Autor Wątek: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.  (Przeczytany 831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline awakeman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« dnia: 12 Luty 2019, 23:51 38s »
Witam szanownych kolegów, po moich Audi A4 C6 i A6 C6 noszę się z zamiarem zakupu Mercedesa E-klasy z 2013 roku po drugim faceliftingu. E-klasa z nowymi ledami odmłodniała i jako czterdziestolatek podjąłem decyzję, że chcę go mieć ;) Na 99% będzie to silnik 2.2 w dieslu, o przebiegu max 150k km i w związku z tym mam do Was kilka pytań.

Jak wygląda sprawa z kołem dwumasowym i łańcuchem rozrządu, co ile robić i jakie koszta? Ile mniej więcej kosztuje serwis z wymianą wszystkich filtrów oraz oleju? Na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie?

Tak jak pisałem wcześniej, przez 10 lat jeździłem dwoma samochodami Audi- 1.9 TDI i 2.0 TDi i praktycznie oprócz kosztów związanych z normalnym użytkowaniem tych aut, czyli serwisem, oponami, itd, itp nie ponosiłem żadnych dodatkowych. Przyszedł jednak czas na zmianę i chciałbym, żeby z Mercedesem było podobnie. Bardzo bym prosił użytkowników tego auta o kilka słów na jego temat. To co mogłem przeczytać na forum, już przeczytałem ale cały czas mi brakuje tej kropki nad i.

Z góry dzięki za pomoc.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Luty 2019, 01:34 44s »
Ja jezdze Mercedes-Benz dlatego ze 20 lat temu ich diesle byly najtanszymi autami w dlugotrwalym uzytkowaniu.
Legendarne W123 czy W210 to tylko wspomnienie.
W obecnej generacji aut nie tylko masz dziesiatki czujnikow, z ktorych kazdy kosztuje fortune, ale jeszcze wymagaja one kodowanie SCN, czyli za kazdym razem musisz placic przez nos w ASO.
Gdybym mial dzisiaj wybierac od 0, to bym kupil Honde.
Kolega kupil nowa 16 lat temu i obecnie przy prawie pol miliona km, jedyne co robil to wymiana sprzegla.
Ma pieniadze na nowe auto, ale szkoda mu sie tego starego pozbyc.
Jedyne co mi w Hondzie przeszkadza, to halas, ale jak Mercedes-Benz jedzie na lawecie to cicho tez nie jest ;)
Powodzenia w wyborze.

Offline awakeman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Luty 2019, 06:28 14s »
Dzięki za odpowiedź. Czy jest może w Mercedesie coś a la VAG VCDS, że można sobie samemu podłącząć komputer pod samochód, diagnozować usterki i je kasować? Trochę mnie postraszyłeś tymi ciągłymi wizytami w ASO...

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Pomógł +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Luty 2019, 11:33 20s »
Znam kilka osób z Audi A4 i A6. Widuje też te auta na drogach.
90% Audi A4 i A6 dymi na drodze - czyli miały już za sobą awarie silnika + wycięty DPF.
U mnie szlak trafił DPF dopiero gdy auto miało 8 lat zatem widać, że żywotność silników w Mercedesie jest znacznie wyższa niż w Audi (jeśli chodzi o diesle).

Wymiana oleju i wszystkich filtrów w ASO to około 600-700 zł.
Jeśli wymienisz je samemu (a da się w 1h zrobić komplet bez użycia podnośnika) to za filtry zapłacisz około 200 zł (MANN Filter) + 200 zł za olej (6.5 litra). [powietrza, oleju, kabiny]
Rozrząd ja wymieniłem po 180 tys. km... jak się okazało niepotrzebnie - mechanik mi pokazał, że wyglądał jak nowy.
Wymieniałem, bo pompa vacu (obok rozrządu) padła i zaczęła buczeć błędnie martwiąc mnie, że to rozrząd.
Dwumasem raczej martwić się nie będziesz - 95% używanych E-klas w dieslu ma automat który nie posiada dwumasu.

Offline awakeman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Luty 2019, 12:05 44s »
Dzięki wielkie za info.

Powiedzcie mi jeszcze panowie, jak wygląda sprawa z własnym kablem i laptopem i podłączeniem go do komputera auta?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 658
  • Pomógł +31/-7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Luty 2019, 14:07 01s »
Nie ma takiej możliwości. To nie VCDS. Musisz mieć pełny sprzętowy interfejs, w zasadzie jedyny to Star Diagnose, wszystkie inne to w mniejszym lub większym stopniu protezy.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 816
  • Pomógł +9/-182
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Luty 2019, 16:16 02s »
Kodowanie nowych sensorow wymaga polaczenia ze Stuttgartem i jest mozliwe tylko dla tych ktorzy placa miesieczne skladki.
Wiekszosc producentow to robi, wiec Mercedes-Benz nie bedzie jedyny.
Do diagnostyki jest tani MaxiEcu, wiec to nie jest problemem, ale szlag trafia jak Ty zdiagnozujesz, Ty naprawisz a potem musisz jechac do aso i placic haracz.

Offline awakeman

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Luty 2019, 16:47 13s »
To rzeczywiście trochę słabo. A jak wyglądają cenowo wizyty w ASO? Zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, że jest różny przedział cenowy, ale jakiś przykłady jakbyście mogli podać byłbym wdzięczny.
Zastanawia mnie również to, przez ile lat tak trzeba jeździć do tego ASO, jak samochód będzie miał 10, czy więcej lat to cały czas tak samo wygląda sytuacja? Rozumiem, że chociaż serwis- wymiana filtrów i oleju, można zrobić już we własnym zakresie, tak jak pisałeś kolego MagicD?

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 404
  • Pomógł +7/-11
    • Zobacz profil
Odp: W212 zakup po 10 latach z samochodami Audi A4 i A6.
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Luty 2019, 19:29 20s »
Nikt Ci nie mówi, że masz/musisz jeździć do ASO, myślę, że ceny w ASO Audi wcale się przy A6 znacząco nie różnią od ASO Mercedes-Benz przy porównywalnych rocznikach auta...
Bardziej chodzi o to, że trzeba serwisować u ludzi, którzy mają pojęcie i... właściwy sprzęt diagnostyczny lub tak jak to niektórzy robić to co się umie samodzielnie...

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!