Autor Wątek: W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln  (Przeczytany 4096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline E coupe

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mazda 6 I (MZ-CDR 2.0, 143KM, 2007)
W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« dnia: 07 Stycznia 2017, 13:58 33s »
witam serdecznie,
Po rozważeniu ofert Lexus IS 250 (2009-10), Audi A4 i A5 1.8 (2011-2012), BMW F30 2.0 (2012) [w Pb] w cenach ok. 80.000pln wybór padł na Mercedes-Benz W212 E200 lub 250 benzyna, automat - koniecznie coupe (ze względu na stosunkowo niewielkie wymiary 4699x1786, by zmieścił się bez problemu w małym garażu). Z roczników 2010-11 jest sporo ofert na otomoto.pl i mobile.de (do 100.000 km).
Poproszę o poradę, na co zwrócić uwagę przy zakupie, a w szczególności, co należy wymienić/poprawić po zakupie.
(Jak kupowałem Mazdę 6 I (2007, diesel, 130 kkm), to np. usunąłem DPF, zaślepiłem EGR, zakonserwowałem podwozie, przeczyściłem układ dolotowy, wymieniłem intercooler, wyczyściłem smok olejowy - to było niezbędne, by dalej na długo wystarczyło do bezproblemowej jazdy; zawsze zmieniam olej z płukanką).
Autko mam zamiar posiadać jak długo się da, czyli może też do tablic zabytkowych (wiek od 25 lat).
pozdrawiam i z góry dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2017, 14:08 42s wysłana przez E coupe »

Forum Mercedes E-Klasa

W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« dnia: 07 Stycznia 2017, 13:58 33s »

Offline miluch

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250CGI coupe
Odp: W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Stycznia 2017, 21:14 41s »
Celuj koniecznie w E250. E200 jest moim zdaniem za słaby do tego auta.

Offline E coupe

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mazda 6 I (MZ-CDR 2.0, 143KM, 2007)
Odp: W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Stycznia 2017, 09:50 56s »
Celuj koniecznie w E250. E200 jest moim zdaniem za słaby do tego auta.
dzieki
np.  kreator mocy proponuje tuning E200 z 184 na 215KM. Warto? E200 i E250 to te same silniki 1.8?  Te wersje roznia sie czyms wiecej niz mapa silnika?
Czy przewaznie E250 byly kupowane z lepszym wyposazeniem niz E200?
Jakie byly wersje wyposazenia?
Czy po kupnie twojej Mercedes naprawiales cos? To jest, czy czymś standardowo należy się przejmować w W212?
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2017, 14:49 34s wysłana przez E coupe »

Offline michu78

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: E200 cgi Avantgarde w212
Odp: W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Stycznia 2017, 13:18 55s »
Hej, wg mnie różnicy między 200, a 250 się nie zauważa, jeździłem E250 w trakcie testów, potem E200 i różnicy nie odnotowałem, więc bez znaczenia co wybierzesz.
Pzdr

Offline E coupe

  • Garażowiec
  • **
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mazda 6 I (MZ-CDR 2.0, 143KM, 2007)
Odp: W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Stycznia 2017, 13:55 12s »
Hej, wg mnie różnicy między 200, a 250 się nie zauważa, jeździłem E250 w trakcie testów, potem E200 i różnicy nie odnotowałem, więc bez znaczenia co wybierzesz.
Pzdr
Dzięki
Może podczas wyprzedzania, np na trasie, na wyższych biegach jest jednak różnica? 8,7 (184KM, 270Nm) a 7,7s (204KM, 310Nm)do 100km/h powinno się czuć po depnięciu. Nie wiem czy to specyfikacja sedana? W coupe powinno być inaczej.
p.s. znalazłem info, że w coupe E250 jest 7,4s do 100km/h, a w E200 - 8,5s. (1.1s, czyli ok. 13% różnicy - rzeczywiście może być niezauważalne, szczególnie przy spokojnej jeździe)
Może brak odczucia różnicy to "wina" wybrania odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów (odczuwalna moc powyżej 5000 obrotów/min.),czyli wina wcześniejszego przełączania biegów.

Ważne, by na trasie miał zapas mocy przy wyprzedzaniu.

Aktualne jest moje pytanie, czy te wersje różnią się tylko mapą silnika? A pakiet AMG wnosi coś do konstrukcji np. zawieszenia/hamulce/osprzętu silnika?
Z góry przepraszam z laickie pytania i dziękuję za zrozumienie.


ps.2
Jest jakiś klucz do rozpoznawania, czy samochód ma 5 czy 7 biegową skrzynię biegów? Czy można było wybierać jaka ma być skrzynia?
ps.3
znalazłęm już info o pakietach:
Modifiziert werden kann die Serienausstattung mit zwei Ausstattungslinien, Elegance und Avantgarde genannt, sowie mit einem Exklusiv-Paket, einem Sport-Paket Exterieur und einem Sport-Paket AMG. [https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212]
ps.4
Co ciekawe, to że E250 mniej pali niż E200 (E200: 7,1–7,4; E250: 6,6–7,0) - pewnie, jeśli chodzi o coupe, to jest ta mniejsza wartość.

Dodano: [time]10 Styczeń 2017, 17:18 26s[/time]

już sobie sam odpowiadam na pytanie:
"ps.2
Jest jakiś klucz do rozpoznawania, czy samochód ma 5 czy 7 biegową skrzynię biegów? Czy można było wybierać jaka ma być skrzynia?"

znalazłem cenniki w212: https://www.gebrauchtwagen-informationen-mercedes.de/e-klasse/limousine-w212/preislisten-w212/
i stąd wynika, że od roku 2011, w E250 CGI jest skrzynia 7G Tronic, a wcześniej była 5G.
Od cennika z 15-7-2011 weszły skrzynie 7G Tronic Plus.
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2017, 17:19 53s wysłana przez E coupe »

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: W212 coupe E200/250; 2010-2011 ~80.000pln
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Stycznia 2017, 13:55 12s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock