Autor Wątek: Problem ze stacyjka  (Przeczytany 300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lotnik79

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 , E220CDI
Problem ze stacyjka
« dnia: 25 Sierpień 2019, 08:21 28s »
Witam wszystkich ! Pojawil mi sie problem w moim mercedesie ze stacyjka a mianowicie po nocy poszedlem przestawic samochod i wszystko bylo ok natomiast po kilku godzinach chcialem samochodem wyjechac z parkingu i niestety nic - auto normalnie otwiera sie i zamyka na pilota wszystko dziala tylko ze jak wloze kluczyk do stacyjki to nie ma zadnej reakcji pokazuje mi sie tylko milaż i tyle , moge sobie nim krecic , wkladac i wyciagac i kompletnie żadnej reakcji - jedyna rzecz to po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki slychac cos w formir potrojnego klikniecia 3 sec. przerwy i jeszcze jedno klikniecie . Sprawdzilismy ze znajomym wszystkie przekazniki i bezpieczniki ale wyglada na to ze wszystkie sa dobre . Bardzo prosze o jakas porade i czy ktos z was mial podobny problem ?

Offline Maher

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120031A022872
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CDI
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpień 2019, 11:48 29s »
Jak miałeś blokadę kierownicy to na 99% padł silniczek rygla kierownicy i dlatego tak się dzieje jak opisujesz, poszukaj na forum było o tym kilka tematów.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 244
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpień 2019, 12:54 40s »
1) naładuj akumulator do pełna (jeśli masz taką możliwość)
2) po wejściu do auta uderz kilka razy ręką w kolumnę kierownicy (od dołu - tam jest siłownik rygla)
3) spróbuj wtedy włożyć kluczyk i licz na to, że rygiel się otworzy (co umożliwi odpalenie auta)
4) jeśli się otworzy - jedziesz z tym do serwisu i nie wyciągasz kluczyka (jak kolejny raz się zamknie rygiel... może się już nie otworzyć a cięcie rygla podwyższy koszty naprawy z kilkuset zł do ponad tysiąca).

Wszystko jest opisane już w innym temacie.

Offline rogalus22

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122021A354153
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212, 220CDI
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Wrzesień 2019, 17:55 19s »
Witam. Mam też jakiś podobny problem, nie wiem czy to może być stacyjka, czy coś innego.
Wkładam kluczyk, kontrolki się palą jak zawsze po przekręceniu do końca nie kręci i nie odpala. Kontrolki nie przygasają. Wszystko jest normalnie tylko nie można zapalić auta. Nie było wcześniej żadnych objawów. Dzisiaj chciałem odpalić i nic. Reakcja podobna tak jakby skrzynia nie była na P, ale jest, blokada kierwonicy działa.
Ma ktoś pomysł co to ???

Offline Lotnik79

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 , E220CDI
Odp: Problem ze stacyjka
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Wrzesień 2019, 02:00 49s »
Witam wszystkich i na wstepie chcialbym bardzo podziekowac za odpowiedz . Odrazu potwierdzam - tak to byl wlasnie ten problem a mianowicie padl silniczek rygla , udalo mi sie go odblokowac ruszajac kierownica w lewo i w prawo auto odrazu ozylo wiec podjechalem do mojego mechanika i poradzil mi zebym sam zakupil owy silniczek a on mnie juz poinstruluje co i jak mam zrobic bo to nie jest skomplikowane a po co pchac kase servisowi . Faktycznie mozna wymienic to samemu tylko najwazniejsze przekrecamy kluczyk do pozycji zaplon i zostawiamy w tej pozycji do odlaczenia  akumulatora a dlatego ze potem po wyjeciu kolumny kierownicy jezeli nie przekrecimy kluczyka do pozycji zaplon to nie bedzie mozliwe odkrecenie puszki rygla od kolumny kierownicy a naprawde do momentu kiedy juz bedziemy przy puszce jest troche rozbierania tzn - poduszka kierownicy , kierownica , lewarek kierunkowskazow wraz z cala obudowa , zegary , oslona kierownicy gora/dol , panel przedni wraz z nawiewami az w koncu rozpinamy kolumne pod pedalami i po odkreceniu 4 srob cala kolumna wychodzi na zewnatrz i jest dostep do puszki rygla . Odkrecamy puszke , wyciagamy 4ry piny i po otwarciu puszkiwypinamy stary i wpinamy nowy silniczek , potem skladamy i na samym koncu podpinamy akumulator no i po usterce . Mnie jakoze mieszkam w UK kosztowalo to £9.94 i trzy godzinki pracy a w kieszeni zostalo mysle ze z jakies £500 . Zycze powodzenia i sluze rada jak bedzie trzeba . Jeszcze raz bardzo dziekuje za pomoc !

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!