Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez wasp dnia 10 May 2023
  • Auto:
    Mercedes c207 350CDI 2009r.
    Przebieg 60k
    Salon polska, bezwypadkowy

    Krótka historia jak to się odbywało:

    1. Rok temu kupiłem nowe opony letnie Pirelli p0 18' do mojego c207
    Po założeniu opon strasznie zaczęło ściągać w prawo na wyższych prędkościach. Samochód długo stał w zimę i nie pamiętałem czy miał zrobioną wcześniej poprawnie geometrię czy nie. Więc pojechałem na geometrię 3D i Panowie nie mogli zniwelować ściągania w prawo.  Po wielu wysiłkach przestawili geometrię tak, że ściągało mniej, ale nadal efekt był odczuwalny ( nie wiem czy czegoś nie mylę, ale mówili, że wypchną bardziej koło). W końcu zamieniliśmy ze sobą koła przednie i zaczęło ściągać w lewo.

    2. Założyłem zimówki i podjechałem do tego samego zakładu i ściągania już nie było przy dużych prędkościach.
    Natomiast zwróciłem im uwagę, że kierownica sama się przekręca w lewo przy małych prędkościach tak do 15km/h. Potestowali chwilę i rzeczywiście potwierdzili, że problem występuje, ale zarzekali się, że oni zrobili geometrię poprawnie i już nic więcej nie mogą zrobić. (Wysyłam w załączniku z jakim ustawieniem ostatecznie wyjechałem od nich z geometrii 3D )

    3. Zgłosiłem opony letnie (pirelli p0) na gwarancję i okazało się, że jedna była wadliwa i czekałem już na wiosnę 2023, żeby sprawdzić opony letnie pirelli jeszcze raz.

    4. Niedawno oddałem auto na zimówkach tym razem do innego zakładu, do warsztatu i zwróciłem im w czym jest problem - czyli z lekkim ściąganiem kierownicy w lewo przy małych prędkościach. Stwierdzili, że luzy w zawieszeniu i wymienili mi wahacze przód. Wymienili mi też opony już na te pirelli p0 i zrobili geometrię ( nie 3D ) Twierdzili, że ściągania w lewo już nie ma. I jest wszystko ok.

    5. Po moich testach na równej powierzchni w garażu podziemnym i na drodze nadal obserwuję lekkie ściąganie kierownicy w lewo. Dzieje się to tylko na niskich prędkościach. Nie ważne czy przyhamowuję czy się toczę kierownica lekko ucieka w lewo co jest irytujące. Nie wiem o co chodzi. Czy w tym pierwszym zakładzie z geometrią 3D coś skopali czy rzeczywiście jest jakiś problem?

  • #2 wysłana przez sewan dnia 10 May 2023
  • Moja rada: zrób geometrię w ASO.
  • #3 wysłana przez wasp dnia 10 May 2023
  • No geometrię zawsze mogę zrobić jeszcze raz, tylko co z tego jak sobie każdy w kulki leci i udaje, że wszystko jest ok, chociaż pokazuję im, że jest nie tak jak powinno być. A pieniądze łatwo wydać za usługę. Tylko pytanie co może być przyczyną ściągania? Duża różnica kątów WSZ?
  • #4 wysłana przez sewan dnia 10 May 2023
  • Goście od geometrii mentalnie są w latach 90 i bezgranicznie wierzą w swoje maszyny. Jak maszyna pokazuje, że jest dobrze, to rozkładają ręce.
    A ustawienie geometrii w nowoczesnych mercedesach wymaga stosowania odpowiednich procedur (m.in. ustawienia najpierw poziomu auta czy odpowiedniego obciążenia), które tak na dobrą sprawę robi tylko ASO.
    Wiele było już na forum (nie tylko zresztą tym) opisywanych przypadków, gdy ustawienie w ASO geometrii zdziałało cuda.
  • #5 wysłana przez wasp dnia 17 May 2023
  • Dzięki za rzeczową odpowiedź. Przekonałeś mnie. Geometria w ASO umówiona na 31 maja. Będę się odzywał.
  • #6 wysłana przez ddav dnia 07 Jul 2023
  • Też się z czymś podobnym męczyłem, geometrię robiłem kilka razy w różnych miejscach. Opony, koła zmieniane, sprawdzane przeguby, maglownica i nic. Okazały się rozjechane jakieś śruby regulujące na wachaczach w aso jedna śruba z 80zl a zmienili mi 4 albo 6 już nie pamiętam dokładnie. Zmienili te śruby i ustawili geometrię i jedzie prosto, wszystko ok.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu