Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez piotrasta dnia 02 Aug 2017
  • Witajcie
    Jako że nabyłem w212 w wersji używanej i chciałbym zabezpieczyć ją na wypadek jak by poprzedni właściciel zostawił sobie kluczyk (choć i z kupnem nowej damy nie mamy gwarancji że ktoś nie ma naszego kluczyka). Zastanawiam się nad kilkoma opcjami:
    1. Wstawić ukryty przełącznik ale obawiam się że to nie czasy w210 i poprzedników i jest w damie za dużo elektroniki i wstawiając przełącznik nałapie błędów. Choć może odcinając zasilanie pompy w zbiorniku lub rozrusznika nie powodowało by to jakiś większych komplikacji? (odcinając zasilanie stacyjki/rygiel kierownicy/sterownika silnika przy nawet najlepszym połączeniu coś może puścić i np w czasie jazdy odcina się zasilanie rygla i kierownica się blokuje i katastrofa gotowa a tak to "tylko" odcina paliwo lub rozrusznik.
    2. Zamontować (nie w firmie a samodzielnie) alarm ale tu obawiam się wpinać w krańcówki lub w jakiś sposób w instalację i ten dodatkowy pilot.
    3. Instalacja oryginalnego alarmu mnie nie przekonuje- dodatkowe kluczyki i tak ten alarm zdeaktywują
    4. Na forum znalazłem informacje o alarmie wpinanym w can (założony w w211) alarm + GPS ale wiadomo jak to jest z ty GPS można zagłuszyć. Pozostaje też kwestia wpięcia się w instalacje dodatkowego pilota/odblokowywanie sms/odblokowanie oryginalnym pilotem
    5. Blokada nieposiadanych kluczyków tylko w jakimś stopniu eliminuje problem- warunkiem jest to że ktoś nie posiada kopi kluczyka 1:1.
    6. Powtórne kodowanie wszystkiego(musiał bym to komuś wysłać bo nikt ze znanych mi osób nie podejmie się tego tematu ale wysyłka nie jest dla mnie problemem)-stacyjka, rygiel, sterownik silnika, kluczyki ale czy nie jest tak że po zaprogramowaniu wszystkiego od nowa i tak mamy jakiś % szans że teoretyczny kluczyk będący w posiadaniu poprzedniego właściciela będzie działać?
    7. Kupno całego zestawu z allegro- znajdujemy się w punkcie wyjścia znów możemy trafić na osobę nieuczciwą.
    8. Blokada skrzyni na pewno coś pomoże ale na pewno nie będzie to jedyne zabezpieczenie.
    Niezależnie od wybranej opcji i tak będę musiał się wpiąć w instalację. Najbardziej zależy mi na tym czy wpinając rozrusznik/pompę nie nałapię błędów które będą generować jakieś błędy na liczniku te widoczne w SD muszę zaakceptować.
    edit:
    Czy ktoś posiada blokade bearloock w w212 (200CDI w automacie)? Pisałem do producenta bo na stronie nie ma nic o w212 w związku z tym czy blokada od automatu w211 pasuje do w212
  • #2 wysłana przez Remi dnia 02 Aug 2017
  • Trochę zakrawa na przewrażliwienie to co piszesz i... sam sobie odpowiadasz...
    Nie prościej jest ubezpieczyć?
  • #3 wysłana przez BiBi dnia 02 Aug 2017
  • Co byś nie założył jak będą bardzo chcieli to odjedzie choćby na lawecie ;)
    Załóż alarm dla spokoju i ubezpiecz i nic więcej nie zrobisz :)
    I się ciesz z nabytku   
  • #4 wysłana przez noc dnia 03 Aug 2017
  • Trafia do mnie sporo W212 i nowszych dam.Nie spotkałem się z dodatkowymi zabezpieczeniami.
    Zawsze te auta są dobrze ubezpieczone i to + fabryczne urządzenia zabezpieczają przed amatorami przejażdżki.
    Przed prawdziwym złodziejem nie ma zabezpieczenia poza wmurowaniem w bunkier z dobrą podmurówką.
    Szkoda pieniędzy na bezwartościowe gadżety, które złodzieje też kupują i w zaciszu willi nad basenem przy zimnym piwku rozpracowują.Taka ich ciężka, ale popłatna praca.

    Samochód dobrze ubezpieczony pozwala spokojnie spać i zimne piwko też popijać.
  • #5 wysłana przez Kajtek1 dnia 04 Aug 2017
  • Dobry technik moze sprawdzic ile kluczykow jest zarejestrowanych w pamieci samochodu i zdeaktywowac te ktorych nie ma.
    To zdaje sie rozwiaze Twoj najwiekszy dylemat.
    Poza bunkrem jest jeszcze kilka tanszych sposobow



  • #6 wysłana przez piotrasta dnia 04 Aug 2017
  • Cytuj
    Dobry technik moze sprawdzic ile kluczykow jest zarejestrowanych w pamieci samochodu i zdeaktywowac te ktorych nie ma.
    tylko jak są oryginalne klucze/poprawnie dorobione a nie kopia kluczyka 1:1.
    Cytuj
    Nie prościej jest ubezpieczyć?
    Ubezpieczenie jest ale uznałem że lepiej zapobiegać niż leczyć
  • #7 wysłana przez Tomek0910 dnia 04 Aug 2017
  • 5. Blokada nieposiadanych kluczyków tylko w jakimś stopniu eliminuje problem- warunkiem jest to że ktoś nie posiada kopi kluczyka 1:1.

    ...tylko jak są oryginalne klucze/poprawnie dorobione a nie kopia kluczyka 1:1.

    Jesteś w dużym błędzie... Nie ma możliwości wykonania kompii klucza 1:1 !!!
  • #8 wysłana przez Kajtek1 dnia 04 Aug 2017
  • Elektronika nie jest moim najmocniejszym punktem, ale z tego co wyczytalem kluczyki Mercedes-Benz sa programowane w komputerze majacym
    "szuflady" i 'przegrodki". Jakis elektronik bedzie sie nasmiewal z nazewnictwa, ale tak jest latwiej zrozumiec.
    Nie wiem dokladnie o W212 ale starsze modele mialy 8 szuflad z 7 przegrodkami w kazdej.
    Mozesz wiec miec 8 aktywnych kluczykow jako ze masz tyle szuflad.
    Nowy kluczyk moze byc jako aktywowanie nowej szuflady, albo zastapienie starego kluczyka w uzywanej szufladzie.
    Nowe klucze sa programowane w centralnym punkcie i wiem ze na cale USA jest tylko 1 taki punkt w TX, natomiast kluczyki zastepujace zagubione klucz w szufladzie musza byc programowane na samochodzie, czyli dealer.
    Polacy to zdolny narod i Hipollo robi ze stacyjkami Mercedes-Benz cos co malo kto na swiecie potrafi, ale sprawdzenie ze nie masz zaprogramowanych kluczykow ktorych Tobie nie dano, to na pewno dobry start.
  • #9 wysłana przez noc dnia 05 Aug 2017
  • Identyczne polemiki toczą się na forach wszystkich marek.I nigdzie ludzie nie znaleźli złotego środka.Każdy jest dobry tylko do pewnego stopnia.
    Jednak taki środek istnieje.Nie ma stresu i jest bardzo tani.Korzysta z niego większość.
    Komunikacja publiczna.
  • #10 wysłana przez piotrasta dnia 07 Aug 2017
  • Cytuj
    Jednak taki środek istnieje.Nie ma stresu i jest bardzo tani.Korzysta z niego większość.
    Komunikacja publiczna.
    i zdarza się mercedes :P  ale czy taki bezstresowy? Ktoś po denaturacie usiądzie w twojej okolicy.
    Wiadomo nie ma zabezpieczenia idealnego i wszystko jest do obejścia ale lepiej coś mieć niż nie mieć nic. W sumie konkretnie nie napisałem o co mi chodzi.
    Czy przy poprawnym montażu nieoryginalnego alarmu nie będzie na liczniku pokazywało jakiś błędów?
    Cytuj
    Nie ma możliwości wykonania kompii klucza 1:1 !!!
    Na którymś z forów Mercedes-Benz widziałem coś w stylu (niestety nie mogę znaleźć) można dorobić kluczyk na podstawie kluczyka ale jak zostanie jeden z nich zablokowany to oba nie będą działać. Więc uznałem że to jest równoznaczne z kopią 1:1

    Blokade nieposiadanych kluczyków można wykonać na SD czy wysyłka do Hipollo?
  • #11 wysłana przez noc dnia 07 Aug 2017
  • Można zablokować kluczyki z poziomu Star Diagnosis XENTRY.
    Każdy porządny alarm i każde zabezpieczenie można zamontować tak by było niewidoczne przez system.Wymaga jednak sporo pracy nad schematami.Zwykle to robota jednostkowa niepowtarzalna.
  • #12 wysłana przez Magicd dnia 07 Aug 2017
  • Z ciekawości... kupiłeś jakąś wersje Brabusa?
    Albo rok modelowy 2016?
    Jeśli kupiłeś auto za 70-100 tys. to nie ma potrzeby aż tak go zabezpieczać - wystarczy ubezpieczenie AC dla spokoju ducha i "jakiś" alarm na wypadek gdyby ktoś wybił ci szybę czy coś.
    Zważ, że 60-100 tys. to kosztuje VW Passat czy Opel Insignia - widziałeś aby ludzie zabezpieczali je działkami przeciwlotniczymi i "smoczymi zębami" aby nawet czołg nie mógł do nich się przedrzeć?
    W212/S212 to naprawdę ładne auto ale jeśli przed liftem to ma już swoje lata i nie będzie "złotym jajkiem" dla złodzieja.
    Kara za kradzież auta za 50 tys. zł i za 500 tys. zł jest taka sama... a zysk 10x większy.
    Po co ryzykować tak samo a zyskiwać mniej?
    Złodzieje raczej rzucą się na auta skrajnie nie pilnowane (np. W212 bez żadnego alarmu zostawiony w szczerym polu na noc... bo poszedłeś pod namiot 2-3 km dalej) albo auta które są naprawdę dużo warte - W213 czy jakiś GLE mający rok czy dwa który będzie naprawdę dużo warty na "rynku wtórnym".

    Zamiast blokady BearLock proponował bym Tobie "magiczny trick" za 3zł.
    Przełącznik rozłączający czujnik pedału hamulca.
    Bez sygnału z hamulca ASB nie zezwala na wysuniecie z położenia [P] a wiec auto jest unieruchomione.
    Koszt przełącznika... 2-3 zł + minimalna ingerencja w elektronikę.
    Zanim złodziej skuma się w czym problem minie spore kilka minut - BearLock zobaczy od razu a schemat działania na jego obecność ma już gotowy.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu