Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.  (Przeczytany 3156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piasek2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« dnia: 24 Czerwiec 2017, 10:58 22s »
Witam!

Niedawno samochód zaczął mi szarpać podczas powolnego przyspieszania, gdy docisnę gazu efekt szarpania ustaje i już przyspiesza plynnie dzieje sie to przy predkosci 40 i okolo 80 km/h

Zauważyłem też że samochód nie daje oznaków szarpania przez pierwsze 15 minut jazdy, dopiero jak się nagrzeje.  Co może być tego powodem, wymieniłem już filtr paliwa i zalałem środek płuczący wtryski ale jakoś nie dokońca to pomogło.   Przeniesienie napędu sprawdzone i nie jest to winną szarpania, zastanawiam się nad wtryskami bądź pompą paliwa. Dziwne jest to że jak docisnę gazu to szarpanie znika, więc wygląda jakby się dusił, na wolnych obrotach mogę gazować i nie widać przerywania, tylko pod obciążeniem szarpie i w niskim zakresie obrotów jak skrzynia zmieni bieg i zaczniemy się powoli rozpędzać dalej od 1400 obrotów.  Szarpanie nigdy nie występuje już powyżej 1800 lub 1900 obrotów.   Temu wygląda jak by się dusił i nie dostawał do końca paliwa. Ale to tylko moja teoria.  Brak błędów na komputerze.  Co to może być, co wykluczyć i jak ewentualnie zdiagnozować wtryski i jeśli jakiś nie domaga to który.  Czy może to być skrzynia? Dzieje się to po zmianie biegu przy niskich obrotach, ale wygląda bardziej to na duszenie się brakiem paliwa.   Jeżeli przełączymy na tryb sport i będziemy jeździć na wysokich obrotach agresywnie przyspieszajac to szarpania nie zauważymy.

Adrian

Offline noc

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 253
  • Pomógł +10/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1681331J939300
    • Zobacz profil
  • Samochód: W168 1,6
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwiec 2017, 14:33 49s »
Znam z 40 modeli W212 w benzynie, ropie i gazie.Szklaną kulę ktoś mi podp.... znaczy się zaginęła.
Nie wstydź się podaj nr.VIN, Syrenka też samochód.

Offline piasek2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwiec 2017, 18:44 05s »
Hej!

To numer nadwozia   WDD2122051A139212

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Czerwiec 2017, 10:14 04s »
Konwerter się kończy. Olej w skrzyni kiedy wymieniany?

Offline piasek2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Czerwiec 2017, 13:13 06s »
Witam. SKrzynia 5 biegowa, czyli niby ta pancerna, olej nie wiem kiedy zmieniany, posiadam auto od grudnia 2016 roku.   Przjechalem 20 tysiecy km, zmienilem olej, filtr paliwa i powietrza a takze filtr DPF na nowy, o wymianie oleju w skrzyni myslalem wlasnie teraz.   Dodam ze problem wystapil gdy jechalem z przyczepa okolo 1 tonowa i po okolu 200 kilometrow zaczelo sie takie szarpanie przy przy przyspieszanie ktore nie ustalo po odlaczeniu przyczepy, jak auto zimne nie ma tego objawu, dopiero jak sie rozgrzeje.


Dodam ze samochod ma najechane juz prawie 430 tysiecy kilometrow, a z tego co czytam to konwertery wytrzymuja 200 tysiecy to moze to faktycznie to. Poczytalem teraz o konwerterach i zadncyh zgrzytow nie slysze ale fakt ze obroty falowaly z lekka nie naturalnie podczas normalnej jazdy, myslalem ze to przez zapchanego DPFa, ale moze wlasnie to przez ten konwerter jak teraz wynika.   Co robic przy takim przebiegu, zmieniac sam konwerter czy zamawiac cala skrzynie uzywana?  Czy te niedomagania konwertera moga sie odbic na reszcie skrzyni?  Samochod mam zagranica, musialbym jeszcze przejechac na nim z 4000 km zanim do Polski zjade na wymiane?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Czerwiec 2017, 14:01 10s »
Wymień olej i filtr w skrzyni, bo jak się to zaczęło od jazdy z przyczepą, to olej może być nadpalony a filtr zapchany. Jak to nie pomoże, to regeneracja konwertera, wymiana zaworu lock-up i auto ma śmigać.
Co do tego ile możesz jeszcze przejechać to sam musisz sobie odpowiedzieć.

Offline piasek2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Czerwiec 2017, 15:14 29s »
Hej Sewan


Czy zawor ten lockup jestem w stanie sam wymienic spod auta razem z olejem, zawor nie drogi i faktycznie moze bym sam go wymienil razem z olejem zanim zjade do Polski, zawsze bede troche spokojniejszy, a moze faktycznie to ten zawor i wymiana oleju rozwiaze problem.  Jak ten zawor jest montowany. czy wchodzi w bok skrzyni tak jak i niektore czujniki do silnika?  Czy niestety potrzebna jest rozbiorka skrzyni zeby dostac sie do zaworu?  Proste rzeczy jestem w stanie zrobic sam, rozbiorki skrzyni niestety nie. Wymiane oleju na miejscu musze zrobic sam bo jestem w Norwegii a cena tutaj za samą robociznę może wynieść z 1500 zlotych + olej i filtr, jakbym chcial wymieniac konwerter to nie wiem czy 10000 zlotych by starczylo.   


Czy ten zestaw dobry do wymiany?
http://allegro.pl/febi-filtr-olej-5l-mercedes-e-w210-w211-w212-c207-i6830139143.html


Jakbys mogl mi dac namiar na odpowiedni zawor, jaki numer seryjny, albo jakie skrzynia ma oznaczenie. Jest to 5 biegowka, chyba taka sama co była w W211 montowana.


Z góry dziękuję za pomoc.




Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Czerwiec 2017, 15:31 52s »
Na forum w211.eu znajdziesz łatwo wszystkie potrzebne informacje, wraz z instrukcjami wymiany.

Offline piasek2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Czerwiec 2017, 09:17 05s »
Zapytam dla pewnosci Zebym sie nie pomylil przy kupnie zaworu.  722.6 to do automatu 5 biegowego a 722.9 to do 7 biegowki tak?

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 546
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Czerwiec 2017, 09:57 06s »
Tak, to oznaczenia skrzyń.

Offline lukas

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD212XXXXXXXXXXX
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212, Cayenne 957, 958.2, Corvette C3
Odp: Szarpanie przy powolnym przyspieszaniu.
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lipiec 2017, 21:51 15s »
Jeśli jesteś w norwegi polecam serwis skrzyń http://www.okernbilservice.no/
rozmawiają nawet po polsku jeśli to ważne dla Ciebie...

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!