Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Darhan dnia 01 May 2021
  • Witam. Po pół roku użytkowanie pojawiła się pierwsza awaria. Mam s212 2010r , pompowany tylko tył. Jadąc powoli autem, w momencie dość ostrego skrętu w lewo zapalił się na liczniku komunikat "Multifunction". Po kilkuset metrach zjechałem na parking. Auto stało na równym, tył był bardziej podniesiony niż zazwyczaj, szczególnie lewa strona i nie zmieniło się to po dalszej jeździe i powrocie do domu. Kilka razy odpalałem auto w tym czasie, zazwyczaj było słychać po zamknięciu auta jak upuszcza nadmiar powietrza z tyłu, teraz tego nie ma. Po podpięciu na szybko pod komputer (autocom) jest stały błąd C155E - zawór nadmiarowy ciśnieniowy - przerwa w obwodzie. Podpowie ktoś jak namierzyć ten zawór, ewentualnie wiązkę do niego?
    Dodam jeszcze, że wczoraj podnosiłem auto na lewarek, wymieniałem tarcze hamulcowe i tak się zastanawiam, czy to nie przyczyniło się do tej awarii, może coś się naderwało itp?
    Komunikat zapalił się po około 6 kilometrach jazdy.
    Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam.
  • #2 wysłana przez Darhan dnia 03 May 2021
  • Witam ponownie. Temat ogarnięty, opiszę co było u mnie, może komuś się przyda. Auto stało trzy dni i kompresor już wogóle się nie uruchamiał nawet jak wsiadły dwie osoby z tyłu. Problemem okazał się uszkodzony przewód zaworu spustowego. Zawór ten znajduje się w kompresorze z tyłu auta pod podłogą obok tłumika końcowego. Przewody te podobno lubią się łamać z powodu wibracji podczas pracy kompresora. Kostki i przewody przy kompresorze wyglądały ok ale jak zdjąłem izolację z wiązki to znalazłem jeden prawie całkowicie ułamany kabelek, właśnie ten idący do zaworu oraz jeszcze dwa kable które nie ciekawie wyglądały. Jeden to masowy od kompresora i jeden idący do rozdzielacza. Wyciąłem wszystkie podejrzane przewody, wlutowałem nowe, poskładałem, odpaliłem auto i od razu się wypoziomował, komunikatu już nie było. Usunąłem błędy z komputera i na dzień dzisiejszy wygląda, że temat zamknięty. Pozdrawiam.
  • #3 wysłana przez iqbus dnia 15 Mar 2023
  • Witam, całkowicie przydatny artykuł! Z dnia na dzień zaczął wyświetlać się komunikat "Multifunction". Diagnoza - błąd komunikacji z zaworem spustowym/nadmiarowym 555e. Kompresor przestał działać. Gdy dostałem się do kompresora, zobaczyłem lekko pęknięty przewód idący do zaworu, gdzie dostała się wda do wnętrza kabla i wszystko skorodowało. Po wymianie na nowy jak ręką odjął identycznie jak u Kolegi. Jak widać częsta usterka. Pozdrawiam
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu