Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez jawor10 dnia 10 Mar 2022
  • Witam,
    Może ktoś doradzi jak dojść co jest przyczyną następującego objawu: podczas cofania ale tylko po dłuższej jeździe podczas poruszania się w tył i dotknięcia hamulca następuje stuk. Ponowne hamowanie, jazda przód tył nie daje ponownych objawów. Myślałem ze to może luźny klocek który skleja się z tarczą ale pukałem w zaciski, ruszałem kołami przód/tył na stacji diagnostycznej i brak pukania czy luzu. Dziwne że stuk występuje jednorazowo i tylko podczas muśnięcia pedału hamulca. Próbowałem gwałtownie hamować i ponownie cofać ale wtedy brak objawów. Występuje tylko po dłuższej jeździe i cofaniu.  Co myślicie, jak dojść do tego co jest przyczyną?
  • #2 wysłana przez greenwitch dnia 12 Mar 2022
  • mam to samo. Masz 4 matic?
  • #3 wysłana przez rafal11 dnia 12 Mar 2022
  • Ja tez mam identyczne stuki. Moim zdaniem jest to jednak sprawa układu hamulcowego. Przy zmianie kol na letnie/zimowe zawsze rozbieram zaciski, oczyszcze klocki, jarzma, prowadnice i po takim zabiegu jest jakis czas spokoj z e stukami. I dzieje sie to na pewno na przedniej osi.
  • #4 wysłana przez jawor10 dnia 12 Mar 2022
  • Tak wersja 4matic.
  • #5 wysłana przez dom31 dnia 12 Mar 2022
  • Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej z powodu wyżej wymienionego objawu jak u Was plus ściągania auta w lewo przy hamowaniu.
    Odkryte defekty:
    - siła hamowania prawej strony hamulców z przodu jest większa niż strona prawa,
    - wahacz przedni prawy ma luzy, tuleja jest zużyta i całość jest do wymiany, prawdopodobnie to powoduje stuk.
  • #6 wysłana przez jawor10 dnia 13 Mar 2022
  • Problem właśnie w tym, iż też byłem na stacji diagnostycznej gdzie nic nie stwierdzono. Brak jakichkolwiek luzów na wahaczach. W prowadzeniu auta brak jakichkolwiek oznak że coś jest nie tak.
  • #7 wysłana przez dom31 dnia 13 Mar 2022
  • W takim razie warto sprawdzić dyfer i zaworek w skrzyni automatycznej, podobno lubi się zapchać i potrzebna jest wymiana.
    Ja zacznę sprawdzanie od tego jeśli wymiana wahacza nie przyniesie skutku, chociaż faktycznie mam identyczny stuk przy zmianie z D na R.
  • #8 wysłana przez greenwitch dnia 13 Mar 2022
  • U mnie jest problem bo ta przypadłość lubi znikać i się pojawiać całkowicie przypadkowo. Zawsze jak oddaje auto do serwisu to akurat jest tip top, a co któryś raz w garażu słyszę do stuknięcie i mam wrażenie, że w coś walę :D
  • #9 wysłana przez jawor10 dnia 07 Apr 2022
  • Macie jakieś nowe wieści w sprawie tematu. Byłem wczoraj u diagnosty który w dalszym ciągu nic nie stwierdził na szarpakach. Jednakże jak wsiadł ze mną do auta i przejechaliśmy kawałek przy próbie cofania i wciśnięciu hamulca nastąpiło uderzenie i faktycznie przyznał mi racje że coś jest na rzeczy. Mam wersje 4matic i teraz zachodzę w głowę czy może to mieć jakiś związek z napędami. Jeden z mechaników mówił mi że miał podobny przypadek gdzie również stuk następował tylko po dłuższej jeździe a tak to brak objawów, winowajca w tym wypadku był wahacz którego tuleja na skutek dłuższej jazdy się ustawiała jakoś inaczej a przy probie cofania wracała do pierwotnego ustawienia. U mnie tak jakby jeden wahacz trochę luźniej chodzi na gumie ale luzu nie ma. Wahacz ten wymieniałem z 2 lata temu na chyba febi. Auto jak podniosłem na podnośniku i wprawiałem koła w ruch nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Nie wiem co mogę zrobić jeszcze aby zdiagnozować usterkę. Macie jakieś pomysły? Mogę teoretycznie wymienić klocki i wahacz ale to strzelanie  w ciemno.
  • #10 wysłana przez mercmania dnia 13 Apr 2022
  • Ja mam w 212 kolega ma c207 skrzynia 7 gtronic i mamy to samo - zwieszenie sprawdzone, skrzynia sprawdzona, niby wszystko ok a czasem przy cofaniu takie porządne łupnięcie - niby gdzieś w okolicach zawieszenie/skrzyni...???  Nikt nie wie co to jest i dlaczego...
    Ale skoro pojawia się to zarówno w w212, S212, C207 z napędem tylnym jak i 4matic, przy różnych silnikach, to musi być jakaś wada fabryczna konkretnego elementu. Skoro różne wersje napędy i silnika maja różne/nieco odmienne zwieszenia to chyba będzie skrzynia biegów - bo z tego co czytałem takie pojedyncze łupnięcie przy cofaniu występuje tylko w autach z wersją 7g tronic ???
  • #11 wysłana przez Krzyszf dnia 24 Nov 2022
  • Cytuj
    C207 z napędem tylnym jak i 4matic, przy różnych silnikach, to musi być jakaś wada fabryczna konkretnego elementu.

    Mam u siebie to samo, ale też wiem , że moje   łożysko McPhersona nie jest w najlepszym stanie i to jest  chyba przyczyna tego stuku, a każdy z nas ma kolumne McPhersona  :)

    https://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-auta/zawieszenie/2976175,Lozysko-kolumny-McPhersona-objawy-awarii-opis-wymiana.html
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu