Wiercone tarcze znoszą większe temperatury zanim sie pokrzywią, otworki mają kilka zadań.
Dla tarcz kompensują/ przecinają siły naprężeń obwodowych szybko nagrzewającego się materiału w trakcie ekstremalnego hebla , gdzie środek jest chłodny, a im bardziej na zewnątrz obwodu tym bardziej gorąco . Dlatego jadąc na autostradę rozsądnie jest mieć tarcze rozgrzane tak by i środek był gorący , wtedy różnica rozszerzania będzie mniejsza i mniejsze prawdopodobieństwo pokrzywienia tarczy.
Otworki w procesie hamowania mają zadanie odprowadzanie gazów z pod klocka, też i wody,
Doświadczyliście w życiu gdy hamulec w pewnym momencie robił sie tępy ? To klocki się paliły, a gazy tworzyły poduszke .
Coś jak para pod żelazkiem
do tarcz perforowanych dobiera sie klocki o mocniejszych parametrach odpornych na temp. a nie jakieś trw, ate, są to EBC , Havk .
Ja kupuję zestawy do swoich aut w Krakowie , ceny mają bdb, sprzedają tez i w alle...
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka