Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez pyNdzoNcy_kNur dnia 09 Jun 2020
  • Witajcie,
    Auto: C207 E350 CDI 265KM
    rok produkcji: 2011
    przebieg: 270k km

    Prześledziłem wątki na forum o szarpaniu skrzyń 7G, widzę jednak że nikt nie spotkał się z zachowaniem jak u mnie.
    Auto nie pokazuje żadnych błędów, nie wpada również w tryb serwisowy.

    Praca skrzyni biegów przy wrzucaniu biegów do góry jak i w dół jest jak na moje oko(pierwsze auto z automatem) bardzo dobra, z wyjątkiem jednej sytuacji:
    Kiedy mocniej depnę hamulec skrzynia szarpnie przy przejsciu z 2->1, redukcja biegu jak i szarpnięcie odbywa na sekundę po zatrzymaniu auta.
    W momencie kiedy spokojnie dojeżdzam do świateł tak że redukcja następuje podczas jazdy, szarpnięcie nie jest tak mocno odczuwalne.
    Szarpanie występuje przy zimnym i cieplym silniku, adaptacja skrzyni biegów była robiona niestety nic to nie pomogło.

    Czeka mnie niebawem wymiana oleju w skrzyni, czy możecie doradzić co więcej można zrobić aby zneutralizować szarpanie, na co warto zwrócić uwagę, co sprawdzić ?
  • #2 wysłana przez sewan dnia 09 Jun 2020
  • Wgrać w ASO nowe oprogramowanie do skrzyni.
  • #3 wysłana przez pyNdzoNcy_kNur dnia 09 Jun 2020
  • dziękuję za odpowiedz, brzmi to na szybką naprawę!
  • #4 wysłana przez niepozorny dnia 09 Jun 2020
  • Jak była robiona adaptacja? Ja po wymianie oleju w skrzyni miałem ten sam objaw przy redukcji do tego przy wyższych obrotach były zmieniane biegi w górę. W serwisie powiedzieli mi, żebym również pojechał do ASO na wgranie oprogramowania do skrzyni. Na zagranicznym forum wyczytałem by spróbować zresetować skrzynię za pomocą sekwencji z konsoli kierowniczej. Następnie pojechałem w takim stylu jaki preferuje po mieście i po nagrzaniu silnika przejechałem kawałek z większą prędkością. Szarpanie przy redukcji z 2 na 1 i wysokie kręcenie biegów od razu zostało zniwelowane.
  • #5 wysłana przez pyNdzoNcy_kNur dnia 10 Jun 2020
  • Na zagranicznym forum wyczytałem by spróbować zresetować skrzynię za pomocą sekwencji z konsoli kierowniczej. Następnie pojechałem w takim stylu jaki preferuje po mieście i po nagrzaniu silnika przejechałem kawałek z większą prędkością. Szarpanie przy redukcji z 2 na 1 i wysokie kręcenie biegów od razu zostało zniwelowane.

    Mogę prosić o jakiś namiar na tamto forum ?

    Jak była robiona adaptacja?
    Oddałem auto do jednego ze szczecińskich warsztatów w którym rpzeprowadizli pełną adaptację skrzyni, czy odbywalo sie to na poodnośniku czy na trasie - ciężko mi powiedzieć.
  • #6 wysłana przez niepozorny dnia 10 Jun 2020
  • #7 wysłana przez pyNdzoNcy_kNur dnia 10 Jun 2020
  • Świetnie, warto spróbować :}
    Dziękuję!
  • #8 wysłana przez Prezes1960 dnia 25 Jun 2020
  • Koledzy,z którego roku jest ostatni soft do skrzyni 7g+?.Jeszcze jedno,jeśli wiecie jaki to soft to czy możecie podrzucić "nazwę" tego softu?.
  • #9 wysłana przez sewan dnia 25 Jun 2020
  • Do każdego silnika i w zależności czy 4matic czy nie, soft jest/może być inny.
    Akurat do 350CDI najnowszy jest z 2013r. Rozwiązuje opisywany tu właśnie problem, czyli nie ma redukcji 2->1 w czasie jazdy, dopiero po zatrzymaniu.
  • #10 wysłana przez pyNdzoNcy_kNur dnia 16 Nov 2020
  • Witajcie ponownie.

    Nie napisałem jak sprawa się rozwiązała wiec właśnie się za to zabieram.

    ...nie mogę potwierdzić że sprawa się już rozwiązała bo obecnie auto jest rozebrane, ale opiszę co było robione w moim aucie i do jakich wniosków doszedłem.

    Poprzednia wymiana oleju w skrzyni biegów miała miejsce ok 80 000 km temu, wraz z adaptacja sprzęgła oraz updatem softu  - robione była w ASO 3 lata temu(2017) to by mogło oznaczać kolego sewan iż mam wgrany najnowszy soft do skrzyni, czy się mylę ?

    W tym roku przyszedł czas na wymiane oleju, wraz z miska olejową filtrem i wszytskimi uszczelkami, zrobiona była adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego, niestety szarpanie przy zatryzmywaniu nie ustawalo. Czasem było mocniejsze czasem słabsze, zdecydowanie najmocniej odczywalne było podczac wypalania się DPF, jeśli akurat złapało mnie w mieście.

    I tutaj zaczynaja się moję luźne przemyslenia. Po ostatniej wymianie oleju w skrzyni, kiedy to zacząłem łączyć intensywność szarpnięć z zabrudzonym DPF'em okazało się że auto nie trzyma odpowiedniej temperatury pracy, na trasie potrafiła ona spaść nawet do 60 C. Jestem w trakcie dopasowywania termostatu do obudowy (A642 200 16 15) i śmiem twierdzić że po wymiane termostatu i porządnym wypaleniu DPF szarpanie ustanie...
    Muszę oczywiście poczekać do momentu złożenia auta ale na pewno dam znać jaki jest efekt.
  • #11 wysłana przez r66 dnia 16 Nov 2020

  • Poprzednia wymiana oleju w skrzyni biegów miała miejsce ok 80 000 km temu, wraz z adaptacja sprzęgła oraz updatem softu  - robione była w ASO 3 lata temu(2017) to by mogło oznaczać kolego sewan iż mam wgrany najnowszy soft do skrzyni, czy się mylę ?


    Najprościej ocenić czy to wina oprogramowania czy czegoś innego po zachowaniu skrzyni - do tego oczywiście musisz mieć poskładane auto na chodzie.
    Jeśli dojeżdżasz np. do świateł i zatrzymujesz auto redukcja z 2 na 1 powinna nastąpić dopiero po zatrzymaniu auta, a nie w trakcie zwalniania. Jak następuje przed zatrzymaniem to soft jest sprzed naprawiającej to aktualizacji.

    Co do termostatu to chyba występuje on tylko jako jeden element z obudową - ten z obudowy o tym numerze otwiera się przy 94 stopniach (jest jeszcze drugi otwierający się przy 87 o ile pamiętam). Czy się da coś dobrać w sensie samego termostatu niestety nie wiem.
  • #12 wysłana przez pyNdzoNcy_kNur dnia 24 Nov 2020
  • Termostat założony, auto śmiga.
    Szarpanie nie ustało zupełnie, natomiast jest one ledwo wyczuwalne.
    Bieg jest zmieniany przed zatrzymaniem się auta, w takim razie następna wymiana oleju w skrzyni odbędzie się w ASO wraz z wgraniem nowego oprogramowania do skrzyni, to by było na tyle z działań naprawczych w moim modelu.

    Dla ciekawych, termostat niestety tylko oryginał.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu