Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Wielosezonowe opony  (Przeczytany 4360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robinx

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212, E 350 BlueTEC Coupe
Wielosezonowe opony
« dnia: 23 Lipiec 2018, 21:25 17s »
Mieszkam i pracuje w rejonie Niemiec gdzie zima jeśli bywa to tylko na kilka dni. W związku z tym rozważam zakup opon wielosezonowych. Wiem jaka na ten temat krąży opinia, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Jednak są one uznawane i honorowane przez niemieckie prawo i wiele firm i osób prywatnych takowe posiada. Są znacznie droższe ale eliminują zakup drugiego kompletu i przekładki. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie na mercu? Nie będą zbyt uciążliwe na autobanie? Może lepiej zostać przy letnich a te kilka zimowych dni przeczekać w garażu?

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Pomógł +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipiec 2018, 20:39 00s »
Dołączam się do pytania, też jestem ciekaw opinii ludzi którzy użytkują wielosezonowe opony.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lipiec 2018, 01:58 07s »
W USA nikt nie bawi sie w sezonowe opony, chyba ze jezdzi w ekstremalnych warunkach jak dojazd do domu w Kolorado 3000 mnpm.
Typowe oznaczenie jest M+S (mud + snow) i jedynie podczas przejazdu przez przelecze w czasie zamieci - drogowcy beda wymagali dolozenie kabli albo lancuchow.
Ja przez lata jezdzilem na Michelin, ktore dawaly dobry komfort i dlugotrwalosc, ale lubialy sie sligzac  przy gololedzi.
Firehawk byly duzo lepsze na dojady do wyciagow.
Obecnie jest tyle rodzajow opon ze mozna dostac duzego bolu glowy tylko otwierajac liste co pasuje do Twojego auta.
Powodzenia z wyborem.

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Pomógł +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lipiec 2018, 20:05 25s »
Czyli to dobry pomysł i też spora oszczędność... od kilku lat pod domem nie widziałem śniegu dłużej niż pół dnia :D

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Lipiec 2018, 20:33 16s »
Czyli robisz założenie, że sprawdzą się w zimie z powodu jej braku, gorzej jak przyjdzie jakaś bardziej śnieżna...
No i pytanie jak jest latem? Czy da się porównać z drogami hamowania letnich opon? No i jak z ich zużyciem...
Myślałem nad Michelin Crossclimate ale jakoś nie znalazłem w sobie odwagi i w zimie zimówki, a w lecie letnie...
Ktoś testował Crosdclimate'y w naszych gwiazdach?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lipiec 2018, 23:45 20s »
Nie jest to reklama Michelina, ale Pikes Peak jest "Mekka" producentow samochodow ktorzy testuja jak najszybciej wjechac na 4300m.
Wieloletni rekord Peugeota zostal pobity przez Volkswagena.
Napedzanego przez elektrycznosc i toczacy sie na Michelinach.
Troche gadania na poczatku ale w 7ej minucie widac jazde.

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Pomógł +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Lipiec 2018, 00:50 52s »
Tak Remi - zgadza się - robię takie założenie, w związku z tym co widzę za oknem od kilku lat. Mam aktualnie stare zimówki i generalnie są już do wywalenia, raz że za stare a dwa że mają już pół bieżnika... ale to chyba starość na nie wpłynęła że zimą ślizgały się bardziej niż letnie. Chyba kolejnych zimówek nie kupię... sam się jeszcze z tym biję - dlatego zainteresował mnie ten wątek

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipiec 2018, 08:33 59s »
Ciekawe byłoby doświadczenie kogoś kto faktycznie na tych oponach jeździ i to nie na zasadzie kupiłem i są najlepsze bo je mam...
Mam w rodzinie wulkanizatora - zmienia opony sezonowo...

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Pomógł +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipiec 2018, 09:48 31s »
No cóż, trzeba będzie na sobie przetestować :)

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 611
  • Pomógł +31/-6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipiec 2018, 11:58 07s »
Wielosezonowe opony to nic innego jak letnia guma z zimowym bieżnikiem. Do codziennego jeżdżenia w zupełności wystarczająca. W górach na śniegu słabo, tak samo na autostradzie w lecie przy dużych prędkościach.
Miałem w A-klasie całoroczne Goodyeary i w mieście w 100% dawały radę, czy w lecie czy w zimie.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipiec 2018, 16:02 08s »
Dobor opon to zawsze kompromis. Zawsze sprowadza sie do tego ze jak poprawiasz jedna charakterystyke, to tracisz inna.
No wiec generalna zasada to to ze opony robione na dlugotrwalosc maja twarda gume. Micheliny potrafia jezdzic 100,000 km do zdarcia bieznika, ale twarda guma bedzie sie bardziej slizgala.
Najlepsze opony zimowe sa robione z gumy do zucia - maja szalona przyczepnosc ale ich trwalosc jest bardzo mala.
Dla mnie Firehawks byly dobrym kompromisem. Dobrze ciagnely po sniegu i lodzie i starczyly mi na 80,000 km.
Dla czytajacych po angilesku - tirerack.com dolacza opinie klientow do ich selekcji.
Ostatnio mniej jezdzimy i zaczalem kupowac tanie Chinskie opony zeby je zedrzec zanim sie zestarzeja. Miekka guma daje dobry komfort, choc niektore biezniki sa glosniejsze.
Jeszcze raz- w USA wszystke standartowe opony maja M+S, nawet the z jednokierunkowym bieznikiem.
Dopiero  opony wyczynowe nie beda milay klasyfikacji na snieg.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lipiec 2018, 17:44 33s »
No i po tym co napisał Sewan ja mówię pass, może nie jeżdżę po autostradach często, ale zdarza się i zdarza się, że są to prędkości zaczynające się od 2-jki...
Może gdybym miał 4matic to jeszcze, ale napęd na tylną oś wymaga chyba trochę więcej od opon, tym bardziej, że poza miasto w zimie na narty też zdarza mi się pojechać...

PS: Kajtek piszemy tu o Polsce i warunkach panujących w naszym kraju, o naszych normach...

Offline Socale

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD1212111B000000
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Październik 2018, 18:04 35s »
Odświeżę trochę temat, gdyż jestem na etapie wyboru.
Mam kilka aut i te zmiany kół już mnie męczą, dlatego w Esie żony zdejmuję opony letnie i mam zamiar kupić całoroczne.
Fabrycznie rozmiar jest 245/45/17 na prześlicznych felgach, z przelicznika na oponiarskiej stronce, idealnie będą pasowały 225/50/17 - dla komfortu chcę węższe/wyższe.
Auto żony robi 3 góra 4 tys km rocznie, więc przebieg znikomy, sposób jazdy zrównoważony, auto 4matic. Nie ma więc przeciwwskazań, ale...
Szukałem opon Made in Poland i zonk. W tym momencie wybór staje się trudny.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Pomógł +8/-170
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Październik 2018, 07:59 45s »
Kazdy ma swoja definicje "trudny".
Jak ja szukam nowych opon, to Tire Rack dla mojego auta ma 200 albo in 300 roznych opon w tym samym rozmiarze.
Od samego porownywania cen juz glowa boli, a sproboj poczytac recenzje.
Dlaczego chcesz polskie opony?
Ja mam polskie felgi na moim W211 i to mi na moj nationalizm wystarcza.
Co do porownywania rozmiaru, to pisze to od lat i jakos nigdy to nie moze dotrzec.
Rozmiary genetyczne w przypadku opon robionych z duzymi tolerancjami moga dostarczyc duzych bledow.
Porównuj obroty na kilometr.

Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 509
  • Pomógł +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Październik 2018, 08:45 42s »
Jeśli chcesz "Made in Poland" to rozglądaj się za Goodyear (Dębica), Michelin (Kormoran) i Bridgestone - te firmy mają fabryki opon w Polsce... no i jeszcze kilka firm robiących nalewki, ale takie bez gorzały :D

Online 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Pomógł +12/-10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Październik 2018, 09:48 54s »
Fabrycznie rozmiar jest 245/45/17 na prześlicznych felgach, z przelicznika na oponiarskiej stronce, idealnie będą pasowały 225/50/17 - dla komfortu chcę węższe/wyższe.
Tylko 2,25 mm profilu różnicy. Myślisz że znacząco wpłynie na komfort? :) Dodatkowo wyjdzie spory naciąg więc te 2,25 mm może zniknąć. Przemyśl.

Offline Socale

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD1212111B000000
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Październik 2018, 10:19 55s »
No może znacząco niekoniecznie, ale takie walce 245 dziwnie wyglądają. Zawieszenie Awantgarde jedzie się jak na taczce.
Wracając do opon, "trudne" pod tym względem, że w przyszłym roku biorę kolejnego E dla żonki i ten będzie w nowych rękach. Polskie usprawiedliwią się same, chińczyk to profanacja, markowe premium, to wydanie kasy i prezent którego nikt nie doceni. Do sprzedaży auto zrobi może 2-3tys km. To takie mrugające światełko z napisem "economy".
Przelicznik nie będzie wpływał zbytnio na wskazania, różnicy prawie nie ma, czasami zużycie opon generuje większe różnice.
Dziękuję za wskazówki Polskich fabryk, poszperam.

Online 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Pomógł +12/-10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Październik 2018, 11:18 30s »
Pamiętaj o szerokości felg. Jej nie zmienisz poprzez węższe opony. Mam nadzieje że rozumiesz co mam na myśli. ;)

Offline Socale

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD1212111B000000
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Październik 2018, 12:28 21s »
Tak, wiem doskonale, dziękuję za czujność.
Tych felg mam 8 szt, wszystkie identyczne, najpierw zerknę jakie one są szerokie bo już nie pamiętam, są to felgi fabryczne do fabrycznych opon o szerokości 245.
W gruncie rzeczy, po 10 mm od rantów węższe to optycznie raczej nie będzie kolidowało.

Online 0okm

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Pomógł +12/-10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Wielosezonowe opony
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Październik 2018, 16:18 13s »
2 cm to całkiem sporo. Musisz sprawdzić czy będzie Ci to wizualnie pasowało. Mnie by ten widok bolał każdego dnia. ;)

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!