Jak rozpoznać skrzynie 7G od 5G - Forum Mercedes E-Klasa
Strony:
1
Akcje
Wybierz akcję poniżej
Drukuj
#1 wysłana przez Velmer dnia 13 Jan 2018
Witam,
722694 08 504070 jaki to rodzaj skrzyni ? 7G tronic czy jakaś inna ? Jak rozpoznać która jest w mercedesie np:. Taxi ?
Velmer
#2 wysłana przez
Kajtek1 dnia 13 Jan 2018
Najprosciej to z datacard. Towariszcze maja dosc dobra strone
https://www.ilcats.ru/mercedes/
Wstukujesz VIN, klikasz na liste opcji i Ci wyjdzie jaka masz skrzynie.
Technicznie na samochodzie to patrz czy jest rurka miarki oleju skrzyni z tylu silnika. 7G nie ma takowej.
Kajtek1
#3 wysłana przez
sewan dnia 13 Jan 2018
7226 to 5G
7229 to 7G
sewan
#4 wysłana przez benzik dnia 14 Jan 2018
Najprosciej i najszybciej to zajrzec do wnetrza auta, jesli 5g to lewarek w srodkowym tunelu, jesli 7g to manetka przy kierownicy.
benzik
#5 wysłana przez Velmer dnia 14 Jan 2018
Co w sytuacji,że jest lewarek pośrodku i jest 7 biegów ? Gość mi pokazywał - przełączał "wajchą" w lewo odbijając . Na wyświetlaczy ( kolorowym ) pokazywało ilość biegów ? Auto z 2011 druga połowa taxi ?
Velmer
#6 wysłana przez
Kajtek1 dnia 14 Jan 2018
Ja bym pozycji wajchy nie bral zbyt powaznie.
Mercedes-Benz robi bardzo wiele modeli na bardzo wiele roznych rynkow zbytu tak ze mozliwosc kombinacji jest wielka.
Ja mam 7G w W211 i wajche na srodku.
Moj W212 ma wyswietlacz biegow przy liczniku i pokaze na jakim biegu jestes.
Z drugiej strony, ja bym nie bazowal kupna auta na przekladni.
7G daje minimalna oszczednosc paliwa, ale przy wiekszych kosztach utrzymania.
5G majac juz ponad 20 lat udowadnia ze jest to jedna z najlepszych przekladni w historii motoryzacji.
Kajtek1
#7 wysłana przez Tomek0910 dnia 14 Jan 2018
Od początku produkcji W212 do mniej więcej połowy 2011 roku moduł ISM a tym samym manetka zmiany biegów przy kierownicy występowała tylko z silnikami V6 i V8
Tomek0910
#8 wysłana przez Velmer dnia 15 Jan 2018
Wydaje mi się, że nie ponieważ jeździłem w212 po taxi z 2011 i miała skrzynię na tunelu środkowym i gość mi pokazywał odbijając drążkiem w lewo gdzie napis +/- na wyświetlaczu kolorowym pokazywało zmianę do 7 . Chyba,że to był szrot zlepiony z kilku.
Velmer
#9 wysłana przez Tyrok dnia 07 Nov 2018
Witam Serdecznie
,
Jestem nowy i nowym posiadaczem S212E250CDI 5g 2010r.
Czym się różni skrzynia 5g od 7g, poza tym że drążek zmiany biegów jest w kolumnie kierownicy czy w tunelu środkowym?
Z góry dzięki, pozdrawiam.
Tyrok
#10 wysłana przez
Remi dnia 07 Nov 2018
Skrzynia 5G jest dużo bardziej "pancerna" i raczej bezproblemowa, 7G ma dwa dodatkowe biegi, które pozwalają uzyskać niższe spalanie w jazdach "autostradowych", częściej występują w niej usterki, szarpania przy zmianach biegów...
Remi
#11 wysłana przez Driv3r dnia 07 Nov 2018
Nie zgadzam się z tą opinią. Obie skrzynie są OK, nie zauważyłem ponadprzeciętnej awaryjności 7G, to raczej z 5g co drugi dzień ktoś piszę coś na temat lock-up.
Nie wiem w czym 7g jest "dużo mniej pancerna" od poprzedniczki- gdzie jest słabość tej konstrukcji ?
Może i skrzynia jest bardziej 'szarpiąca' w porównaniu do 5g, ale wole to i 2 dodatkowe biegi.
Driv3r
#12 wysłana przez
Kajtek1 dnia 08 Nov 2018
Skrzynia 5G ma slaby punkt gdzie wiazka elektryczna przechodzi ponizej poziomu oleju.
Gdy tulejka z oringami nie jest wymieniana ponad 10 lat -oringi twardnieja i olej zwiera kable elektryczne, co w rezultacie powoduje ze komputer wprowadza auto w limp.
Skrzynia 7G ma wiazke przechodzaca powyzej poziomu oleju, wiec ten problem zanika, ale z kolei dodatkowe 2 biegi i inny system na sprawdzanie/wymiane oleju komplikuja jej serwis.
Ja mam w tej chwili w domu 3 skrzynie 7G pomiedzy 200 i 300 tys km i pracuja bez szwanku.
Kajtek1
Strony:
1
Akcje
Wybierz akcję poniżej
Drukuj
Kup żarówki H7 LED!
Wersja desktop
Witaj Gość
Strona główna
Szukaj
Ostatnie wiadomości
Rejestracja
Zaloguj się