Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez marek11 dnia 10 Nov 2019
  • Problem: prawa opona na wewnetrznetrznym rancie zuzyta za bardzo. Wyszlo przy wymianie kół na zimowe. W trzech warsztatach nie widzieli problemu kiedy umawialem sie na sprawdzenie i ustawienie zawieszenia. Jednak kiedy podjechalem i sie spytalem czy robia kompletna regulacje zawieszenia powiedzieli ze tylko zbieżność. W czwartym powiedzieli ze sie nie podejma bo do ustawienia kątow nachylenia kół potrzebny jest specjalny przyżąd. Pytanie: czy tylko ASO może wykonac kompletna regulacje zawieszenia?
  • #2 wysłana przez Magicd dnia 12 Nov 2019
  • Poszukaj w internecie (w okolicy) geometria zawieszenia 3D.
    Właśnie 3D odróżnia zwykłą geometrie (zbieżność) od ustawiania kół w takiej płaszczyźnie by równomiernie przylegały do podłoża.

    Google dość sprawnie odfiltrowuje warsztaty gdy dodasz w wyszukiwaniu "3D".
  • #3 wysłana przez marek11 dnia 19 Nov 2019
  • OK ale nie problem w samym sposobie pomiaru bo "zabytkowe" urzadzenia do ustawiania geometrii tez sobie poradza nie tylko 3D. Bardziej chodzi os sposob regulacji ( czym pokrecic) i wlasnie do tego do w212 trzeba miec cos specjalnego, jakas srube regulacyjna czy przyrzad. Dokladnie jeszcze nie wiem ale zglabiam temat.
  • #4 wysłana przez sewan dnia 19 Nov 2019
  • #5 wysłana przez majkel84 dnia 21 Nov 2019
  • Koledze chodzi o śruby regulacyjne do ustawienia pochylenia koła, nie ma żadnego przyżądu tylko specjalne śruby mimośrodowe które pozwalaja w lekkim stopniu na ustawienie kata.
  • #6 wysłana przez marek11 dnia 26 Nov 2019
  • majkel84 widze ze wiesz o co chodzi. Czy aby ustawic kat potrzebuje kupic ta srube czy tez ona juz jest zamontowana w aucie i wystarczy ja pokrecic w celu ustawienia kata.
    Srube znalazlem np. tu https://www.autodoc.pl/febest/9057099
  • #7 wysłana przez majkel84 dnia 11 Dec 2019
  • Musisz kupić właśnie takową śrubę, za jej pomocą można delikatnie korygować kąt, napisałem delikatnie ponieważ na auto po dzwonie może okazać się nie wystarczająca.
    Oryginalnie masz normalną śrubę, ta którą kupisz jest na mimośrodzie dzięki czemu obracając ją można zmieniać położenie wahacza.

    pozdrawiam
  • #8 wysłana przez Krzyszf dnia 12 Jul 2020
  • Chce powrócić do tematu, gdyż wymieniałem mcpersony . Byłem w dwóch warsztatach ,gdzie posiadają nowe urządzenia diagnostyczne i w każdym otrzymałem odpowiedz, że w mercedesie ustawia się tylko zbieżność ( ponieważ nie posiada śrub regulacyjnych). Mimo to wykonałem pomiar i i prawą stronę mam ok , lewa zarówno na kącie wyprzedzenia  i pochylenia ma duża odchyłkę od normy .
    Wcześniej wymieniałem juz przedni wahacz i z tego co pamiętam ,mam śrubę z mimośrodem tego typu



    kolega w poprzednim poście podał taki rodzaj śruby



    która z nich jest prawidłowa, aby uzyskać możliwość regulacji.
    Diagnosta powiedział mi ,że sruba regulacyjna jest droga, ok 120 zł ,więc ta druga jakoś mi nie pasuje, chociazby ze wzg.na cene ( 14,90 zł)  :)

    Moja śruba jest o wiele droższa

    https://allegro.pl/oferta/sruba-regulacyjna-mercedes-benz-0003330971-9242232248

    Może ktoś już to przerabiał?
  • #9 wysłana przez sewan dnia 12 Jul 2020
  • Mam takie dwie śruby, oryginały, mogę ci sprzedać za 100. Jak jesteś zainteresowany to na priv.
  • #10 wysłana przez Krzyszf dnia 13 Jul 2020
  • Dzięki za pomoc, ale ja śuby już mam zamontowane w samochodzie, te na górnym zdjęciu. Chodzi mi tylko , aby ktoś jasno napisał czy mają być to śruby z górnego zdjęcia czy dolnego.
    Chce wrócić się do  warsztatu diagnostycnego, aby diagnosta jednak poruszał moją śrubą w celu regulacji, a nie bazował na informacji , że w mercedesach się nie ustawia ...
    Wygląda na to, że u mnie kotoś powymieniał już śruby na mimośrodowe.
    Spóbuje poluzować nakrętkę i obrócić śrubę ( na ustawieniu ,które i tak wiem,że jest poza granicą normy,w kierunku poprawy kąta ) i zobaczę czy działa.
    170 zł.za ustawienie tylko zbierzności przodu i tyłu, to trochę przesada,może sam pomiar bedzie tańszy i samemu lepiej sobie ustawić  :)

  • #11 wysłana przez mialuka dnia 20 Aug 2020
  • Witam wszystkich forumowiczów. Moje auto to kombi z airmatic. Czy po wymianie tylnych amorów trzeba ustawiać geometrię?miechy nie były ruszane. Różnie mówią więc nie chcę wywalać kasy na darmo. Niestety mój mechanik nic nie wspomniał na ten temat. Z góry dzięki  za odpowiedzi.
  • #12 wysłana przez sewan dnia 21 Aug 2020
  • Nie trzeba.
  • #13 wysłana przez Krzyszf dnia 21 Sep 2020
  • Mała informacja dla osób , które zakupiły śruby bez podkładek regulacyjnych.
    Jak widać na pierwszym zdjęciu po demontażu oryginalnej  śruby, widzimy gniazdo w które muszą wejść  wypusty podkładki, a sama regulacja możliwa jest na mimośrodzie śruby, która zapiera się na specjalnym wyżłobieniu w podkładce.
    Niestety nie da się dokupić samych podkładek, jedynie najtańszy zestaw i wykorzystać z niego podkładki o oznaczeniu  07755 febi i żaden VIS tu nie pomoże.
  • #14 wysłana przez twarog dnia 02 Jun 2021
  • Nie ma co zgłębiać tematu, było wałkowane.

    Instrukcja o regulacji przodu bardzo pomocna.
    A czy masz może instrukcję jak wykonać regulację z tyłu (zbieżność i kąty pochylenia) w C207/W207?
  • #15 wysłana przez twarog dnia 07 Jun 2021
  • Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?
  • #16 wysłana przez r66 dnia 07 Jun 2021
  • Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?

    Jeśli rzeczywiście wszystko jest ustawione poprawnie, nie ma nigdzie luzu to przychodzi mi tylko jedno do głowy - trzymający hamulec. Zaczął bym sprawdzanie od tego koła gdzie stoi wyżej. Do sprawdzenia jeszcze łożyska. Oczywiście zakładając, że wszystko jest zmontowane ok i nic nie spartolili.
  • #17 wysłana przez sewan dnia 07 Jun 2021
  • A gdzie są pomiary WKZ? To jest krytyczne, jeśli chodzi o ściąganie.
  • #18 wysłana przez twarog dnia 07 Jun 2021
  • WKZ? Cóż to za pomiar jeśli dałoby radę wyjaśnić?
  • #19 wysłana przez sewan dnia 08 Jun 2021
  • Wyprzedzenie kąta zwrotnicy
  • #20 wysłana przez twarog dnia 10 Jun 2021
  • Za wczasu jeszcze zapytam jak to jest z tym kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Jest on w końcu ustawialny czy nie? Wrzuciłem 2 zdjęcia z zaznaczonymi na czerwono śrubami. Teoretycznie można regulować wszystko? Jeśli tak, to rozumiem, że potrzebny jest jeszcze jednen zestaw śrub mimośrodowych oprócz tych, które zakupiłem do regulacji kąta pochylenia?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu