Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Prezes1960 dnia 03 Mar 2021
  • Co to jest tryb skrzyni Agility,jak czytamy na forum możemy to zakodować ale co to jest ?,czym się różni od trybu sport?
  • #2 wysłana przez greenwitch dnia 03 Mar 2021
  • Ja to mam w 7gtronic plus i nie widzę różnicy w kickdownie ani w prędkości zmiany biegów pomiędzy wszystkimi 3 trybami jak mam być szczery - na wszystkich tak samo potrafi czekać sekundę z mocniejszym kickdownem :D  (E,S,A) Najlepszy jest tryb M prawdziwy bo rzeczywiście można zmusić skrzynię do trzymania biegów przy np zjeździe z długiej górki i hamowania silnikiem, natomiast też jest lichość taka, że jak 3x szybko machniesz łopatką to i tak zmieni tylko o jeden bieg - trzeba machać kolejny raz już po zmianie.
    Czy ktoś ma inne doświadczenia?
  • #3 wysłana przez r66 dnia 03 Mar 2021
  • Mam fabrycznie przełącznik trzech trybów E, M i S więc może tu jest różnica w stosunku do tego aktywowanego samodzielnie? I między E i S jest bardzo duża różnica jeśli chodzi o czas reakcji, trzymanie rozsądniejszych obrotów (nie tak niskich jak na E co wg mnie jest szkodliwe). Czy same zmiany są szybsze to nie mam pewności, ale na pewno reakcja jest szybsza, zmiana biegu rozpoczyna się od razu. To w połączeniu z obrotami daje całkiem sensowny efekt.
    Co do łopatek to też zauważyłem że kilkukrotna redukcja trochę kuleje ale szczerze mówiąc z trybu M nie korzystam wcale.

  • #4 wysłana przez Prezes1960 dnia 03 Mar 2021
  • Dzięki,tak myślałem ,tej skrzyni nic już nie pomoże!
  • #5 wysłana przez sewan dnia 03 Mar 2021
  • Jak przytrzymasz łopatkę 2 sekundy to zmieni na najwyższy albo najniższy aktualnie dopuszczalny bieg. Więc wcale nie trzeba naciskać kilka razy.
  • #6 wysłana przez greenwitch dnia 03 Mar 2021
  • potestuje :D  Ale 2s do strasznie dlugo :D
  • #7 wysłana przez sewan dnia 03 Mar 2021
  • Może sekundę, ale trzeba przytrzymać.
  • #8 wysłana przez greenwitch dnia 04 Mar 2021
  • Sewan, tak jak mówisz działa tylko jak jesteś w trybie e lub s i ręcznie zmieniasz łopatkami. Jak jesteś w trybie M wywołanym przyciskiem (wtedy jest permanentny) to nie śmiga.
  • #9 wysłana przez sewan dnia 04 Mar 2021
  • Dziwne, bo u mnie to działa także na M.
  • #10 wysłana przez greenwitch dnia 04 Mar 2021
  • Ale M aktywujesz z przycisku, czy łopatkami?
  • #11 wysłana przez majkel84 dnia 04 Mar 2021
  • Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.
  • #12 wysłana przez Prezes1960 dnia 04 Mar 2021
  • Koledzy, oddalamy się od tematu "agility". Zacząłem temat bo na forum pojawiły się posty o kodowaniu tej funkcji a ja nie wiem co to oznacza .Oczywiście przytrzymując ciut dłużej łopatki skrzynia wchodzi automatycznie w tryb automatu,ja osobiście mam przełącznik tylko E-S,nie mam M.W filmiku na you tube Rosjanin pokazuje właśnie kodowanie z takim przełącznikiem jak mój E-S,po co to agility?.
  • #13 wysłana przez Prezes1960 dnia 04 Mar 2021
  • W miedzy czasie kolega majkel84 napisał coś co tylko prawdopodobnie w połowie jest prawda.Przy przełączniku E-S manual raczej nie działa oczywiście możemy w zasadzie zablokować skrzynie na danym biegu ale jeśli to jest niebezpieczne dla układu napędowego to skrzynia przełączy automatycznie i tak bieg na wyższy. Można to zauważyć przy "długim" wyprzedzaniupo przekroczeniu krytycznych obrotów skrzynia się przełącza.Dalej nikt nie pisze co daje z ustawieniem "agility"!.
  • #14 wysłana przez 0okm dnia 04 Mar 2021
  • Ten film już oglądaliście? :)


    Plus pierwszy komentarz:
    Cytuj
    S Mode - 60km/h - 140km/h = 10.42s.
    E Mode - 60km/h - 140km/h = 11.12s.
    A Mode - 60km/h - 140km/h = 13.39s.
    A Mode -   0km/h - 100km/h =   7.23s.
    S Mode -   0km/h - 100km/h =   8.40s.
  • #15 wysłana przez greenwitch dnia 04 Mar 2021
  • ciekawe ze 60-140 agility bardzo wolno
  • #16 wysłana przez majkel84 dnia 04 Mar 2021
  • Hmmm, ja mam w204 z pakietem Advanced Agility Control, mam na panelu przycisk SPORT który zmienia skrzynie, twardość zawieszenia blablabla. Z tego co ja się orientuje kiedy nie ma tego pakietu są tryby E / S z czego E to Economic a S to Standard proszę mnie poprawić jeżeli się mylę bo mogę się mylić. Myślę ze w takim układzie Agility będzie takim trybem SPORT.
    Kolega ma w207 czyli wasze coupe które ma tak samo jak u mnie AAC i ma przycisk Sport nie ma E/S.
    Nie wiem jak to ma się do tych pomiarów z filmiku które by temu zaprzeczyły.
  • #17 wysłana przez majkel84 dnia 04 Mar 2021
  • W miedzy czasie kolega majkel84 napisał coś co tylko prawdopodobnie w połowie jest prawda.Przy przełączniku E-S manual raczej nie działa oczywiście możemy w zasadzie zablokować skrzynie na danym biegu ale jeśli to jest niebezpieczne dla układu napędowego to skrzynia przełączy automatycznie i tak bieg na wyższy. Można to zauważyć przy "długim" wyprzedzaniupo przekroczeniu krytycznych obrotów skrzynia się przełącza.Dalej nikt nie pisze co daje z ustawieniem "agility"!.

    Oczywiście ze to nie jest tryb Manual, tylko blokada biegów która przydaje sie np. w górach żeby nie wrzucał wyższego biegu jak zjeżdżasz z góry. Prawda też ze skrzynia jest zabezpieczona i i tak przełączy jak warunki będą dla niej ekstremalne.
    Jeżeli masz przycisk M i łopatki przy kierce to znaczy ze masz w swoim samochodzie tryb Manual inaczej nie.
  • #18 wysłana przez greenwitch dnia 04 Mar 2021
  • Mozna sobie dokodowac w 15 minut tryb a+M brakujace :)
  • #19 wysłana przez majkel84 dnia 05 Mar 2021
  • Jak najbardziej można, za pomocą Viademo albo DTS Monaco, poradniki można znaleźć w internetach.
  • #20 wysłana przez greenwitch dnia 05 Mar 2021
  • Powiem więcej. Jest wrzucony przeze mnie na tym forum z kompletem narzędzi (nie licząc vediamo, ale to inny kolega ogarnia na tym forum)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu