Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez Majkelos dnia 25 Feb 2021
  • Panowie i panie jesli tu są , wiem ze temat moze byc błachy ale mam problem z wyborem konkretnego motoru ktory bedzie siedział w mietku .
    Docelowo bedzie siedział silnik 3 litrowy , chcialem diesla pod maska poczytałem w internetach ze najlepiej brać z dpf niz fapem (mniej klopotliwy ponoc i odchodzi dolewanie adblue) . I teraz jaki silnik mial dpfa ?? czy 231km i 265 mialy dpf czy fap ? (bo w zasadzie tylko te mnie interesuja) czy lepiej szukac juz polifta a jeli tak to z jakim silnikiem ?
    kolejna kwestia jaka mnie nurtuje to skrzynia automatyczna czytalem ze 5 palncerna i idiotoodporna jesli sie wymienia olej oczywiscie nie do zajechania a jak to wyglada w 7g? i czym sie rozni 7g+ ?? przepraszam ze o to pytam panowie ale zawsze w manualu jezdzilem tam to wszystko bylo proste a juz na zapierniczalem sie na wachlowałem sie drazkiem od zmiany biegow i rozum podpowiada automat a serce mercedesa :)
    Chciałbym sie jeszcze dopytac wac jak to jest z zawieszeniem pneumatycznyczm czy to kazda 212 ma czy to opcja ? , czy w kombiakach zawsze jest nivo ? jak to jest awaryjne ?  czy wystepuja jakies problemy z formatikiem ? co z elektryka ? ogolnie czytalem ze w tym modelu w212 mercedes ze tak powiem wstał z kolan , ciekawi mnie tesz jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym  .
    Poprosze abyscie sie szanowni koledzy i szanowne kolezanki wypowiedzialy  , to bedzie moj 1 Mercedes-Benz wiec jestem laikiem jesli chodzi o te marke :)
  • #2 wysłana przez systematick dnia 25 Feb 2021
  • Ok, np. 3litrowy diesel z  DPF bez adblue, to nazwa jego jest  BlueEFFICIENCY i były produkowane w latach:
    231KM - 03/2009–07/2010
    265KM-  07/2010–02/2013
    Jest mnóstwo kombinacji wszystkie szczegóły znajdziesz tu:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212
    Po niemiecku, ale jak przewiniesz w dół to w tabelce są wszystkie opcje silników/skrzyń/adblue i wersji montowanych w czwartej generacji E-klassy.
    Jeśli celujesz w przedlift bez adblue to polecam szukać egzemplarza z rocznika 2012 3.0 disel(265KM, 7g+), czyli z końcówki produkcji przedlifta.
    7g+ wszyscy polecają jako, że ma usunięte bolączki poprzednika.
    Airmatic(zawieszenie pneumatyczne) to jest opcja. Z tym, że wszystkie kombi mają pneumatyczną regulację wysokości tylnego zawieszenia w zależności od ładunku niektórzy mówią na to „NIVO”, choć to błędna nazwa.
    Airmatic- fajna sprawa ale po ok 8-10 lat wymaga wymiany poduszek i czasami innych napraw,
    Korozji nie doświadczyłem, choć widziałem na tym forum temat rdzewienia sanek, dość popularna usterka.
    4-matic działa u mnie bez zarzutu.
    w 3,0 V6 po ok. 100-150 tyś. Wymiana/uszczelnianie chłodniczki oleju.
    Siedzenia raczej powinny być tylko skórzane, najlepiej z wentylacją jeśli jeździsz w trasy.
    Pozdrawiam i miłego szukania perełki.
  • #3 wysłana przez Majkelos dnia 28 Feb 2021
  • Ok, np. 3litrowy diesel z  DPF bez adblue, to nazwa jego jest  BlueEFFICIENCY i były produkowane w latach:
    231KM - 03/2009–07/2010
    265KM-  07/2010–02/2013
    Jest mnóstwo kombinacji wszystkie szczegóły znajdziesz tu:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212
    Po niemiecku, ale jak przewiniesz w dół to w tabelce są wszystkie opcje silników/skrzyń/adblue i wersji montowanych w czwartej generacji E-klassy.
    Jeśli celujesz w przedlift bez adblue to polecam szukać egzemplarza z rocznika 2012 3.0 disel(265KM, 7g+), czyli z końcówki produkcji przedlifta.
    7g+ wszyscy polecają jako, że ma usunięte bolączki poprzednika.
    Airmatic(zawieszenie pneumatyczne) to jest opcja. Z tym, że wszystkie kombi mają pneumatyczną regulację wysokości tylnego zawieszenia w zależności od ładunku niektórzy mówią na to „NIVO”, choć to błędna nazwa.
    Airmatic- fajna sprawa ale po ok 8-10 lat wymaga wymiany poduszek i czasami innych napraw,
    Korozji nie doświadczyłem, choć widziałem na tym forum temat rdzewienia sanek, dość popularna usterka.
    4-matic działa u mnie bez zarzutu.
    w 3,0 V6 po ok. 100-150 tyś. Wymiana/uszczelnianie chłodniczki oleju.
    Siedzenia raczej powinny być tylko skórzane, najlepiej z wentylacją jeśli jeździsz w trasy.
    Pozdrawiam i miłego szukania perełki.

    Kolego bardzo uważnie przeczytałem twoja wiadomosc . Powertowałem troche internety i dowiedzialem sie ze czasami a nawet czesto w silnikach v6 wlasnie chlodnica oleju ktora znajduje sie pomiedzy glowicami usterka w usunieciu ponoc sporo kosztowna a sama uszczelka bardzo tania , druga rzecza jaka sioe dowiedzialem to juz sporadycznie ale zdarzaja sie luzy w mechanizmie klapek w kolektorze ssacym . Czy takie wady wystepuja w kazdym 3.0 cdi ??
    ktory jest mniej usterkowy z tych 3 litrowych cdi bez pdfa ???  
    Dla mnie idealne polaczenie bedzie takie
    4matic + 3.0cdi + dpf ( nie fap ) + zwykły zawias ( na tyle nivo zapewne ) + skrzynia 7g+
    istnieją w takiej konfiguracje w przedlifcie ?? czy ktoras opcja dopierdo od polifta?? naczytałem sie o tych skrzyniach troche jedni mowia ze olej do max 60 tysiecy i nic sie nie powinno z nia dziac w tej 7g wystepuje szarpanie z 2 do 1 a po aktualizacji ten problem ludzie mowia ze znika po aktualizacji softu skrzyni , 7g+ ma opinie juz dopracowanej
  • #4 wysłana przez systematick dnia 28 Feb 2021
  • Witam,
    Czyli szukasz Takiego: E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY(kombi lub limuzyna) bez airmatic(opcja) , zgodnie z tabelą w linku powyżej były one produkowane w latach: 10/2010–02/2013(przedlift). Ja takiego mam tylko, że z airmatic. Ja bym szukał z 2012(proste ledy i kierownica z polifta się zdaża)
    Chłodnicę oleju u siebie wymieniałem – zapłaciłem 2000PLN. Może byłoby 400zł taniej gdybym nie wymienił chłodnicy, ale mechanik radził, żeby chłodniczkę też wymienić.
    Czy w każdym 3.0 ta usterka występuje to nie wiem, ale raczej częsta.
    Poniżej jeszcze link do VIN dekodera, może Ci się przydać.
    https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/WDD2122931A636082\
    Jak coś znajdziesz to wrzucaj do oceny, niektórzy koledzy tutaj potrafią bardzo trafnie ocenić samochód ze zdjęć, po opisie z ogłoszenia i po VIN-ie.
    Pozdrawiam.
  • #5 wysłana przez Majkelos dnia 28 Feb 2021
  • Witam,
    Czyli szukasz Takiego: E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY(kombi lub limuzyna) bez airmatic(opcja) , zgodnie z tabelą w linku powyżej były one produkowane w latach: 10/2010–02/2013(przedlift). Ja takiego mam tylko, że z airmatic. Ja bym szukał z 2012(proste ledy i kierownica z polifta się zdaża)
    Chłodnicę oleju u siebie wymieniałem – zapłaciłem 2000PLN. Może byłoby 400zł taniej gdybym nie wymienił chłodnicy, ale mechanik radził, żeby chłodniczkę też wymienić.
    Czy w każdym 3.0 ta usterka występuje to nie wiem, ale raczej częsta.
    Poniżej jeszcze link do VIN dekodera, może Ci się przydać.
    https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/WDD2122931A636082\
    Jak coś znajdziesz to wrzucaj do oceny, niektórzy koledzy tutaj potrafią bardzo trafnie ocenić samochód ze zdjęć, po opisie z ogłoszenia i po VIN-ie.
    Pozdrawiam.

    Kolego systematick bardzo Ci dziekuje za naprowadzenie mnie :)  gdybym mogl bym ci krate browarkow postawil :)
    temat uwazam za zakonczony pozdrawiam Cie serdecznie i zycze bezawaryjnosci i przyjemnosci z jazdy :)
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu