Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez grenek9 dnia 04 Mar 2019
  • Jestem po wymianie kompletnego rozrządu. Wymianę robiłem przy okazji wymiany pompy oleju tak aby mieć spokój na dłuższy czas. Okazało się że nowy napinacz jest chyba uszkodzony. Na zimnym jest wszystko OK. Natomiast po rozgrzaniu i postoju około 1h słychać przez parę sekund łańcuch.
    Moje pytanie jest takie - jaki jest najszybszy (i czy w ogóle jest) sposób na wymianę samego napinacza bez wyciągania silnika? Z góry dzięki.
  • #2 wysłana przez vand dnia 04 Mar 2019
  • Trochę z innej beczki
    Gdzie  robiłeś rozrząd i za ile?
  • #3 wysłana przez grenek9 dnia 05 Mar 2019
  • Wymianę robiłem u swojego mechanika - nie ASO. Ceny ci nie podam - bo robiłem rozrząd z kilkoma innymi rzeczami i płaciłem za całość bez rozbijania na poszczególne rzeczy.
    U niego też będę wymieniać teraz sam napinacz bo chyba on był wadliwy. Nie uśmiecha mi się jednak (mechanikowi również) wyjmować ponownie silnika. Dlatego szukam informacji jak wymienić sam napinacz z silnikiem w samochodzie.
  • #4 wysłana przez vand dnia 05 Mar 2019
  • A ja właśnie szukam kogoś kto mi rozrząd zrobi. A że jesteśmy prawie sąsiadami to może mnie skontaktujesz z tym mechanikiem?
    Mój niestety nie chce się podjąć bo jeszcze nie robił w Mercedesie I nie ma odpowiedniego sprzetu
  • #5 wysłana przez grenek9 dnia 05 Mar 2019
  • Auto Serwis Kamionka - warsztat na ul Mickiewicza.
  • #6 wysłana przez vand dnia 05 Mar 2019
  • Dzięki
  • #7 wysłana przez grenek9 dnia 05 Mar 2019
  • Po lekturze prawie całego internetu doszedłem do wniosku iż napinacz wkręca się od zewnątrz nie rozbierając praktycznie nic. Wydaje mi się również iż można go wykręcić i wkręcić z powrotem nie blokując przy tym rozrządu. Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie.
  • #8 wysłana przez Kajtek1 dnia 05 Mar 2019
  • OM651 jest ciagle za nowym silnikiem aby porady hobbystow znalazly sie na necie, ale ja znalazlem video jak facet rozbiera napinacz z tego silnika.
    Mercedes-Benz robi przynajmniej 2 rodzaje napinaczy.
    - rozwierany i trzymany hydraulicznie, gdzie po dlugim postoju olej wycieka i napinasz sie skraca
    - rozwierany hydraulicznine, ale trzymany mechanicznie przez zapadki, gdzie przy powtornym wkrecaniu napinacza trzeba go recznie zluzowac i ogladajac to video - OM651 taki ma.
    Gdzies czytalem jak ktos dal Mercedes-Benz do warsztatu w ktorym nigdy tematu nie przeszukali i rozpierniczyli gosciowi silnik wkrecajac wyciagniety napinacz na sile.
    Dobrze jest do takiej pracy dostac fabryczna instrukcje.
    Noc zostal zniechecony do przychodzenia tutaj, a bylby jedyna osoba na tym forum majaca dostep i rozeznanie.
    Ciagle ja bym nie wahal sie do niego zadzwonic. Najgorsze co sie moze stac to uslyszec przeklenstwo.
  • #9 wysłana przez Driv3r dnia 06 Mar 2019
  • Skoro Ci wymieniał kompletny rozrząd to doskonale wie w którym miejscu jest napinacz.
    Zwykle jest tak, że można go wymienić bez kombinowania, wkręcasz, wykręcasz.

    Ostatni filmik, 5:55m, masz tam pokazane gdzie jest napinacz.
  • #10 wysłana przez grenek9 dnia 06 Mar 2019
  • Tak jak mówisz mechanik zapewne wie. Tym niemniej ja też chciał bym wiedzieć ja to faktycznie wygląda. Mechanicy nie zawsze wszystko mówią. A przeglądając fora można znaleźć informacje, iż do wymiany tego napinacza potrzebne jest ukończenie specjalnego kursu i lata doświadczeń. Dopiero jak znalazłem informację, że w serwisie w jego miejsce wkręcają przyrząd do pomiaru stanu łańcucha - doszedłem do wniosku, iż można go po prostu wykręcić i wkręcić nowy.
  • #11 wysłana przez sewan dnia 06 Mar 2019
  • #12 wysłana przez Kajtek1 dnia 06 Mar 2019
  • Nigdy nie montowalem napinacza z zapadkami, ale wyglada ze to tlumaczenie instrukcji ktore sewan podal ma ucieta wazna czesc. Majac numer dokumentu, znalazlem jego  wersje angielska i ta wersja pokazuje ze napinacz trzeba rozlozyc przy montazu aby sprezyna nie zablokowala go w wysunietej pozycji.
    http://www.benzworld.org/forums/attachments/r170-slk-class/354311d1296378286-slk-timing-chain-noisy-install_chain_tensioner.pdf
    Mercedes-Benz lubi zmieniac czesci na silnikach nawet w ciagu roku, wiec biorac pod uwage ze OM651 ma ponad 10 lat, moze on miec wiele roznych napinaczy. Dlatego trzeba byc ostroznym i nie wkrecac nic na sile.
  • #13 wysłana przez scareface dnia 25 Mar 2019
  • Ja wymieniłem napinacz w domu. Trzeba ściągnąć puszkę z filtrem i przy ścianie grodziowej będzie widoczna śruba na klucz 26 albo inny, już nie pamiętam. Wykrecilem go normlnie. Kupiłem w ASO nowy (400 zł) jakoś tak. Jak przyszedłem do domu okazało się że nowy jest inny niz mój stary. Zadzwoniłem do ASO a oni powiedzieli mi że od mojego było jeszcze 6 innych napinacz i ten mój jest tym aktualnym. Potem go normalnie wkrecasz tylko nie pamiętam jakim momentem ma być dokrecony. Po odpaleniu silnika przez kilka sekund słychać  bardzo głośno łańcuch bo trzeba czekać aż się napinacz napelni olejem. Wymiana bajecznie prosta
  • #14 wysłana przez scareface dnia 25 Mar 2019


  • Stary jest z tym niebieskim nalotem na gwincie. Różnią się troszkę wyglądem, dziurkami, ich wielkością i miejscem położenia
  • #15 wysłana przez polo811 dnia 26 Jun 2020
  • Witam szybkie pytanko czy trzeba recznie wal na OT przestawiac przed wymiana czy poprostu w pozycji po zgaszeniu silnika?pzdr
  • #16 wysłana przez scareface dnia 27 Mar 2021
  • W jakiej pozycji byś nie ustawił wału to i tak łańcuch będzie tak samo naciągnięty. Ja wymieniłem na zgaszonym silniku bez kręcenia wałem.
  • #17 wysłana przez majkel84 dnia 01 Apr 2021
  • W jakiej pozycji byś nie ustawił wału to i tak łańcuch będzie tak samo naciągnięty. Ja wymieniłem na zgaszonym silniku bez kręcenia wałem.

    Z tym to chyba nie do końca tak jest, podobne pytanie było na forum w204 panowie się dziwili dlaczego jednen wkręcił napinacz praktycznie palcami do końca a drugi musiał użyć większej siły czyli klucza w 1.8 cgi..
    otóż to tak jak ze sprawdzeniem napinacza w om642 gdzie przez wlew oleju go widać, można sprawdzić w jakim stopniu wyciągnięty jest łańcuch obserwując na ile wychodzi napinacz, kiedy jeden kręci wałem a drugi patrzy, ewidentnie pracuje tak jak w moim przypadku w maksymalnym momencie wychyla się z 1.5 cm więcej zaś za chwile chowa o tyle. Świadczy to o tym że w zależności położenia wału rozrząd jest napięty bardziej, zaś innym razem mniej.
    Sprawdziłem to ponieważ gdzieś przeczytałem zeby zajrzeć przez korek i odpalić najlpiej kilka razy i zgasić jak się nie wychyla do pewnego momentu który widac na napinaczu to jest okej, zrobiłem tak i za każdym razem był lekko wysunięty, myśle łańcuch jak nowy..
    podkusiło mnie następnego dnia żeby tam zajrzeć, spoglądam a tam z centymetr więcej wysunięty.. doczytałem zeby ktoś mi zakręcił wałem i wtedy patrzeć.

    co do wymiany nie musisz ustawiać walu na OT, może tak ci się zatrzyma silnik ze wkręcisz go z mniejszą siła praktycznie palcami, albo będzie szedł ciężej.
  • #18 wysłana przez Driv3r dnia 02 Apr 2021
  • Potwierdzam. Jak wykręcisz napinacz w pozycji mocno "dociśniętej" to praktycznie nie ma szans na ponowny montaż. Trzeba trochę ruszyć wałem.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj