady lub pomysły chętnie wysłucham. Z góry dzięki
  • #2 wysłana przez sewan dnia 12 Oct 2019
  • Resetowanie skrzyni to bardzo głupi pomysł. Teraz trzeba wykonać pełną adaptację zmian biegów na SD a to bardzo czasochłonne i nie zawsze da się wykonać za jednym razem. Chyba, że ktoś kuma SD to jest pewna procedura, która przywraca ustawienia fabryczne (a nie reset do zera).
    Skrzynia sama zmian biegów nie zaadaptuje - tzn w miarę upływu czasu będzie lepiej, ale nie do końca.
    Objawy szarpnięcia na 3 to objaw uszkodzonego konwertera a nie skrzyni.
    Wymiany zaworów tu nie pomogą.
  • #3 wysłana przez kolchoznik dnia 12 Oct 2019
  • Może źle się wyraziłem. Podpięty był SD zero błędów. Przywrócone zostały ustawienia fabryczne skrzyni. Na początku szarpała na każdym biegu. Teraz przejechałem już prawie 200 i jest dobrze. Te uderzenie na 3 biegu wystąpiło po tym tylko raz zaraz po wyjeździe z serwisu, a teraz już tylko czasami szarpie przy zmianie z 4 na 5 nic więcej. Jeżeli to konwerter to musi być zweryfikowany fizycznie czy SD też powinno pokazać? W przypadku potwierdzenia czy zwykły serwis sobie z tym poradzić ( mają SD) czy musi być to warsztat " od skrzyń"?
  • #4 wysłana przez kolchoznik dnia 12 Oct 2019
  • Czy to możliwe, że objaw ustały obecnie jeżeli uszkodzony jest konwerter?
  • #5 wysłana przez sewan dnia 13 Oct 2019
  • Objaw powróci niebawem.
  • #6 wysłana przez kolchoznik dnia 13 Oct 2019
  • Więc jaki serwis polecasz? Jest potrzeba zestawienia całego auta czy ewentualna wysyłka samego konwerter?
  • #7 wysłana przez Prezes1960 dnia 17 Oct 2019
  • Już było o tym na naszym forum,jest mechanik w Grodzisku Maz Adres: Zagaje 9, 05-825 Grodzisk Mazowiecki tel.692 887 778 .Facet ogarnia temat mercedesów od lat.Zadzwoń zapytaj ,to prawie nic nie kosztuje.Jest też mechanik u którego serwisuje swoje mercedesy od lat ,on sam naprawia skrzynie ale terminy odstraszają ,tel 501269366 to jest Piastów inż Borowski.Oczywiście jeśli mieszkasz gdzieś blisko?!
  • #8 wysłana przez kolchoznik dnia 20 Oct 2019
  • Jadę jutro do Samko w miejscowości Miedzna. Dam znać co i jak po wizycie jeżeli będę coś wiedział.
  • #9 wysłana przez kolchoznik dnia 14 Jul 2020
  • Witam, po długiej przerwie... Auto po wielu miesiącach wróciło do normalności. Tak jak pisałem byłem w Samko. Zostały wymienione elektrozawór oraz konwerter. Niestety objaw pozostał, co prawda występował rzadziej, jednak dalej dawał o sobie znać. Zero błędów na SD wszystko w jak najlepszym porządku. Wykonane zostały adaptacje oraz aktualizacje wliczając w to serwis autoryzowany. Wszyscy się poddali. W ciągu ostatniego miesiąca auto weszło mi w tryb awaryjny 2 razy. Zapalała się kontrolka check engine. Zawsze jednak było to podczas nocnej trasy i nie miałem jak tego zdiagnozować. Po zgaszeniu i odpaleniu wracało wszystko do normalności, a w SD zero zapisanych błędów.... W końcu nadszedł trzeci raz, szarpanie jak zwykle, a zaraz po tym tryb awaryjny i check.... akurat udało mi się bez gaszenia auta podjechać do warsztatu i po podłączeniu SD..... pokazało czujnik położenia wału. Ustrojstwo wymienione 2 tygodnie temu i wszystkie objawy ustały. Mam nadzieję, że to już koniec męczarni, a ten post osobom które mają podobne objawy cokolwiek pomoże. Pozdrawiam
  • #10 wysłana przez r66 dnia 14 Jul 2020
  • pokazało czujnik położenia wału

    Czy jest Mercedes w której ten czujnik się nie psuje? Toż to plaga co najmniej od czasów w210 (oczywiście mojego starego okulara też trafiło, z tym, że check nie zgasł aż do wymiany).
    Z ciekawości - przy jakim przebiegu go trafiło?
  • #11 wysłana przez kolchoznik dnia 14 Jul 2020
  • Zaczęło się przy 100 tkm
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu