Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez jany21 dnia 03 Jan 2020
  • Kłaniam się.
    Zamierzam kupić młode, w pełni sprawne i zadbane Mercedes-Benz E W213 z przebiegiem 250 k.
    Zatem pytanie, czy z takim przebiegiem mogę jeszcze liczyć na bezproblemową eksploatację,
    (i ewentualnie), na jakiej wielkości wydatki muszę się przygotować aby tą bezproblemową eksploatację zapewnić ?.
  • #2 wysłana przez białastrzała dnia 03 Jan 2020
  • Jak auto było regularnie serwisowane i jest zadbane to przebieg 250 tys. nie stanowi większego problemu.
    Pytanie jaki silnik, bo były konstrukcje "lepsze" i "gorsze"
  • #3 wysłana przez jany21 dnia 04 Jan 2021
  • 220d, 2l, 194 PS
  • #4 wysłana przez mercmania dnia 04 Jan 2021
  • Podaj oznaczenie fabryczne tego motoru, będzie łatwiej sprawdzić co to i jak to się sprawuje (oponie serwisów)
  • #5 wysłana przez jany21 dnia 04 Jan 2021
  • z danych VIN :
    silnik 654920 (OM 654)
    skrzynia 725008 (9-GTRONIC)
    Sprzedający twierdzi, że silnik i skrzynia są oryginalne i nie wymagały żadnych prac serwisowych z wyjątkiem wymiany oleju i filtrów.
  • #6 wysłana przez mercmania dnia 06 Jan 2021
  • Młody silnik zrobiony przez Mercedes-Benz od zera - opinie o nim takie, że jak zadbany to rewelacyjny, ale jak zaczyna sie sypać to naprawy kosmicznie drogie. http://www.motodiesel.pl/silniki/5544-silnik-20-d-16v-om654.html
    Jak chcesz ten silnik i skrzynie 9g to koniecznie przed kupnem do ASO na pełną diagnostykę, aby nie okazało się że po zakupie trzeba od razu włożyć kilkanaście tysięcy.
    I jeszcze 9G pytaniem ile razy zmienił olej - sprawdź wpisy z ASO - 9G aby dożyło w dobrej kondycji 300 tys. powinien mieć maks co 80 tys. wymieniany olej (optymalnie to 50 tys. jak ktoś dba), ale są i tacy co nigdy nie zmieniają - takiej skrzyni bym się bał.
    Sprzedający raczej nie powie ci, że silnik i skrzynia wymaga remontu :)
  • #7 wysłana przez jany21 dnia 06 Jan 2021
  • Po sprawdzeniu historii serwisowej (płatna usługa), okazało się że auto w listopadzie 2020 miało przebieg 396 k. Zrezygnowałem z zakupu.
    Dziękuję za odpowiedzi.
  • #8 wysłana przez systematick dnia 06 Jan 2021
  • Hej,
    To może mógłbyś wstawić tu link do do ogłoszenia, żeby też inni się nie nadziali, a też tak z ciekawości chętnie bym obejrzał takie auto i kto je sprzedaje.
    Pozdrawiam.
  • #9 wysłana przez białastrzała dnia 06 Jan 2021
  • 400 tys. ten silnik i ta skrzynia to już końcówka żywota i początek wydatków dla nowego właściciela.
  • #10 wysłana przez mariusz.trzebski dnia 19 Dec 2021
  • Ale trzeba przyznać że dał radę silnik i skrzynia przejechać 400 tys ,to myślę że i następne 100 przeleci bezproblemowe ,zacny wynik ,w miarę świeże auto

    Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

  • #11 wysłana przez MESIUE dnia 29 Mar 2022
  • Witam, mam takie pytanie poniewaz mam w213 220 coupe (moje marzenie) na co uwazac w tym aucie? Przebieg 30 tys bo auto z 2019. Czy sa w tym motorze problemy z dpf? Widze, ze mi co okolo 800 km sie wypala bo nie zalacza sie start stop i ciagnie paliwa duzo wiecej nawet o 2-3 l wiecej. Czy u was tez tak jest i jest to norma? Jak jest jego zywtonosc mniej wiecej? Nic innego w nim nie zauwazylem a jezdze ponad rok (petarda!).
  • #12 wysłana przez r66 dnia 31 Mar 2022
  • Witam, mam takie pytanie poniewaz mam w213 220 coupe (moje marzenie) na co uwazac w tym aucie? Przebieg 30 tys bo auto z 2019. Czy sa w tym motorze problemy z dpf? Widze, ze mi co okolo 800 km sie wypala bo nie zalacza sie start stop i ciagnie paliwa duzo wiecej nawet o 2-3 l wiecej. Czy u was tez tak jest i jest to norma? Jak jest jego zywtonosc mniej wiecej? Nic innego w nim nie zauwazylem a jezdze ponad rok (petarda!).

    Jak przez rok jeździsz i nie ma większych problemów to raczej nic Cie nie zaskoczy. Serwisuj regularnie, zmieniaj częściej olej niż zaleca producent i będzie ok.
    Z tym start-stop to jest dziwne. Czasami jeżdżę innymi autami Mercedes (benzyny i diesle) i praktycznie w każdym to nie działa (świeci znaczek ECO "bez ramki"). U siebie i tak to wyłączyłem programowo bo nie cierpię tego rozwiązania. A wcześniej i tak działało tylko przez chwile - podobno to kwestia akumulatora (głównego, bo dodatkowy wymieniłem).
    Co do wypalania DPF to z tego co widziałem na forum - dzieje się to co około 500km więc jeśli u Ciebie rzadziej to chyba nawet lepiej - nie ma się czym przejmować.
  • #13 wysłana przez MESIUE dnia 31 Mar 2022
  • Wiesz co odnosnie start stopu to poprostu jak dziala to zapala sie nad zegarami zielony znaczek start stop a jak nie zalacza sie(wlasnie gdy DPF sie wypala) to na pomaranczowo i to przekrslony. Odnosnie DPFu tylko duzo jezdze po miescie i na trasie mi sie nie wypala bo nie ma jak i to mnie troche martwi, ze on sie tak jako wymuszenie wypala w miescie a nie z automatu podczas szybkiej jazdy w trasie. Ale auto bylo moim marzeniem i jestem nim po prostu oczarowany .
  • #14 wysłana przez mariusz.trzebski dnia 01 Apr 2022
  • Mi zaś jak zgadze silnik to często się załącza wentylator , nie wiem o co w tym chodzi , studzi w ten sposób dpf?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • #15 wysłana przez MESIUE dnia 01 Apr 2022
  • Z tego co wiem to znaczy ze dpf sie wypalal i przerwales procedure i dlatego chodza wentylatory. Tez tak czasami mam ale nie wiem na ile to ora dpf.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu