Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Matmich dnia 20 May 2020
  • Witam.
    Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią automatyczną. W losowych momentach skrzynia zaczyna zmieniać biegi na obrotach około 3tys zamiast 2tys. Gdy to się dzieje i sam zmieniam biegi na wyższe łopatką czuć spadek mocy przy przyśpieszaniu; był problem z jazdą pod górkę i osiągnięciem prędkości powyżej 90km/h lub wcale nie przyśpieszał. Jeśli nie ingeruję w zmianę biegów samochód dalej jest zamulony, ale mniej niż gdy sam je zmieniałem. W obu przypadkach skrzynia mocno szarpie podczas redukcji przy zatrzymywaniu się.
    Przykładowe sytuacje:
    1. Jak jadę na zakupy skrzynia działa normalnie a gdy wracam z nich po około 1,5h postoju na parkingu zaczyna świrować.
    2. Po zatrzymaniu się i zmiany biegu na P nawet na chwilę przy małym nachyleniu drogi znów zaczyna świrować gdzie wcześniej działała prawidłowo
    Nie zapalają się żadne kontrolki od awarii a w komputerze (nie SD) nic nie wykrywa. Auto ma trochę ponad 150tys mil przebiegu
    Pozdrawiam
  • #2 wysłana przez 0okm dnia 21 May 2020
  • Jedź na diagnozę na SD. Wygląda jak tryb awaryjny.
  • #3 wysłana przez sewan dnia 21 May 2020
  • Dopowiem, że tryb awaryjny silnika, a nie skrzyni.
    To trochę kłopot, bo błędy z takiego trybu nie zawsze się zapisują, trzeba na diagnozę jechać w momencie jak problem wystąpi i nie wyłączać silnika, bo po wyłączeniu błąd może zniknąć i sytuacja wrócić do normy.
    Czy jak po wystąpieniu problemu wyłączysz silnik, następnie włączysz z powrotem, nie masz na blacie jakichś komunikatów na żółto (w momencie uruchamiania)?
  • #4 wysłana przez Matmich dnia 21 May 2020
  • Gdy to występuje i uruchomię silnik ponownie dalej nie wyświetla mi żadnych błędów czy awarii. Jak samochód odstoi kilka godzin lub nawet dzień wszystko wraca do normy ze skrzynią. Jakiś czas temu byłem w serwisie mercedesa i tam powiedzieli, że to przez termostat, mimo że ten działa prawidłowo. Jedyna różnica jest taka, że jest mechaniczny a nie elektryczny. Z tego co czytałem o trybie awaryjnym to powinno mi się cokolwiek pojawić na zegarach.
  • #5 wysłana przez niepozorny dnia 21 May 2020
  • Cześć. Maiłem dokładnie ten sam problem. Skończyło się na wymianie EGR ~1k pln i wypaleniu dpf. Po tym albo ujawniła się, albo powstała usterka termostatu kolejne 1k.
  • #6 wysłana przez Remi dnia 21 May 2020


  • (...)Z tego co czytałem o trybie awaryjnym to powinno mi się cokolwiek pojawić na zegarach.

    Niekoniecznie, zależy co wchodzi w tryb awaryjny i co go wywołuje, mi silnik przy błędach czujnika różnicy ciśnienia za DPF wchodził w tryb awaryjny, a nic się nie świeciło...
  • #7 wysłana przez Matmich dnia 21 May 2020
  • To chyba, że tak jest. Ogólnie na początku EGR też musiałem robić ale na szczęście tylko małe lutowanie wystarczyło z nim. Potem wyskoczyło z termostatem i teraz tylko ta skrzynia mi została do zrobienia. Myślałem o sprawdzeniu dokładnie elektryki w niej.
  • #8 wysłana przez shaque dnia 25 May 2020
  • mialem dokladnie tak samo, pojezdzisz z tym dluzej to bledy przestana sie kasowac i bedziesz mial juz widoczny kod: czujnik roznicy cisnienia

    tego ci w kazdym razie zycze bo to grosze kosztuje w por. z dpf/egr ;)
  • #9 wysłana przez Matmich dnia 05 Jul 2020
  • mialem dokladnie tak samo, pojezdzisz z tym dluzej to bledy przestana sie kasowac i bedziesz mial juz widoczny kod: czujnik roznicy cisnienia

    tego ci w kazdym razie zycze bo to grosze kosztuje w por. z dpf/egr ;)
    Chodzi Ci o ten zawór przy DPF'ie? Jak pytałem o skrzynię to ich potrafi być sporo w zależności od samochodu
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu