Autor Wątek: E250 cdi problem z odpalaniem rano  (Przeczytany 11083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sopel

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 250 cdi
E250 cdi problem z odpalaniem rano
« dnia: 22 Października 2017, 17:16 33s »
Witam posiadam mercedesa w212 e 250 cdi od pewnego czasu mam problem z odpalaniem rano wygląda to tak że nie raz odpali od razu nawet po dłuższym postoju nawet tygodniowym a nieraz odpala dopiero za 3-4 razem.
Wygląda to tak że kręci łapie przez chwilę ale nie odpali muszę cofnąć kluczyk i spróbować jeszcze raz
dziwne jest to że łapie przez chwilę a póżniej kręci bez żadnej reakcji jakby jakiś czujnik albo zawór odłączał .
Sprawdziłem wtryski w serwisie bosch podmieniłem pompkę w zbiorniku sprawdziłem świece i moduł świec.
Na komputerze zero błędów, wymieniłem też filtr paliwa i sprawdziłem układ paliwowy.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

Forum Mercedes E-Klasa

E250 cdi problem z odpalaniem rano
« dnia: 22 Października 2017, 17:16 33s »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Października 2017, 03:27 09s »
Sprawdziles cisnienie w szynie po postoju?
W starszych dieslach zawor przelewowy bywal problemem, wiec i w tym nie byloby to nic dziwnego.

Offline noc

  • Global Moderator
  • Inżynier
  • ******
  • Wiadomości: 252
  • Pomógł +12/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2030461F911681
    • Zobacz profil
  • Samochód: W203 1,8 K
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Października 2017, 12:37 55s »
Ostatnio na takie objawy pomogła wymiana głównej pompy CR.

Offline sopel

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 250 cdi
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Października 2017, 12:40 07s »
kolego a możesz powiedzieć gdzie on się dokładnie znajduję

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Października 2017, 13:01 40s »
Pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest bezpośrednio przez wałek rozrządy i znajduje się z przodu silnika .To takie "trójkątne" urządzenie do którego wchodzą  sztywne rurki wysokiego ciśnienia i przykręcone jest do bloku silnika.Jeśli nawaliły "oringi" to pewnie będzie czuć ropę, a nawet powinno być widać .
Popełniłem mały błąd bo nie wziąłem pod uwagę że w tych silnikach przestawiono rozrząd z przodu do tyłu i pewnie pompę tam wciśnięto bo nie widzę jej na zdjęciach z przodu!?.Pewnie kolega NOC podpowie,to "stary" mechanik.
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2017, 13:18 04s wysłana przez Prezes1960 »

Offline sopel

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 250 cdi
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Października 2017, 13:47 04s »
Kolego a ten zawór przelewowy wiesz gdzie się znajduje może od tego zacznę

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Października 2017, 15:22 00s »
Kolego ,wszystko polega na tym że szukasz po omacku .Ja nie jestem mechanikiem ,ale sporo wiem o swoich silnikach.Niestety moje silniki to v6 642 i starsze 646 i 612.W tych silnikach może być inaczej niż w 651,ale łatwo prześledzić drogę paliwa .Paliwo pompowane jest wstępnie przez pompę elektryczną do pompy wysokiego ciśnienia ,tej CR ,z niej paliwo dochodzi do listwy CR po przez zawór sterujący ciśnieniem,tezn znajduje się w nowych popach w ich korpusie ,w starszych instalacjach w samej listwie .Co do zaworu przelewowego to nie wiem co ma na myśli kolega Kajtek1,ale podejrzewam że chodzi o to że pompa CR cały czas daje ciśnienie a nie zawsze ono jest wykorzystywane więc paliwo pompowane w nadmiarze wraca do baku.Teraz może łatwiej ci będzie prześledzić zasilanie .Miałem podobny objaw w silniku 612 ,tam jednak nawaliły oringi sekcji tłoczącej pompy CR,one po prostu twardnieją i zaczynają przepuszczać paliwo na zewnątrz i prawdopodobnie przez to zapowietrza się układ paliwowy.Radził bym jednak diagnozę przez SD.Nie warto w ciemno wydawać kasy na wymianę części które mogą być sprawne.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Października 2017, 17:45 44s »

 
Pompa paliwowa powyzej ma zawor #40 ktory moze byc odpowiedzialny za zla prace.



Tutaj na szynie masz zawor przelewowy #5 i sensor #900
Nowa technologia nie bedzie znana amatorom przez kilka lat jako ze auta z gwarancja trafiaja do ASO i pewnie Noc tez ich nie bedzie widzial u siebie przez jakis czas.
Tak czy inaczej grzebanie w tych rzeczach wymaga specjalisty jak Noc a nie amatora.
Co mozesz zrobic to kupic skaner typu Torque i obserwowac cisnienie w szynie.

Offline noc

  • Global Moderator
  • Inżynier
  • ******
  • Wiadomości: 252
  • Pomógł +12/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2030461F911681
    • Zobacz profil
  • Samochód: W203 1,8 K
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Października 2017, 15:44 48s »
Rysunków powyżej nie widzę.Czy tylko ja?

Offline piotrasta

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 114
  • Pomógł +0/-1
    • WDD2120051A264300
    • Zobacz profil
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Listopada 2017, 21:01 17s »
@noc ja też nie widzę

W poprzedniku w210 cdi nie chciał mi palić jak wtryski lały czy w nowej generacji common rail ten problem został wyeliminowany? Jeśli problemy takie są aktualne to nawet w pewnym stopniu można wyeliminować- test przelewowy (np na strzykawkach) bez SD a jak nic nie wykaże to SD.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 793
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Listopada 2017, 06:05 08s »
Wyglada ze skrypt zablokowal rysunki ktore wkleilem.
Nawet nie pamietam zkad je znalazlem
Ale  jak mi potrzebne rysunki czesci to uzywam katalogu jednego ze sprzedawcow jak np https://www.mbdirectparts.com/
Noc oczywiscie ma katalogi po polsku.  :P

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Listopada 2017, 08:58 50s »
Ja miałem lekki problem z odpaleniem jakiś tydzień temu (odpalił za pierwszym razem ale po około 0.5 sek. wpadł z krztuszenie się i zgasł). Za drugim razem odpalił bez żadnych problemów.
Wczoraj ponownie miałem problem - również odpalił "na dotyk" po czym nagle zdechł jakbym wyłączył zapłon.
Za drugim razem musiałem kręcić 2-3 sekundy zanim odpalił (oczywiście reakcja jak gdyby nigdy nic).

Wczoraj szukałem z 30 minut po wszystkich przewodach paliwowych przy silniku - 100% sucho (żadnych wycieków).
Ale zaciekawiła mnie inna rzecz - niezależnie od pogody mój CDI 220 (2010 rocznik) grzeje świece mniej niż sekundę (lampka grzania świec).

Dlatego postanowiłem zapytać tutaj a nie w temacie (https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/odpalanie-zimnego-silnika/) bo póki co 99% odpaleń kończy się sukcesem po <1 sekundzie kręcenia rozrusznikiem.
Czy może mi ktoś na jakimś zdjęciu/obrazku pokazać gdzie znaleźć moduł sterowania świecami (bym mógł sprawdzić na nim i świecach prąd), gdzie znajduje się jakiś termometr od podejmowania decyzji "jak długo grzać świece"?
Ile w sumie przy +10'C świece powinny się grzać na silniku po 10-cio godzinnym postoju?

W drugiej kolejności jak wyeliminuje świece to zajmę się jak założyciel tego tematu - układem paliwowym.
Mam OBDII i jakąś aplikacje w komórce - może jakoś dotrę do takich parametrów (jeszcze nawet OBDII nie testowałem w tym samochodzie) :)

Offline sopel

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 250 cdi
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopada 2017, 13:41 40s »
Witam wracam z problemem odpalania rano w 250 cdi wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i nic to nie pomogło kończą mi się pomysły zaobserwowałem przy odpalaniu że słychać głośno pompkę w zbiorniku bulgocze głośno paliwo dodam że pompka jest nowa .Te bulgotanie występuje tylko rano i nie zawsze jak nie bulgocze to odpali normalnie

Offline scareface

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopada 2017, 15:05 33s »
Wydaje mi się, że Ty masz to samo co ja, tzn ja mi samochód dłużej postoi a w zasadzie z rana jak jest zimny to przy odpaleniu wydaje mi się, że jest efekt rozpędzania silnika co trwa moze 2 sekundy. W zasadzie im samochód dłużej stoi tym dłużej ten silnik łapie i tak np. po kilku dniach postoju jak odpalam rano gdzie przekręcam kluczyk dosłownie na sekundę i puszczam to silnik gaśnie ale za drugim razem odpala bezbłędnie. Tak samo ma się to jak przekręcę kluczyk i od razu zgaszę silnik nie umożliwiając aby silnik prawidło odpalił, to za drugim razem też odpalanie jest w 100 % prawidłowe.
ALE
Przy każdym odpalaniu na zimnym silniku słyszę jak by pompa pchała powietrze do zbiornika i to jest tylko za pierwszym przekręcniu kluczyka na zapłon kiedy pompa daje ciśnienie ale silnik nie odpala. Pomimo że czasem próbowałem kilkakrotnie kręcić pompą to odgłos bombelków jest tylko za pierwszym razem a i tak silnik ma problem z odpaleniem.
Dlatego twierdzę, że winowajcą tego jest nie szczelny układ paliwowy który powoduje dostawanie się powietrza lub cofanie ropy przez co zawsze tylko za 1 razem jest problem z odpaleniem. Nie mam pojęcia jak mogę to skontrolować bo w zasadzie musiał bym zacząć od pompy i dalej iść aż do zbiornika ale skoro nie ma żadnych wycieków to skąd zapowietrzanie lub cofanie się paliwa.

Dlatego też twierdzę, że ty masz ten sam problem co ja i chodzi tu o zapowietrzony układ lub cofające się paliwo.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: e250 cdi problem z odpalaniem rano
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopada 2017, 15:05 33s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock