Autor Wątek: Wielosezonowe opony  (Przeczytany 6185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Październik 2018, 16:57 33s »
Pisze i tlumacze a tu ciagle porownanie rozmiarow nominalnych, ktore nie podaja aktualnych rozmiar opon a tym bardziej na ile beda zmieniac one stan licznika.  ???
Co do wezszych opon, to bierz tez pod uwage ze zawezone opony wystawia felgi na skrobanie po kraweznikach.
Inna sprawa ze Mercedes-Benz w W211 poszedl na usportowiane aut.
Poprzednie modele mialy standartowo felgi 16 (W124 mial 15) i opony szerokosci 225 albo i  mniej
Nie wiem czy drogi staly sie na tyle lepsze aby taka zmiane usprawiedliwiac.

Offline Socale

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD1212111B000000
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Październik 2018, 21:23 19s »
Pisze i tlumacze a tu ciagle porownanie rozmiarow nominalnych, ktore nie podaja aktualnych rozmiar opon a tym bardziej na ile beda zmieniac one stan licznika.  ???

...
No jak nie jak tak. Na poprzedniej stronie w "pomarańczowym" załączniku podane jest przekłamanie. 50/h +0,34/h - 100/h +0,69/h - 150/h +1,03/h
.
.
Koledzy, czy chcelibyście zerknąć i omówić moje 3typy?
1
2
3
W typowaniu brałem pod uwagę deklarowane zdolności tych opon, ale najważniejszym parametrem dla mnie jest hałas. Jako znawca dźwięku w skrócie powiem, że 3dB to relatywny wzrost hałasu dla ucha jest dwukrotny, czyli +3dB to hałas +100%.
Taka nasza ludzka fizjologia.
Cena do 2000zł/kpl ale nie na sztywno, wyżej pisałem dlaczego.
Zerkniecie?
1 C/C/69dB, z rantem 1938zł   
https://allegro.pl/4x-fulda-multicontrol-225-50r17-98v-fp-xl-i7620405337.html

2 C/B/69dB, bez rantu 1975zł   
https://allegro.pl/4-opony-kleber-quadraxer-2-225-50r17-98w-xl-i7618606878.html

3 C/C/72dB, głośne, bez rantu 1961zł   
https://allegro.pl/4x-225-50r17-98-h-pirelli-cinturato-p7-all-season-i7548280782.html
« Ostatnia zmiana: 25 Październik 2018, 21:29 55s wysłana przez Socale »

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 404
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Październik 2018, 22:11 48s »
Ja zachowałbym Twoją kolejność prezentacji, ze wskazaniem na pierwszy typ ze względu na wzmocnienie.

Offline 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Pomógł +12/-10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Październik 2018, 09:16 02s »
Tak z ciekawości pytam: Dlaczego muszą być polskiej produkcji?

Offline Socale

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD1212111B000000
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Październik 2018, 21:06 27s »
Dziękuję Remi. Wyznaczam te opony, jeszcze przez weekend poszperam, jak nie znajdę konkurencyjnych to i tak będę zadowolony właśnie z tych i pewny, że to zakup przemyślany/konsultowany z Wami, a nie impulsowy.
.
Tak z ciekawości pytam: Dlaczego muszą być polskiej produkcji?
Nie muszą tylko i wyłącznie być Made in Poland, ale chciałbym. Zawsze daję szansę produktom krajowym przed chinami i obcymi koncernami, ale jak się nie ma co się lubi...
To trochę patriotyzm a trochę strach przed zakupem "dziwnych nazw" udających markowość. Dziwne nazwy nie pasują do gwiazdy na tych felgach które posiadam a one mi się wybitnie podobają.
Podane wyżej 3 przykłady to kompromis nazw, właściwości, rozsądku (sprzedaż auta wkrótce) no i ceny tych opon.

Offline robinx

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212, E 350 BlueTEC Coupe
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Grudzień 2018, 18:45 48s »
Zakupiłem opony wielosezonowe i planuję w najbliższym czasie je wymienić. Niestety tak się zakręciłem, zasugerowałem różnymi przelicznikami, że kupiłem komplet w takim samym rozmiarze. Czy na miejsce tylnich 255/35/18 oponki 235/40/18 znacząco wpłyną na wygląd, bezpieczeństwo itp? Z uwzględnieniem, że felgi pozostaną te co były. Bo co do tego, że się dadzą naciągnąć (poddadzą się) to raczej nie ma wątpliwości...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Grudzień 2018, 19:13 21s »
10mm roznicy szerokosci wystajacej z blotnika malo kto zauwazy, ale zaleznie od ksztaltu opony- felgi beda bardziej wystawione na skrobanie kraweznikow.
Generycznie 255/35/18 i 235/40/18 powinny miec te same obroty na km, ale jak znajdziesz potwierdzenie w specyfikacjach, to nie bedziesz mial dylematow na przyszlosc.

Offline robinx

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212, E 350 BlueTEC Coupe
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Grudzień 2018, 19:39 01s »
Według wszelkich przeliczników i mojego rozumu wszystko powinno zagrać. Gorszą sprawą jest, że Niemcy (byłem w 2 serwisach) odmawiają takiej wymiany. Ot, niemiecki ordnung mus sein.
Pomyśleć...na jakich kapciach jeździło się kiedyś w Polsce. Mniemam, że w ojczyźnie mi nie odmówią takiej podmianki.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #28 dnia: 31 Grudzień 2018, 21:22 40s »
No wiec na Twoj rozum jakie odchylki produkcyjne moga miec opony?
Ja widzialem opony o tych samych nominalnych rozmiarach, pochodzace od tego samego producenta i majace 6% roznicy obrotow.
To co mowisz ma znikome zastosowanie w prawdziwym zyciu.
Co do warsztatu odmawiajacego zainstalowania opony ktora nie istnieje w ich katalogu, to w USA jest podobnie, ale jak zdecydujesz sie podpisac zwolenienie od odpowiedzialnosci, to warsztaty istnieja po to aby robic pieniadze a nie odsylac klienta z kwitkiem.

Offline 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Pomógł +12/-10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Styczeń 2019, 12:51 38s »
Zakupiłem opony wielosezonowe i planuję w najbliższym czasie je wymienić. Niestety tak się zakręciłem, zasugerowałem różnymi przelicznikami, że kupiłem komplet w takim samym rozmiarze. Czy na miejsce tylnich 255/35/18 oponki 235/40/18 znacząco wpłyną na wygląd, bezpieczeństwo itp? Z uwzględnieniem, że felgi pozostaną te co były. Bo co do tego, że się dadzą naciągnąć (poddadzą się) to raczej nie ma wątpliwości...
W przybliżeniu taki naciąg Ci wyjdzie. Założyłem że masz "standardowe" 9 cali szerokości felgi na tyle. Jak masz inaczej to tu sobie poustawiaj: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=35&diameter=18&wheelwidth=9&offset=40&width2=235&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=9&offset2=40

Offline robinx

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212, E 350 BlueTEC Coupe
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #30 dnia: 01 Styczeń 2019, 14:12 50s »
Kajtek1
Nigdzie nie pisałem o odchyłkach produkcyjnych opon. Jeżeli, to o odchyłce od dedykowanego przez producenta samochodu rozmiaru opony. Pytasz o to i zarazem sam sobie odpowiadasz. Jeśli widziałeś "opony o tych samych nominalnych rozmiarach, pochodzące od tego samego producenta i mające 6% różnicy obrotów" to o czym to świadczy i co stało się z tymi oponami? Trafiły z tego powodu do utylizacji? Wątpię. Fakt ten tylko potwierdza to, że oprócz norm istnieje coś takiego jak tolerancja od normy i granicy bezpieczeństwa. I właśnie te kilka milimetrów o które toczy się temat mieści się w tej granicy, podobnie jak różnica pomiędzy nówką sztuką a maksymalnym zużyciem. To również jest kilka milimetrów i szkoda już dalej dywagować na ten temat. Niemcy nie patrzyli w żadne katalogi tylko porównali nowe opony z tymi na aucie i odmówili przekładki. Nawet samego przodu bo podobno nie można jechać na 2 wielosezonowych i 2 letnich. Tak więc mają gdzieś zarobek, chodzi im o co innego. Nie dyskutowałem z nimi bo wiem z doświadczenia, że to bez sensu. Tym bardziej, że liczą z te usługę 5 razy drożej jak w Polsce. Więc decyzja moja jest jedna i oczywista.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #31 dnia: 01 Styczeń 2019, 18:26 07s »
To "co innego" to odpowiedzialnosc i nikt rozsadny nie bedzie sie narazal na pozew sadowy za zarobek na zmianie opon i w Polsce ten dylemat nie zniknie. Dlatego podpisanie oswiadzczenia ze bierzesz skutki na wlasna odpowiedzialnosc zazwyczaj zalatwia sprawe. 
Ciagle bedziesz do Polski wiozl opony  nie wiedzac czy po zalozeniu rozne obroty nie zaswieca Ci dyskoteki na liczniku.

Offline salans

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #32 dnia: 03 Styczeń 2019, 16:42 08s »
od roku używam crossclimaty (znudziło mi się przekładanie kompletów sezonowych i dziwnym trafem oba zużyły się w tym samym czasie)

od tygodnia jeżdżę w Alpach, z codziennymi nawałnicami śnieżnymi i temperaturą między -5 a 0, więc poligon dobry.
Ani razu nie miałem problemu z ruszaniem czy podjazdami pod stoki.

jedyny minus jaki zauważyłem - są głośniejsze od letnich, a niby tą samą wartość dB mają na etykiecie co stare letnie.

Od 2011 używałem również nokian i goodyear wielosezonowych z "płatkiem śniegu" na ford galaxy, również jakiś strasznych uszczerbków na prowadzeniu nie stwierdziłem, ale oba samochody na wyczynowe się nie kwalifikują.

Offline Driv3r

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Styczeń 2019, 19:49 42s »
salans, masz 4matic?

Offline majkel84

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #34 dnia: 03 Styczeń 2019, 20:17 31s »
Ja w lato śmigam na 225/40/18 z przodu oraz 255/35/18 z tyłu, natomiast w zimę mam wszystkie w jednym rozmiarze 225/40 na tych samych felgach i nie ma żadnego problemu. Wiadomo z tyłu opona jest nieco bardziej naciągnięta bo felga jest szersza, ale osłona felgi nadal spełnia swoje zadanie. Szczerze też zastanawiam się na wielosezonowymi, ale wtedy zostanę przy oryginalnym rozmiarze czyli tak jak w lato.

Offline majkel84

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Styczeń 2019, 19:37 44s »
Mamy fajną zimę może teraz ktoś kto jeździ na wielosezonach wypowie się czy dają rade..??:)

Offline scareface

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Styczeń 2019, 12:26 13s »
Ja do tej pory jeździłem na najniższej półce opon wielosezonowych w rozmiarze 245/40/18 i na mokrym były bardzo śliskie. Teraz przy pierwszych przymrozkach i śliskiej mokrej drodze nie jest ciekawie dlatego zdecydowałem się na zakup nowych Bridgestone A005 w rozmiarze jak wyżej. Cena jednej to 150euro(645 zł x 4 = 2580) i jest to ponad 2 razy więcej niż cena tych co kupiłem ostatnio. Mam nadzieję że wszystkie testy się potwierdza ich zajebistosc bo tanie nie są 😃Padło na A005 bo oglądałem wiele recenzji i są one lepsze od Michelin CrossClimat+ które są jeszcze droższe. W środę będę je już testował więc wtedy udzielę więcej info jeżeli będzie ktoś ciekawy :-)

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!