Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez ddav dnia 09 Jun 2023
  • Witam. Poszukuje kilku informacji moze ktos cos ogarnia temat bo nic konkretnego nie moge znalesc na necie, a mianowicie przymierzam sie do wsadzenia silnika m113 do budy w212 2011 rok 4matic.
    Wiem ze jest taka mozliwosc tylko czy to bedzie duzo zabawy lub moze wgl sie nie da zeby to wspolgralo z napedem na 4x4 oraz ze skrzynia biegow 7g?
    Robil ktos cos takiego? Widzialem kilka numerow silnikow m113, wiem ze ktores silniki wychodzily juz ze skrzynia 7g pod koniec produkcji i czy to w takie trzeba celowac , czy poprostu zwykle m113 da sie w sterowniku ogarnac zeby to chodzilo z 7g i 4x4?
  • #2 wysłana przez majkel84 dnia 14 Jun 2023
  • Myśle ze mało znalazłeś w necie bo mało kto to zrobił zważywszy na koszty całej operacji z ogarnięciem kodowania żeby to działało jak należy, wszystko się da się w kosmos podobno latają  8) .
    Już kiedyś była podobna dyskusja na forum w204 ktoś tam też miał pomysł argumentując że w grupie VAG takie rzeczy robi się bez problemu :D  na forum nikt mu nie pomógł jak zapewne tobie tutaj, wymądrzał się żę VAG jest easy itp ale szlaków jednak nie przetarł
    i temat umarł.
  • #3 wysłana przez ddav dnia 14 Jun 2023
  • Napewno taniej niz kapitalny remont m272 ktory mam ;D
    Ale jezeli m113 wychodzily z 4maticem i 7g bodajze 2006 rok takie auto widzialem to jakbym dorwal taki silnik z kompem to by ulatwilo caly proces czy sie myle? Czy te skrzynie to nie jest to samo co mam w w212 2011 rok.
  • #4 wysłana przez sewan dnia 15 Jun 2023
  • Skrzynia biegów jest inna, skrzynia rozdzielcza jest inna, wał na przód jest pod innym kątem i nie zmieści się w tunelu, wał napędowy, tylny most - daj sobie spokój.
  • #5 wysłana przez majkel84 dnia 15 Jun 2023
  • Napewno taniej niz kapitalny remont m272 ktory mam ;D
    Ale jezeli m113 wychodzily z 4maticem i 7g bodajze 2006 rok takie auto widzialem to jakbym dorwal taki silnik z kompem to by ulatwilo caly proces czy sie myle? Czy te skrzynie to nie jest to samo co mam w w212 2011 rok.

    No powiem Ci kolego że chyba byś się bardzo zdziwił... ewentualnie ze wszystko byś sobie ogarnął sam, przekładka wszystkiego włącznie z kodowaniem to może taniej. Jeżeli masz środki na taki krok to bardzo chętnie poobserwuje projekt, bo na polskojęzycznych forach się z tym jeszcze nie spotkałem. Skrzynia z 2011 roku to już raczej 7Gplus czyli nieco inna, zresztą Sewan zrobił podsumowanie reszty, ma rację..

  • #6 wysłana przez ddav dnia 15 Jun 2023
  • No jak mi chłop powiedział cały rozrząd na nowych częściach z robotą około 12k plus do tego by trzeba było cylindry szlif nowe tłoki jak już taki remont to bym ogarniał wszystko nowe popychacze szklanki z robotą to nawet nie chce wiedzieć ile za wszystko wyjdzie. Plus dzwoniłem po całym kraju do mechaników mercedesów to każdy gadał to samo żeby uciekać z tym silnikiem sprzedać to w pizd*
    To już samo to mnie zniechęciło.
    A jak widzę te m113 z całym osprzętem wiazki komp za 8k to trochę dało do myślenia ale jak widać chyba to by było zbyt piękne hehe.

    A jak już tak gadamy to co myślicie o m276 to samo się dzieje co w m272 czy tam już całkiem inaczej to wygląda i łatwiej by było to wsadzić niż m113?
  • #7 wysłana przez Driv3r dnia 19 Jun 2023
  • Widziałem już 2.7 CDI w W212 to pewnie M113 też wsadzisz :)
  • #8 wysłana przez ddav dnia 21 Jun 2023
  • wsadzic to ja wiem ze mozna bo tez widzialem, tylko ze to bylo na tyl a nie wiedzialem ze tyle do przerobek bedzie pod 4x4 co Sewan napisal. Mylslalem ze to tylko wkladasz i bawisz sie w kodowaniach najwiecej.
    Mysle tez nad m276 bo to bylo juz w tej skrzyni co mam i 4x4 to by bylo mniej roboty ,ale to tez nic konkretnego nie wyczytasz na necie sa zwolennicy i przeciwnicy kazedgo silnika wiadomo. Opinie podzielone
  • #9 wysłana przez dvjcodec dnia 17 Dec 2023
  • Aktualnie pracuję nad "mostkiem" can-bus umożliwiającym dogadanie się ECU starej daty z nowszą budą W212. Tu nawet nie chodzi o kodowanie. Fizycznie ECU starej daty (W210, W203, W211 i podobne) nadają całkiem inną wiązkę danych po can-bus niż nowsze. Inne ID, dane z modułów niekiedy podzielone pomiędzy ID i różne inne komplikacje.
    Opisuję postępy prac na moim fanpage --> https://www.facebook.com/mbswap
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu