Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #21 wysłana przez Kajtek1 dnia 09 Apr 2018
  • Kazdy z zaworkow na tej skrzyni ma swoje siteczko, ktore moze sie zapchac. Gdzies podalem video jak to robic.
  • #22 wysłana przez swz dnia 30 Apr 2018
  • Każdy pisze ze skrzynia szarpie z biegu np. 5/4 u mnie tez tak jest, miałem chęć wymienić zawór b2 o którym było pisane. Ale czy jest sens skoro, odpalam samochód i jest on na P i po dodaniu gazu do 6tys obrotów odpuszczę gaz, to tez jest takie uderzenie, Wiec raczej to nie może być wina skrzyni?
  • #23 wysłana przez Tomasz D dnia 20 Nov 2020
  • Odświeżam temat, bo w nowo nabytym samochodzie mam podobny problem, szarpnięcie przy redukcji z 5 na 4 jak jest zimny.
    Olej w skrzyni wymieniony rok temu w ASO przez poprzedniego właściciela.
    Byłem w warsztacie kolegi Noc i panowie zrobili tylko adaptację, trochę pomogła, ale szarpnięcie dalej jest, może trochę mniejsze, ale nie chcieli dalej tego robić i dali mi namiar do Midparts.
    Czy ktoś miał z nimi do czynienia czy może lepiej jechać do Grodziska ? tam robiłem skrzynię w W211 i było ok.

    Tomasz
  • #24 wysłana przez Abakarow dnia 30 Dec 2020
  • A2202770998

    U mnie również występuję szarpnięcie przy redukcji z 5 na 4, zwłaszcza jak jadę na 5 i chcę trochę przyspieszyć wciskając pedał gazu jest szarpnięcie i zmienia na 4. Olej wymieniony w ASO w maju. Tydzień temu byłem u gościa co naprawia sterowniki w 7g, zrobione jazdy adaptacyjne, wyjęty sterownik i czyszczony (nie pomogło). Tu pytanie do kolegi sewan - czy  chodzi o wymianę tego zaworu B2, który w załączniku jest opisany jako nr 8. B2 Hamulec elektrozawór kontrolujący? Czy to na pewno pomoże?
  • #25 wysłana przez Abakarow dnia 22 Apr 2021
  • Wymiana elektrozaworu niestety nie pomogła. Po wymianie była robiona adaptacja, po niej parę dni było jeszcze gorzej, po kilku dniach wróciło do normy, ale szarpanie z 5 na 4 nadal występuje, do tego skrzynia kopie jak się odpuści gaz przy 4 (zmienia z 4 na 5 z kopnięciem), ale myślę, że to po resecie i z czasem przejdzie. Nie wiem czy już odpuścić czy szukać dalej przyczyny.
    Czy ktoś z kolegów rozwiązał problem szarpania z 5 na 4?
  • #26 wysłana przez r66 dnia 23 Apr 2021
  • Wymiana elektrozaworu niestety nie pomogła. Po wymianie była robiona adaptacja, po niej parę dni było jeszcze gorzej, po kilku dniach wróciło do normy, ale szarpanie z 5 na 4 nadal występuje, do tego skrzynia kopie jak się odpuści gaz przy 4 (zmienia z 4 na 5 z kopnięciem), ale myślę, że to po resecie i z czasem przejdzie. Nie wiem czy już odpuścić czy szukać dalej przyczyny.
    Czy ktoś z kolegów rozwiązał problem szarpania z 5 na 4?

    Mój jak dużo stoi to na zimnym cały czas kopie przy zmianie z 5 na 4. Jak jeżdżę nim codziennie (co się nieczęsto zdarza, bo cały czas poruszam się W210) to problem znika całkowicie.
  • #27 wysłana przez Tomasz D dnia 23 Apr 2021
  • U mnie, jak jest zimny jest szarpnięcie, po rozgrzaniu znika całkowicie, też się zastanawiałem nad wymianą tego zaworu, ale na razie chyba sobie odpuszczę, może przy wymianie oleju, jeśli do tego czasu się nie pogorszy.
    Nie wiem czy to może mieć wpływ na trwałość skrzyni, mój mechanik mówi że nie. Szarpnięcie nie jest jakoś bardzo mocne, trochę mnie irytuje, ale też się już przyzwyczaiłem.
  • #28 wysłana przez Martini dnia 16 Nov 2021
  • Witam,

    E350, C207, 2013r, 45,000mil - skrzynia 722,903

    Mam takie same objawy - szarpniecie przy redukcji z 5 na 4 na nie rozgrzanym silniku/skrzyni.
    Nie jest to mocne szarpniecie, ale irytuje, a po przejechaniu kilku mil i rozgrzaniu auta znika.

    Skan zrobiony za pomocą AUTEL - zero błędów. Myślicie ze diagnostyka w Mercedes-Benz przy pomocy SD będzie dokładniejsza?
     
    Zastanawiam się czy komuś udało się rozwiązać ten problem, czy wymiana tego zaworu B2 pomaga?
  • #29 wysłana przez Tomasz D dnia 16 Nov 2021
  • Ja na razie się przyzwyczaiłem, chociaż jak teraz jest zimno to szarpnięcie jest większe i już mnie znowu irytuje.
    Adaptacja nie pomogła.
    Na razie nie wymieniam zaworu, poczekam do wymiany oleju w skrzyni i zrobię to razem.
    Ale z wypowiedzi poprzedników wynika, że nie zawsze to pomaga.
  • #30 wysłana przez Martini dnia 17 Nov 2021
  • Ja na razie się przyzwyczaiłem, chociaż jak teraz jest zimno to szarpnięcie jest większe i już mnie znowu irytuje.
    Adaptacja nie pomogła.
    Na razie nie wymieniam zaworu, poczekam do wymiany oleju w skrzyni i zrobię to razem.
    Ale z wypowiedzi poprzedników wynika, że nie zawsze to pomaga.

    Ja dopiero co wymieniłem olej z nadzieją że to pomoże (niestety nie pomogło), następna wymiana za 35tyś mil - jak dla mnie za około 2 - 3 lata.

    Ty już troche tak jeździsz, czy coś się pogorszyło przez ten okres?

    Zastanawiam się też na podjechaniem do Mercedes-Benz na diagnostykę, skrzynia jest jeszcze na gwarancji przez około 2mc (gwarancja od sprzedawcy auta). Ciekaw jestem czy SD wykaże problem? Robiłem skan za pomocą AUTEL i nic nie wyszło.
  • #31 wysłana przez Abakarow dnia 17 Nov 2021
  • W końcu wymieniłem całą płytę sterującą wraz ze wszystkimi elektrozaworami niskim kosztem na używkę z auta o przebiegu 60 000 km i pomogło. Nie mam już szarpnięć, no jedynie leciutkie z 5 na 4 przy zupełnie zimnym silniku, potem zero, a wcześniej były zawsze, na zimnym i rozgrzanym było dość mocne uderzenie przy redukcji z 5 na 4 co irytowało, bo zawsze gdy chciałem przyspieszyć jadąc na piątym biegu, szarpało.
    Kupowałem i zmieniałem u tego gościa:
    https://allegro.pl/oferta/sterowanie-skrzyni-7g-w212-w222-w218-2312703801-7911356370
  • #32 wysłana przez siwy1958 dnia 17 Nov 2021
  • Witam
    Mysle . ze jak za 600 zl i troche wlasnej niezbyt skomplikowanej pracy ( trzeba miec kanal) to warto sprobowac.Jesli wszelkie diagnostyki u roznych Magikow i adaptacje i inne czary nad skrzynia, oczywiscie przez to NBIJANIE KOSZTOW jak nie pomogly , to moze warto wymienic !?

    Nadmienie, ze z tego powodu szukalem prymitywnego manuala i znalazlem.
    Ale w W211 mialem automat, wiec cos wiem.....

    Pozdrawiam i powodzenia
    Marek.
  • #33 wysłana przez Tomasz D dnia 17 Nov 2021
  • Ja na razie się przyzwyczaiłem, chociaż jak teraz jest zimno to szarpnięcie jest większe i już mnie znowu irytuje.
    Adaptacja nie pomogła.
    Na razie nie wymieniam zaworu, poczekam do wymiany oleju w skrzyni i zrobię to razem.
    Ale z wypowiedzi poprzedników wynika, że nie zawsze to pomaga.

    Ja dopiero co wymieniłem olej z nadzieją że to pomoże (niestety nie pomogło), następna wymiana za 35tyś mil - jak dla mnie za około 2 - 3 lata.

    Ty już troche tak jeździsz, czy coś się pogorszyło przez ten okres?

    Zastanawiam się też na podjechaniem do Mercedes-Benz na diagnostykę, skrzynia jest jeszcze na gwarancji przez około 2mc (gwarancja od sprzedawcy auta). Ciekaw jestem czy SD wykaże problem? Robiłem skan za pomocą AUTEL i nic nie wyszło.

    Mam tak od ponad roku, raczej nie pogarsza się, zależy bardziej od pory roku.
    Byłem w ASO, wgrywali mi najnowsze oprogramowanie, błędów skrzyni nie ma żadnych.
    Adaptacja robiona dwa razy, bez efektu.
    Samo szarpnięcie jest raczej delikatne, dlatego na razie nic z tym nie robię, poczekam do wymiany oleju.
  • #34 wysłana przez Martini dnia 18 Nov 2021
  • Witam
    Mysle . ze jak za 600 zl i troche wlasnej niezbyt skomplikowanej pracy ( trzeba miec kanal) to warto sprobowac.Jesli wszelkie diagnostyki u roznych Magikow i adaptacje i inne czary nad skrzynia, oczywiscie przez to NBIJANIE KOSZTOW jak nie pomogly , to moze warto wymienic !?

    Nadmienie, ze z tego powodu szukalem prymitywnego manuala i znalazlem.
    Ale w W211 mialem automat, wiec cos wiem.....

    Pozdrawiam i powodzenia
    Marek.


    Dosyć radykalna metoda, ale z drugiej strony patrząc koszt płyty nie duży + wymiana oleju przy okazji, być może warto rozważyć.

    Zastanawia mnie tylko gwarancja na tą płytę, i po jakim czasie będzie ten sam problem.
    Inaczej mówiąc - zastanawiam się co powoduje że tak się zaczyna dziać i jak temu zapobiegać?
  • #35 wysłana przez majkel84 dnia 18 Nov 2021
  • Sama wymiana płyty może faktycznie bardzo skomplikowana nie jest, nie mniej jednak trzeba mieć wiedzę i czym zrobić aby wyczyścić dane z tej płyty i przenieść ze starej żeby to w ogóle działało.

    pozdro
  • #36 wysłana przez Martini dnia 18 Nov 2021
  • Ja umówiłem się do Mercedes-Benz na diagnostykę na 26/11/2021, tak wiec ciekaw jestem opinii Mercedes-Benz na ten temat.

    Oczywiście podzielę się opinią Mercedes-Benz na forum :)
  • #37 wysłana przez sewan dnia 18 Nov 2021
  • Sama wymiana płyty może faktycznie bardzo skomplikowana nie jest, nie mniej jednak trzeba mieć wiedzę i czym zrobić aby wyczyścić dane z tej płyty i przenieść ze starej żeby to w ogóle działało.

    pozdro
    Pomyliła ci się płyta elektryczna z hydrauliczną.
  • #38 wysłana przez majkel84 dnia 19 Nov 2021
  • Może dlatego że kolega gdzieś wyżej napisał że wymienił "całą płytę sterującą" wraz z zaworami, pomyślałem ze całość..
  • #39 wysłana przez sewan dnia 25 Nov 2021
  • Przy okazji: często szarpnięcia skrzyni związane są nie z samą skrzynią, a np. zużytym (nie uszkodzonym a więc nie generującym jeszcze błędów) przepływomierzem (np zabrudzonym lub nieszczelnym).
  • #40 wysłana przez Martini dnia 30 Nov 2021
  • Opinia z ASO poniżej jak obiecałem:

    Skrzynia sprawdzona poprzez diagnostykę, diagnostyka nic nie wykazała.
    Adaptacja na drodze zrobiona przez ASO.

    Delikatna poprawa, ale przy redukcji z 5 na 4 nadal podobny objaw - delikatne szarpniecie, lecz tylko na zimnym (pierwsze dwie/trzy redukcje.

    Kolega ma C Klasę (2015r.) z tą samą skrzynia, u niego jest takie szarpniecie wyczuwalne cały czas przez ostatnie 2 lata, nic się nie pogarsza, mówi że te skrzynie tak mają i żebym kiedyś przejechał się  ciężarówką Mercedes-Benz to wtedy poczuje szarpniecie (a jeździ nówką z salonu przez ostatnie 60tyś mil)

    Wydaje mi się że trzeba jeździć i się przyzwyczaić, niestety nie jest to Volkswagen z DSG i praktycznie każde przełożenie jest wyczuwalne bardziej lub mniej, ale nie jet to powód żeby się doszukiwać problemów.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu