Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez scareface dnia 24 Jan 2021
  • Cześć.
    Długo mi zeszło napisanie tego postu ale w końcu jest ;)  
    Mieszkam w Belgii i tutaj pojechałem na przegląd. Diagnosta powiedział, że do wymiany mam tylne sanki bo ich stan jest zły. Byłem bardzo zdziwiony bo całe podwozie pomimo braku konserwacji trzyma się świetnie.
    Wyczytałem, że w Holandii komuś wymienili w ramach gwarancji w 10 letnim samochodzie(przyczyna to ponoć złe zakonserwowanie przez fabrykę) wiec i ja prosto pojechałem do ASO w Belgii. Kazali mi zostawić samochód na dzień w celu weryfikacji i czekać na odpowiedź. Następnego dnia zadzwonili mówiąc, że samochód gotowy do odebrania już z zamontowanymi nowymi sankami na ich koszt. Ja nie zapłaciłem nic.

    W związku z licznymi pytaniami odnośnie jak zachowa się Polska strona postanowiłem napisać do Mercedes Polska. Oto jej treść i odpowiedź Mercedesa.
    Moja wiadomość do nich:
    - Chciałbym się czegoś dowiedzieć na temat gwarancji na tylne sanki w W212 z 2010r. Na przeglądzie powiedziano mi że ich stan jest zły i należy je wymienić ponieważ jest rdza na spawach oraz dziura na płaskim elemencie owych sanek dlatego też nie przeszedł przeglądu. Wiem o tym,  że ten element jest objęty gwarancją pomimo 10 lat a spora cześć tych sanek w tamtych latach była wadliwa i jest dokonywana bezpłatna ich wymiana.

    Ich odpowiedź:
    - Dzień dobry, Marcinie, dziękujemy za wiadomość. Bardzo nam przykro, że doszło do uszkodzenia sanek. W tej sytuacji bardzo prosimy o kontakt bezpośrednio z działem Obsługi Klienta pod numerem: 00 800 9 77 77 777 (+48 22 583 43 99) lub mailowo: cs.pol@cac.mercedes-benz.com. Pracownicy działu znajdą Twój pojazd w systemie i udzielą Ci informacji o szczegółowych warunkach gwarancji, którą objęty jest ten element. Z góry dziękujemy za kontakt i pozdrawiamy serdecznie.

    Dostałem też odpowiedź od użytkownika S204 , że u niego jest ten sam problem i potwierdził, że za granicą użytkownicy również doświadczyli darmowej wymiany sanek. Jak by kogoś interesowały szczegóły naszej rozmowy to znajdziecie je w wątku z moim samochodem. ( https://www.w212.pl/nasze-mercedesy-w212/e200cdi-by-scareface/80/ )

    Załączę kilka zdjęć w jakim stanie wyglądały moje sanki przed i po.
    Wydaje mi się, że dosyć istotnym elementem kluczowym w tej sytuacji jest informacja od zewnętrznego urzędu jakim jest stacja diagnostyczna o stanie sanek, wydaje się to być bardziej wiarygodne niż nasza własna opinia.

    Panowie powodzenia. Mam nadzieję, że komuś pomogłem.
  • #2 wysłana przez marek80 dnia 03 Feb 2021
  • tak żeby się nikt w Polsce nie łudził...

    "Szanowny Panie,

    zgodnie z naszą rozmową telefoniczną ponownie informuję, iż gwarant odmówił przejęcia kosztów wymiany belki tylnego zawieszenia w związku ze zgłoszoną przez Pana korozją belki tylnej, która spowodowała pękniecie (oberwanie) mocowania wahacza tylnego lewego koła w samochodzie Mercedes – Benz o nr nadwozia...."

    1. 2012 rocznik, 100k przebiegu, garażowany
    2. Skorodowana tylna belka i przewody hamulcowe

    Dodam tylko, że obsługa klienta u Zasady w Krakowie na żenującym poziomie. Doradca serwisowy najpierw chciał mnie wprost oszukać, z wielką łaską przyjął zgłoszenie, zabrał auto, a potem wypisał kwit na 500zł i chciał żebym podpisał na odwrocie nie pokazując, ani nie informując mnie o cenie. Po zrobieniu afery uznał, że jednak zrobią to za darmo. Obiecał zadzwonić po 2 dniach poinformować o wyniku sprawy, kontakt był oczywiście po tygodniu. Poinformował przez tel., że gwarant odmawia naprawy, umówiliśmy się że prześle mi na maila zgłoszenie i odpowiedź reklamacyjną to dostałem to co wyżej plus parę niewyraźnych zdjęć. Po tym jak go naciskałem, żeby powiedział coś więcej to powiedział, że auto nie było przez cały okres serwisowane w ASO :)  

    złożę jeszcze reklamację ale moja miłość do Mercedes-Benz w tym momencie przechodzi ciężką próbę :)  
  • #3 wysłana przez scareface dnia 03 Feb 2021
  • Ale lipa. Mówiłeś coś o przypadkach z innych państw? Może napisz do innego Mercedesa, może tam będzie osoba która się tym zainteresuje.
  • #4 wysłana przez marek80 dnia 03 Feb 2021
  • mówiłem, nikogo to ani trochę nie interesowało, napisałem też do Niemiec bezpośrednio, ale powiedzieli żebym się kontaktował z Polską :)   krótko mówiąc, odwołuje się ale jakby ktoś miał dobre sanki to przygarnę ;)
  • #5 wysłana przez sewan dnia 03 Feb 2021
  • Napisz do centrali mercedesa na Daimlera w Warszawie (scareface podał ci namiary). Załatwianie takich rzeczy w ASO mija się z celem.
  • #6 wysłana przez marek80 dnia 04 Feb 2021
  • sprawa obecnie jest właśnie tam, ale trafiła tam nie z ASO, tylko przez Niemcy, bo napisałem bezpośrednio do Stuttgartu i oni ją przekierowali do filii w PL. Do wtorku mam mieć odp. jestem niezwykle jej ciekawy :)
  • #7 wysłana przez marek80 dnia 11 Feb 2021
  • Zapomnijcie o sprawiedliwości w Polsce :)  przynajmniej nie mogę sobie zarzucić, że nie próbowałem. W całej sprawie żenująca jest nawet nie tyle co ta decyzja, a sposób obsługi w Mercedesie w Krakowie przy Armii Krajowej. Wiele razy słyszałem negatywne opinie, którym nie dawałem wiary, ale widać ich nastawienie zmienia się o 180 stopni jak zamiast z walizką kasy przychodzi się z jakimś problemem. Przykre. Mnie tam więcej nie zobaczą :)  

    "Szanowny Panie,
    W związku ze zgłoszeniem, dot. Pańskiej E klasy skontaktowałam się z Autoryzowaną Stacją Obsługi Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. Sp. j. przy ul. Armii Krajowej.
    Uprzejmie przekazuję, iż proces obsługi klienta przebiegł zgodnie ze standardami. Pański pojazd został przyjęty do serwisu w celu weryfikacji oraz potwierdzenia zgłoszenia. Następnie, celem uzasadnienia zgłaszanych wad fabrycznych wysłano zapytanie do producenta.
    Z przykrością informuję, iż zostało ono nieuznane, ze względu . ecyzja ta spowodowana jest brakiem wykonywanych przeglądów okresowych w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mercedes-Benz.  Stacja przekazała nam, że został Pan już poinformowany o powyższym telefonicznie. Decyzja ta jest wewnętrznym dokumentem firmowym, w związku z czym klient nie może się ubiegać do jej wglądu.
    Mam nadzieję, iż przekazane stanowisko spotka się z Pana zrozumieniem i akceptacją.
    Jednocześnie pragnę przeprosić za wszelkie niedogodności związane z przedmiotową sprawą.
    Z wyrazami szacunku,"
  • #8 wysłana przez sewan dnia 11 Feb 2021
  • Znajdź jakąś kancelarię prawną, niech ci za 2-3 stówy napisze pismo przedprocesowe. Im więcej pieczątek, tym lepiej. To naprawdę działa. :)
  • #9 wysłana przez majkel84 dnia 11 Feb 2021
  • W w204kach ten problem również występuje niestety. 
  • #10 wysłana przez Driv3r dnia 21 Mar 2021
  • Czy ten problem dotyczy również poliftowego W212 ?
  • #11 wysłana przez krzysiek8 dnia 28 Jun 2021
  • Cześć.
    Długo mi zeszło napisanie tego postu ale w końcu jest ;)  
    Mieszkam w Belgii i tutaj pojechałem na przegląd. Diagnosta powiedział, że do wymiany mam tylne sanki bo ich stan jest zły. Byłem bardzo zdziwiony bo całe podwozie pomimo braku konserwacji trzyma się świetnie.
    Wyczytałem, że w Holandii komuś wymienili w ramach gwarancji w 10 letnim samochodzie(przyczyna to ponoć złe zakonserwowanie przez fabrykę) wiec i ja prosto pojechałem do ASO w Belgii. Kazali mi zostawić samochód na dzień w celu weryfikacji i czekać na odpowiedź. Następnego dnia zadzwonili mówiąc, że samochód gotowy do odebrania już z zamontowanymi nowymi sankami na ich koszt. Ja nie zapłaciłem nic.

    W związku z licznymi pytaniami odnośnie jak zachowa się Polska strona postanowiłem napisać do Mercedes Polska. Oto jej treść i odpowiedź Mercedesa.
    Moja wiadomość do nich:
    - Chciałbym się czegoś dowiedzieć na temat gwarancji na tylne sanki w W212 z 2010r. Na przeglądzie powiedziano mi że ich stan jest zły i należy je wymienić ponieważ jest rdza na spawach oraz dziura na płaskim elemencie owych sanek dlatego też nie przeszedł przeglądu. Wiem o tym,  że ten element jest objęty gwarancją pomimo 10 lat a spora cześć tych sanek w tamtych latach była wadliwa i jest dokonywana bezpłatna ich wymiana.

    Ich odpowiedź:
    - Dzień dobry, Marcinie, dziękujemy za wiadomość. Bardzo nam przykro, że doszło do uszkodzenia sanek. W tej sytuacji bardzo prosimy o kontakt bezpośrednio z działem Obsługi Klienta pod numerem: 00 800 9 77 77 777 (+48 22 583 43 99) lub mailowo: cs.pol@cac.mercedes-benz.com. Pracownicy działu znajdą Twój pojazd w systemie i udzielą Ci informacji o szczegółowych warunkach gwarancji, którą objęty jest ten element. Z góry dziękujemy za kontakt i pozdrawiamy serdecznie.

    Dostałem też odpowiedź od użytkownika S204 , że u niego jest ten sam problem i potwierdził, że za granicą użytkownicy również doświadczyli darmowej wymiany sanek. Jak by kogoś interesowały szczegóły naszej rozmowy to znajdziecie je w wątku z moim samochodem. ( https://www.w212.pl/nasze-mercedesy-w212/e200cdi-by-scareface/80/ )

    Załączę kilka zdjęć w jakim stanie wyglądały moje sanki przed i po.
    Wydaje mi się, że dosyć istotnym elementem kluczowym w tej sytuacji jest informacja od zewnętrznego urzędu jakim jest stacja diagnostyczna o stanie sanek, wydaje się to być bardziej wiarygodne niż nasza własna opinia.

    Panowie powodzenia. Mam nadzieję, że komuś pomogłem.

    Hej,mam podobny problem, rok produkcji mojego to 2009r. Myślisz, że warto się wybrać do Belgii?
  • #12 wysłana przez krzysiek8 dnia 29 Jun 2021
  • Witam.
    Przejechałem się dzisiaj na kanał aby wykonać zdjęcia. W załączeniu efekt.
  • #13 wysłana przez W212 dnia 30 Jun 2021
  • No jest kolorowo... i nie wygląda to bezpiecznie.
  • #14 wysłana przez krzysiek8 dnia 30 Jun 2021
  • Już planuje wyjazd do Niemiec, kumpel ma mi ustawić serwis.
  • #15 wysłana przez r66 dnia 30 Jun 2021
  • Problem podobno dotyczy też W204 więc poniekąd i C207. Pytanie czy poliftowych także? W212 polifcie komuś się coś stało z tylnymi sankami? Czy to wszystko przedlifty?
  • #16 wysłana przez Tomasz D dnia 30 Jun 2021
  • Niestety jesteśmy gorszym sortem, dotyczy to wszystkich produktów będących w sprzedaży, zaczynając od żywności, a wytwarzanych przez globalne koncerny.
    W W211 była chyba podobna sytuacja z SBC, w DE było to wymieniane na gwarancji, nawet jak ona się dawno skończyła, a w PL trzeba było mieć wszystkie przeglądy w ASO, a jak nie to u niektórych sprzedawców można było wytargować 50% rabat, ale nie u wszystkich.
    Oskarżyć ich o dyskryminację i segregację....
  • #17 wysłana przez krzysiek8 dnia 18 Jul 2021
  • Witam.
    Scareface dziękuje za posta, bardzo pomógł. Jak pisałem wcześniej, że jadę do Niemiec sprawdzić możliwość wymiany na gwarancji sanek w moim 12 letnim w212. Pan porobił zdjęcia i kazał czekać kilka dni na odpowiedź ze strony Mercedes-Benz. W poprzedni wtorek dostałem e-maila, że Mercedes-Benz pokryje koszty wymiany sanek. W załączeniu zdjęcia po wymianie.
  • #18 wysłana przez marek80 dnia 25 Oct 2021
  • jak to ogarnąłeś....? ja jestem załamany, pół roku temu zamówiłem teoretycznie dobre sanki z allegro, dodatkowo zakonserwowałem, wymienił znajomy, wszystko obeszło się w miarę tanio, a dziś pojechałem na kanał i mam dokładnie to samo, znów całe przerdzewiały, aż mi się płakać chce
  • #19 wysłana przez krzysiek8 dnia 26 Oct 2021
  • Hej. Pojechałem do Niemiec do Mercedes-Benz w Gorlitz, tam pan porobił zdjęcia i kazał czekać kilka dni. Po kilku dniach dostałem e-mail z informacją, że Mercedes-Benz pokryje koszty oraz zaproszeniem na wymianę. Pojechaliśmy z żoną na 2 dni do Gorlitz, wymienili sanki wraz ze wszystkimi śrubami po czym odebraliśmy auto.
  • #20 wysłana przez shaque dnia 01 Nov 2021
  • Czesc, czy masz naped 4x4?
    czy po wymianie sanek zrobili ci zbieznosc/geometrie?
    czy oprocz sanek wymieniali jakies drobne elementy typu tulejki czy poduszki wahaczy?

    moze masz to wyszczegolnione na fakturze od Mercedes-Benz?

    dzieki
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu