Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #21 wysłana przez commodore3024 dnia 13 Jan 2015
  • No więc z tym modelem auta już nie jest tak kolorowo jak z np211. Skrzynia ma niestety zupełnie inne przełożenia i za nic na świecie nie będzie grała przynajmniej z tym ecu silnika i jego softem. Sterownik skrzyni jest identyczny I ma dokładnie taki sam soft jak te z innych 212 np 220 250 350 a nawet AMG i pewnie zaraz się znajdą tacy co będą to hejtować ale mam to gdzieś niech sprawdzą najpierw. Pojawia się nadzieja że ew wymiana mostu na taki z E200 załatwiła by sprawę ,ale pewności nie ma czy czasem sterownik silnika lub jakiś wieniec czy inne takie nie są odpowiedzialne za prawidłowe zczytywanie prędkości obrotowych . W skrzyni z e200 jest słabsza tylna planetarka i na tylko 3 satelitki , a w e220 i e250 są takie same lecz inne niż moja , mają inną ilość zebów w kilku miejscach i o jedną satelitkę więcej na koszu. Więc przekładanie czegokolwiek mija się z celem . Jak szukałem info na temat jaką skrzynie szukać ,o jakich symbolach to w paru teoretycznie konkretnych miejscach mówiono mi że najistotniejsze sa pierwsze cztery cyfry 722.6 i że jak kupie taka, to będzie git, otóż niestety ,ale oprócz tego to w przypadku e200  jest jak wspomniałem inna planetarka i przełożenie. I nie ma możliwości dograć tego go do reszty ( jest to pewniak). Natomiast skrzynia z C klasy w204 po lifcie od 2009 r była montowana w silnikak 2.2 cdi 136 km dokładnie taka sama skrzynia . Taką  więc kupiłem i po zamontowaniu ,bez jakichkolwiek kombinacji ( adaptacji )auto lata jak nowe.Podsumowując jak ktoś będzie szukał odpowiedniej dla swojego dupowozu skrzyni ,niech zwruci szczegulną uwagę na ostatnie 3 cyfry u mnie to akurat 94 0 i każde e200 z najsłabszym silnikiem jak i również c200  z pięciobiegowym tip automatem będą miały 722 694 0. Jest jeszcze ew możliwość że jeśli po 7226 kolejna cyfra będzie 9 to też powinno grac ,ale tu nie jestem pewien . Dodam tylko że do tych informacji musiałem dojść z panem Tadziem i kolegą który posiada nieautoryzowany serwis mercedesa w Łodzi który grzebał ze mną w dokumentacjach Mercedes-Benz i przypominało to śledztwo . A pytania kierowane do specjalistów w tym temacie niestety nijak się miały do mojego auta, gdybym miał jakikolwiek mocniejszy z modeli to najprawdopodobnie nie miałbym takich problemów. Teraz jestem przy okazji w posiadaczem zbednej mi i zarazem do sprzedania skrzyni po pełnej rewizji na która moge dać gwarancję do 212tek i204rek 2.2 cdi z wszystkimi mocniejszymi od mojego silnika . Gdyby ktoś miał kiedyś problem i chciał uniknąć zbędnych kosztów i straty czasu to niech się dobrze zagłębi w numerację skrzyń.
  • #22 wysłana przez michu78 dnia 16 Jan 2015
  • Zacna wiadomość i hejtowanie nie będzie, ale "zwruć szczegulnie" uwagę na ortografię - ciężko czytać  ;D  

    Pozdrawiam
  • #23 wysłana przez kociub dnia 30 Jan 2015
  • Ja bym to trochę inaczej podsumował. Jeśli nie chcesz mieć takich problemów to kupuj auta z pewnego źródła z dokumebtacją serwisową. A jeśli masz unfal to zawsze naprawiaj swoje a nie kombinuj jak koñ pod górę. Masz nauczkę stratę czasu i pieniędzy oraz dalej starą skrzynie która moźe zaraz zrobić problem.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu