Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez bogdan104 dnia 26 Jun 2017
  • Witam,mam spory dylemat,a mianowicie: w212 E200 2011r ,zaczął mi ,,znikać '' płyn chłodniczy i to w sporych ilościach,a najdziwniejsze jest to że nie mogę znaleźć przyczyny ani miejsca.Zaczęło się od tego że po zauważeniu niskiego poziomu dolałem ok.300 gram a po niedługim czasie ponownie.Po uzupełnieniu do pełna mimo że samochód stał zaparkowany co 4-5 dni dolewałem nawet po 0,5 litra ( potem lałem już wodę dla oszczędności ) a pod samochodem sucho.W trakcie powrotu do kraju na dystansie 1000 km. 3 x dolewki po nawet 1-1,5 litra każdorazowo.Po powrocie jazda po mieście sytuacja się powtarza,bywało że w zbiorniczku nie było w ogóle płynu i wlewałem nawet 3 do 4 litrów.Na wyświetlaczu żadnych komunikatów,oczywiście oprócz ,, niski poziom płynu". A cały sęk w tym że nie mogę zlokalizować miejsca ubytku !! Pod samochodem nie ma śladów wycieku,silnik przeglądany naokoło,osłona pod silnikiem ściągana i żadnych konkretnych śladów. Samochód jedzie i zachowuje się normalnie.Przed oddaniem do warsztatu chciałbym się sam upewnić co do przyczyny,bo przed tą historią przy wymianie oleju w silniku i skrzyni  biegów,jeden mechanik zauważył nikłe ślady wilgoci w okolicy pompy wodnej ( ale niewspółmierne do ilości ubytków ) i od razu zadysponował wymianę tej pompy.Drugi gdy był w kanale w dolnej lewej części silnika też zasugerował jakiś plastikowy element do wymiany ( koszt ok.300 pln.+robocizna ).Acha dodam jeszcze że korek oleju i bagnet czyste bez śladów emulsji. Czy miał ktoś może podobny dylemat,a może jakieś sugestie ? Będę wdzięczny. Pozdrawiam
  • #2 wysłana przez sewan dnia 27 Jun 2017
  • Wymień pompę wody.
  • #3 wysłana przez Magicd dnia 27 Jun 2017
  • Mnie zastanawia tylko jak przez pompę wody może uciec tak dużo płynu bez żadnych śladów?
    W S204 (C-klasa 2008 rocznik) miałem problem "znikającego płynu" i winnym okazał się termostat.
    Na gumie/uszczelce termostatu osadziło się nieco kamienia a śruby lekko poluźniły i tamtędy woda po rozgrzaniu silnika uciekała kapiąc na pasek a ten ładnie rozprowadzał wodę po całej komorze silnika... przez co było to ledwo zauważalne (szybko wyparowywało).
    Odkręciłem wtedy termostat, wyczyściłem uszczelkę i powierzchnię silnika nożem po czym przykręciłem ponownie (nieco mocniej) - wszelkie straty płynu chłodniczego ustały.
    Ale ja traciłem może 0.5 litra na tydzień...
  • #4 wysłana przez Pawel_MASZ-BUD dnia 27 Jun 2017
  • U mnie w E200CGI `10 winny był popuszczający / pocący się wężyk. Też nic nie było widać, a ubytków szukałem prawie pół roku.
  • #5 wysłana przez piasek2010 dnia 27 Jun 2017
  • witam, a u mnie ciekło po kolanku które idzie przez sciane grodziowa do nagrzewnicy miedzy silnikiem a podszybiem po stronie kierowcy.  Kupilem nowe kolanko z wezem bo to komplet w salonie za chyba 120 zlotych.  Troche ciasno zeby wymienic, ale da rade jak sie chce.
  • #6 wysłana przez Kajtek1 dnia 27 Jun 2017
  • Maly wyciek z pompy wodnej leci specjalna dziurka i rozpyla sie po goracym bloku, tak ze nigdy nie zobaczysz tego na dole.
    Wymien pompe zanim stanie i przemieli Ci troche rzeczy po drodze.
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu