Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Velmer dnia 13 Jan 2018
  • Witam,
    722694 08 504070 jaki to rodzaj skrzyni ? 7G tronic czy jakaś inna ? Jak rozpoznać która jest w mercedesie np:. Taxi ?
  • #2 wysłana przez Kajtek1 dnia 13 Jan 2018
  • Najprosciej to z datacard. Towariszcze maja dosc dobra strone https://www.ilcats.ru/mercedes/
    Wstukujesz VIN, klikasz na liste opcji i Ci wyjdzie jaka masz skrzynie.
    Technicznie na samochodzie to patrz czy jest rurka miarki oleju skrzyni z tylu silnika. 7G nie ma takowej.
  • #3 wysłana przez sewan dnia 13 Jan 2018
  • 7226 to 5G
    7229 to 7G
  • #4 wysłana przez benzik dnia 14 Jan 2018
  • Najprosciej i najszybciej to zajrzec do wnetrza auta, jesli 5g to lewarek w srodkowym tunelu, jesli 7g to manetka przy kierownicy.
  • #5 wysłana przez Velmer dnia 14 Jan 2018
  • Co w sytuacji,że jest lewarek pośrodku i jest 7 biegów ? Gość mi pokazywał - przełączał "wajchą" w lewo odbijając . Na wyświetlaczy ( kolorowym ) pokazywało ilość biegów ? Auto z 2011 druga połowa taxi ?
  • #6 wysłana przez Kajtek1 dnia 14 Jan 2018
  • Ja bym pozycji wajchy nie bral zbyt powaznie.
    Mercedes-Benz robi bardzo wiele modeli na bardzo wiele roznych rynkow zbytu tak ze mozliwosc kombinacji jest wielka.
    Ja mam 7G w W211 i wajche na srodku.
    Moj W212 ma wyswietlacz biegow przy liczniku i pokaze na jakim biegu jestes.
    Z drugiej strony, ja bym nie bazowal kupna auta na przekladni.
    7G daje minimalna oszczednosc paliwa, ale przy wiekszych kosztach utrzymania.
    5G majac juz ponad 20 lat udowadnia ze jest to jedna z najlepszych przekladni w historii motoryzacji.
  • #7 wysłana przez Tomek0910 dnia 14 Jan 2018
  • Od początku produkcji W212 do mniej więcej połowy 2011 roku moduł ISM a tym samym manetka zmiany biegów przy kierownicy występowała tylko z silnikami V6 i V8
  • #8 wysłana przez Velmer dnia 15 Jan 2018
  • Wydaje mi się, że nie ponieważ jeździłem w212 po taxi z 2011 i miała skrzynię na tunelu środkowym i gość mi pokazywał odbijając drążkiem w lewo gdzie napis +/- na wyświetlaczu kolorowym pokazywało zmianę do 7 . Chyba,że to był szrot zlepiony z kilku.
  • #9 wysłana przez Tyrok dnia 07 Nov 2018
  • Witam Serdecznie,

    Jestem nowy i nowym posiadaczem S212E250CDI 5g 2010r.

    Czym się różni skrzynia 5g od 7g, poza tym że drążek zmiany biegów jest w kolumnie kierownicy czy w tunelu środkowym?

    Z góry dzięki, pozdrawiam.

  • #10 wysłana przez Remi dnia 07 Nov 2018
  • Skrzynia 5G jest dużo bardziej "pancerna" i raczej bezproblemowa, 7G ma dwa dodatkowe biegi, które pozwalają uzyskać niższe spalanie w jazdach "autostradowych", częściej występują w niej usterki, szarpania przy zmianach biegów...
  • #11 wysłana przez Driv3r dnia 07 Nov 2018
  • Nie zgadzam się z tą opinią. Obie skrzynie są OK, nie zauważyłem ponadprzeciętnej awaryjności 7G, to raczej z 5g co drugi dzień ktoś piszę coś na temat lock-up.
    Nie wiem w czym 7g jest "dużo mniej pancerna" od poprzedniczki- gdzie jest słabość tej konstrukcji ?

    Może i skrzynia jest bardziej 'szarpiąca' w porównaniu do 5g, ale wole to i 2 dodatkowe biegi.
  • #12 wysłana przez Kajtek1 dnia 08 Nov 2018
  • Skrzynia 5G ma slaby punkt gdzie wiazka elektryczna przechodzi ponizej poziomu oleju.
    Gdy tulejka z oringami nie jest wymieniana ponad 10 lat -oringi twardnieja i olej zwiera kable elektryczne, co w rezultacie powoduje ze komputer wprowadza auto w limp.
    Skrzynia 7G ma wiazke przechodzaca powyzej poziomu oleju, wiec ten problem zanika, ale z kolei dodatkowe 2 biegi i inny system na sprawdzanie/wymiane oleju komplikuja jej serwis.
    Ja mam w tej chwili w domu 3 skrzynie 7G  pomiedzy 200 i 300 tys km i pracuja bez szwanku.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu