Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #21 wysłana przez Kajtek1 dnia 05 Feb 2018
  • Zle zes nie wypiekl granulek. Bardzo prawdopodobnie Twoj system dziala na miksturze wody i powietrza a to zawsze bedzie sprawiac problem.
    Mercedes-Benz robi bardzo duzo roznych rozwiazan, wiec nie sugeruj sie za bardzo tym co jest na blizniaczym samochodzie.
    Byc moze Twoj bedzie mial podobnie, a byc moze calkiem inaczej.
    Ciagle bez sprawdzenia jak system utrzymuje cisnienie - bladzisz po omacku a to moze byc kosztowne.
  • #22 wysłana przez Magicd dnia 26 Jun 2018
  • Minęło trochę czasu - czas na update.
    Jak wcześniej wspominałem - ze względu na zardzewiałe śruby na kompresorze nie byłem w stanie wymienić osuszacza a osobiście obstawiałem blok zaworów.
    Wymieniłem ostatecznie w ASO kompresor na nowy (wraz z osuszaczem, filtrem i przekaźnikiem), blok zaworów i rurki od kompresora do bloku zaworów i od bloku zaworów do miechów.

    Części kupiłem sam to i zaoszczędziłem sporo - za kompresor dałem 1550 zł (nowy WABCO bez znaczka Mercedes-Benz / ASO za oryginał chciało ~5 tys. zł), blok zaworów oryginał Mercedes-Benz (650 zł), rurki 5zł za metr (kupiłem w firmie zajmującej się pneumatyką - ciśnienie robocze rurek >50 bar).
    Robocizna w ASO nieco ponad tysiąc zł.

    Niestety kupa kasy wydana a po kilku deszczach znów auto usiadło.
    Objawy pozostają bez zmian - czasem 2-3 tygodnie bez żadnego przysiadania a jeśli trafią się mocniejsze deszcze i dużo wilgoci to auto sobie siada i muszę czekać 35-45 sekund aż kompresor napompuje zawieszenie i tył wstanie.

    Ktoś ma jakieś sugestie by nie wymieniać na oślep połowy samochodu na marne?
  • #23 wysłana przez Remi dnia 27 Jun 2018
  • Jeśli to ma być burza mózgów to ja rzucę pomysł - robi się jakieś zwarcie od wilgoci i zawór się otwiera spuszczając powietrze...
    Auto nie było gdzieś z tyłu uderzone?
  • #24 wysłana przez Magicd dnia 27 Jun 2018
  • Auto w 100% bezwypadkowe.
    Poprzedni właściciel serwisował wszystko w ASO, ja również (czasem coś sam zrobię - reszta ASO).
    Przy kupowaniu testowaliśmy też lakier w 40-50 miejscach - wszędzie oryginał.
    Tyle co sam różne rzeczy wymieniałem - nigdzie żadnego śladu napraw czy nieoryginalnych elementów.

    Może to jakaś sugestia - czasem jak jestem przy aucie i stoi (nawet zamknięte) to od czasu do czasu słychać właśnie z tyłu pukniecie jakby jakiś rygiel czy właśnie zawór. Takie dwa szybkie puknięcia w 1/3 lub 1/2 sekundy.
    Czy to mógłby być jakiś sygnał, że np. dostaje jakiś błędny odczyt i na ten ułamek sekundy otwiera/uchyla jakiś zawór?

    Może spróbuje zostawić kiedyś kamerę z dźwiękiem i kiedyś to wyłapać.
    Ale dzieje się to rzadko. Może raz na 30 minut a może i rzadziej.
  • #25 wysłana przez Remi dnia 27 Jun 2018
  • Wiesz, po tym co wymieniłeś, to kurcze trudno się doszukać nieszczelności w układzie, więc szukałbym przyczyn błędnego otwierania zaworu spustowego...
  • #26 wysłana przez Kajtek1 dnia 27 Jun 2018
  • Prawda jest ze Mercedes-Benz robi te systemy w pelni zautomatyzowane i pokrywajace male bledy.
    Wlasciciel zyje w pelnej niewiedzy ze cos zaczyna szwankowac dopoki to calkiem nie piardnie i czerwona dyskoteka sie zaswieci na desce.
    Ja majac klopoty - zainstalowalem manometr na glownym wezu powietrznym. Trojnik takze pozwolil mi na podlaczenie kompresora warsztatowego i szukania b. trudnego do znalezienia wycieku.
    W moim przypadku plastikowy wezyk otwieral malutka dziurke przy cisnieniu ok 10 barow.
    W koncu doszedlem ze moje auto trzymalo ponad 90% cisnienia do kolejnego dnia.
    Jak masz maly wyciek, to nie tylko sprezarka sie piluje, ale takze nie ma powrotnego powietrza ktore powinno wypluwac wode z systemu. Po pewnym czasie wszystko zaczyna plywac.
    Auto nic nie powie dopoki cos calkiem nie padnie.
  • #27 wysłana przez slawqo dnia 28 Jul 2018
  • Minęło trochę czasu - czas na update.
    Jak wcześniej wspominałem - ze względu na zardzewiałe śruby na kompresorze nie byłem w stanie wymienić osuszacza a osobiście obstawiałem blok zaworów.
    Wymieniłem ostatecznie w ASO kompresor na nowy (wraz z osuszaczem, filtrem i przekaźnikiem), blok zaworów i rurki od kompresora do bloku zaworów i od bloku zaworów do miechów.

    Części kupiłem sam to i zaoszczędziłem sporo - za kompresor dałem 1550 zł (nowy WABCO bez znaczka Mercedes-Benz / ASO za oryginał chciało ~5 tys. zł), blok zaworów oryginał Mercedes-Benz (650 zł), rurki 5zł za metr (kupiłem w firmie zajmującej się pneumatyką - ciśnienie robocze rurek >50 bar).
    Robocizna w ASO nieco ponad tysiąc zł.

    Niestety kupa kasy wydana a po kilku deszczach znów auto usiadło.
    Objawy pozostają bez zmian - czasem 2-3 tygodnie bez żadnego przysiadania a jeśli trafią się mocniejsze deszcze i dużo wilgoci to auto sobie siada i muszę czekać 35-45 sekund aż kompresor napompuje zawieszenie i tył wstanie.

    Ktoś ma jakieś sugestie by nie wymieniać na oślep połowy samochodu na marne?

    Diagnostyka
    1. napompuj miechy
    2. odkrec rurke od kopresora do zaworkow (klucz 12) i nalej plynu z woda do zaworka ... zobaczysz czy zawor przepuszcza
    jak oba spadaja rownomiernie to prawdopodobne ze zawor zwrotny w kopresorze przepuszcza, jak nie rownomiernie polaczenia rurek na miechach lub na zaworach
    te mosiezne sruby lubia przepuszczac (szczegolnie jak zle montowane) #
    montarz -> wkrecic srube z wkladka -> wiciagnac zaslepke -> wcisnac mocno obcieta rowno rurke do oporu
    zakrecalem srobki na teflonie i tez przepuszczaly ... troche tandetna konstrukcja

    pozdrawiam
    daj znac co i jak
  • #28 wysłana przez terlik87 dnia 28 Nov 2018
  • To ja dodam iż u mnie Auto opadło całkowicie w Sobotę. Po odstawieniu do serwisu w Warszawie okazało się że Amorek do wymiany. Wymienili i od wtorku śmigam i wszystko ok.
    Załączam jaki był błąd na komputerze oraz jak wygląda stary amorek.
    Dodatkowo tam podobno posprawdzali układ etc. i jest ok.

  • #29 wysłana przez terlik87 dnia 29 Nov 2018
  • Dziś pojawiło się takie coś ;/
  • #30 wysłana przez sewan dnia 29 Nov 2018
  • Błędy na SD?
  • #31 wysłana przez terlik87 dnia 29 Nov 2018
  • #32 wysłana przez sewan dnia 29 Nov 2018
  • Jechać na reklamację, coś mogli źle podłączyć i nie kontaktuje.
  • #33 wysłana przez Kajtek1 dnia 29 Nov 2018
  • Auto nie dochodzi do poziomu w wyznaczonym czasie.
    Powinienes na SD przetestowac jak szybko sprezarka napompowuje i czy system trzyma powietrze.
    Prawdopodobnie jezdzac z cieknacym miechem zajechales sprezarke, ale warto sprawdzic na przecieki. 
    11.1V to tez bardzo niskie napiecie.
  • #34 wysłana przez LukaszSZ dnia 07 Dec 2018
  • Witam u mnie sprawa wygląda następujące . Auto pompuje miechy potem cały dzień stoi ładnie jaak trzeba tj.od 8 do 20 wieczór a po nocy znowu gleba. Kompresor z rozdzielaczem wymieniony przewody sprawdzone . Czy może samochód sam jakoś wzbudzać system żeby spuszczał powietrze. Diagnostyka nic nie wykazuje. Itd totalna magia. Wcześniej działy się cuda przed wymianą kompresora. Raz trzymało cały dzień raz schodziło po godzinie . Raz po 4 . Jak było ciepło to się nic nie działo.
  • #35 wysłana przez Kajtek1 dnia 07 Dec 2018
  • Witam u mnie sprawa wygląda następujące . Auto pompuje miechy potem cały dzień stoi ładnie jaak trzeba tj.od 8 do 20 wieczór a po nocy znowu gleba. Kompresor z rozdzielaczem wymieniony przewody sprawdzone . Czy może samochód sam jakoś wzbudzać system żeby spuszczał powietrze. Diagnostyka nic nie wykazuje. Itd totalna magia. Wcześniej działy się cuda przed wymianą kompresora. Raz trzymało cały dzień raz schodziło po godzinie . Raz po 4 . Jak było ciepło to się nic nie działo.

    4 miechy Ci siedza rano? Sprawdz spadek cisnienia w systemie po zatrzymaniu silnika. Cale auto siadajace po paru godzinach, to musi byc kilka wyciekow.
    Kup duzy spryskiwacz i butelke plynu do zmywania naczyń.
  • #36 wysłana przez LukaszSZ dnia 07 Dec 2018
  • Mam tylko airmatic z tyłu. Gdzieś chyba gnój przepuszcza tylko dziwne to że jak jest mokro i chłodni opada szybciej jak jest sucho to wolno lub wcale. Swoją drogą czy po tym jak napompuje tył to może przez rozdzielacz puszczać powietrze tak jakby miał czkawkę raz na jakiś czas na dwóch rozdzielaczach to samo. Może to coś z elektryka ?? Jak zrzucę koła i postawie auto na kobyłkach to da radę wyjąć miechy żeby je sprawdzić. Bo już głupie przez te auto. Tak to fura fajna a tu nagle takie akcje jak się trochę ochłodziło.
  • #37 wysłana przez Prezes1960 dnia 08 Dec 2018
  • LukaszSZ,mam taki sam objaw  ,jak jest zimno to tył opada, w lato tego nie było .Ja już mam wymienioną poduszkę prawą i w jednym miejscu "załatany" przewód ciśnieniowy,już kiedyś pisałem jak to zrobiono .Przyszło zimno i autko kuca,ale nie na tyle żeby był komunikat ,ale wyraźnie jest to widoczne,nawet po nocy w dość ciepłym garażu.Właśnie się zastanawiam że jeśli przepuszcza lewa poduszka to czy układ poziomowania nie spuszcza powietrza z prawej dla wyrównania ?
  • #38 wysłana przez Kajtek1 dnia 08 Dec 2018
  • Mam tylko airmatic z tyłu. Gdzieś chyba gnój przepuszcza tylko dziwne to że jak jest mokro i chłodni opada szybciej jak jest sucho to wolno lub wcale. Swoją drogą czy po tym jak napompuje tył to może przez rozdzielacz puszczać powietrze tak jakby miał czkawkę raz na jakiś czas na dwóch rozdzielaczach to samo. Może to coś z elektryka ?? Jak zrzucę koła i postawie auto na kobyłkach to da radę wyjąć miechy żeby je sprawdzić. Bo już głupie przez te auto. Tak to fura fajna a tu nagle takie akcje jak się trochę ochłodziło.
    System jest zbyt skomplikowany aby robic jakiekolwiek przypuszczenia.
    Ciagle byloby dobrze sie dowiedziec czy w kombi-air masz obydwa miechy siadajace, czy tylko 1 ?
    Tak czy inaczej w/g Mercedes-Benz kazdy z miechow jest odciety na postoju przez zawor na nim zamontowany.
    Czyli ze jak Ci siadaja obydwa tylne miechy, to albo masz 2 miechy cieknace, albo masz szereg wyciekow  wewnetrznych, ktore Ci spuszczaja powietrze przez cieknace zawory.
    Chcial ,nie chcial bez systemu monitorowania nic nie wygłówkujesz.
  • #39 wysłana przez LukaszSZ dnia 08 Dec 2018
  • no masz racje ale wogole dzialanie jest dziwne tego systemu ... dzis rano auto na glebie ... napompowane znowy po 30 minutach gleba. Wczoraj rano napompowane trzymalo przez 7 godzin sprawdzalem co godzine z miarka wysokosc tylu. I to tak w kolko sie dzieje.Robilem jeszcze takie cos pare dni wczesniej . wlasciwie dwie rzeczy

    1. Napompowalem auto odpielem rozdzielacz od kompresora i ta gruba rurke wrzucilem w wiaderko wody co jakis czas puszczalo takie jakby baki, podem odpielem
    2. to samo co wyzej odpielem wszystkie koncowki elektryczne czyli od kompresora od rozdzielacza i od zaworu zwrotnego - auto trzymalo kilka godzin cisnienie 

    przy powtorzeniu tych akcji jest tak ze raz auto trzyma pare godzin a raz pare minut cisnienie wiec totalna choinka

    zauwazylem tez jedna rzecz jak ruszalem wtyczka ktora wchodzi do rozdzielacza to zamykalo mi auto !!! moze to jakas usterka elektryki ... latem tego nie bylo bo bylo suchi zrobilo sie teraz wilgotnie i takie akcje ..

    Gdzies czytalem o przekazniku ale czy to moze byc to ?? na diagnostyce nie wywalla totalnie nic  no moze w jednym miejscu gdzies przy nogach pasazera ze jakies problemy z ogrzewaniem dmuchawa nie pamietma ale co ma piernik do wiatraka chyba ze to jakeis przepiecia i komputer wariuje i dlatego sie takei cuda dzieja.

  • #40 wysłana przez vand dnia 20 Dec 2018
  • Niestety i ja muszę się podpiąć pod wątek :(
    tył siada. szybko, bo po godz całkiem leży. jak jest mróz ( już od -2 ) to ciężko go podnieść. czesto auto musi chodzić pół godziny żeby była reakcja. sprężarka pracuje, system ją czasami wyłączy pewnie żeby nie przegrzać.
    diagnostyka nic nie pokazuje.
    bąbelków nigdzie nie widać.na słuch też cisza.
    auto niedawno kupione i od razu z tą przypadłością. jak było cieplej, to wstawał po minucie.
    moje sugestie :
    - woda w układzie
    gdzie szukać osuszacza ? jak ewentualnie pozbyc sie wody, czy też wilgoci z układu ? można stosować płyny do pochłaniania wilgoci w układach pneumatycznych ?
    - zawór rozdzielajacy
    widać że ktoś już tam coś grzebał i zawór mam cały poklejony przy każdej rurce. przy wszystkich trzech ( zawieszenie pneumatyczne tylko tył )

    aha
    W212 kombi 2010r e200
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu