Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez duulinn dnia 20 Feb 2020
  • Ostatnimi czasy zauważyłem, że auto bardzo niechętnie redukuje biegi na niższe. Przykładowo przy 1,5tys obrotów przerzuca z 4 na 5 bieg i ledwo ciągnie na tym przełożeniu. Zbija biegi niżej w momencie gdy auto się całe telepie a najczęściej sam zbijam niżej łopatką. Na Sport jest lepiej. Czy ten typ tak ma? Ujeżdżam go ponad rok i od początku wydawało mi się że bardzo późno zbija bieg na niższy (są wyczuwalne spore wibracje i dopiero przerzuca niżej - ewentualnie mocniejsze dodanie gazu powoduje zbicie w dół).
    Dodatkowo ostatnio mam wrażenie, że przy przyspieszaniu auto wibruje i delikatnie głośniej chodzi - sytuacja ma miejsce tylko jak jest zapięty bieg. Na P czy N nie ma tego odgłosu.
  • #2 wysłana przez Magicd dnia 20 Feb 2020
  • Obstawiam "cichy check engine".

    Jeśli błąd jest "niepotwierdzony" to auto najpierw wchodzi w cichy limp mode - ogranicza moc, szybciej wrzuca następny bieg, utrzymuje się na niskich obrotach aby nie narazić się na katastrofalne uszkodzenie jakiegoś elementu.

    Podłącz się pod OBD albo od razu SD i zczytaj błędy.
    Może to zapchany DPF, może złe ciśnienie turbin, może jakiś czujniczek nie łączy na wtyczne a może... silnik do wymiany.
  • #3 wysłana przez duulinn dnia 20 Feb 2020
  • Właśnie mocy mu nie brakuje a silnik jest pewny i świeży bo 20tys temu panewka narobiła ambarasu i były koszta. Ciągnie od dołu na każdym biegu tylko te wibracje mnie martwią. Spróbuje jeszcze z adaptacją skrzyni i diagnostyką.
  • #4 wysłana przez Magicd dnia 21 Feb 2020
  • Obecność mocy nie oznacza, że wszystko jest OK.
    Masz dwie turbosprężarki - jedna działa na niskich obrotach a druga na wyższych.
    Jeśli auto drży i dziwnie się zachowuje na niskich obrotach ale ma dużą moc gdy wciśniesz mocno pedał gazu - możesz mieć awarie małej turbosprężarki.
    Jeśli miałeś problem z panewką to wielce prawdopodobne, że były problemy z ciśnieniem oleju które do uszkodzenia panewki doprowadziły.
    Turbosprężarka jest bardzo wrażliwa na zmniejszenie przepływu oleju przez nią.
    Nadal proponuje podpiąć się pod SD - za diagnozę poza ASO zapłacisz 100-200 zł a będziesz wiedział na czym stoisz.
    Oczywiście problem tez może być w skrzyni - może zużyty konwerter momentu lub lock-up?
  • #5 wysłana przez sewan dnia 21 Feb 2020
  • Ja stawiam na konwerter. Może pomóc ponowna adaptacja konwertera, a jak nie, to już tylko regeneracja.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu